ΤΟΠΙΚΑ

Θέσεις «μάχης» για 1.482 υποψηφίους Μαγνησία

θέσεις-μάχης-για-1-482-υποψηφίους-μαγνη-481891

Ομαλά ξεκίνησαν χθες οι εξετάσεις με τους τελειόφοιτους των Επαγγελματικών Λυκείων * Πρεμιέρα με το μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας

Στη γραμμή της εκκίνησης για τις πανελλαδικές εξετάσεις βρίσκονται σήμερα 1.482 υποψήφιοι από τα Γενικά Λύκεια της Μαγνησίας, που διεκδικούν την είσοδό τους στις σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η πρεμιέρα των εξετάσεων γίνεται με το μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και οι υποψήφιοι των ΓΕΛ θα έπρεπε να βρίσκονται στα εξεταστικά κέντρα στις 7:45 το πρωί, ενώ οι εξετάσεις ξεκίνησαν στις 8:30.

Η αυλαία των πανελλαδικών άνοιξε χθες απόλυτα ομαλά με τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ, που εξετάστηκαν στο μάθημα των Νέων Ελληνικών, με το βασικό εξεταζόμενο κείμενο για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ να είναι ένα απόσπασμα του φιλοσόφου και λογοτέχνη Αλμπέρ Καμί.

Από το σύνολο των 343 υποψηφίων των δέκα ΕΠΑΛ της Μαγνησίας που δήλωσαν συμμετοχή στις πανελλαδικές, στα δύο εξεταστικά κέντρα, που λειτούργησαν στο 1ο και στο 2ο ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας, τελικώς προσήλθαν οι 282, το 82% δηλαδή του συνόλου των υποψηφίων.

«Η συμμετοχή ήταν υψηλή και οι εξετάσεις κύλησαν απόλυτα ομαλά χάρη στην καλή προετοιμασία των εκπαιδευτικών και μελών των λυκειακών επιτροπών», σχολίασε σε δηλώσεις του έξω από το εξεταστικό κέντρο του 2ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Σωκράτης Σαβελίδης.

Σύμφωνα με τον κ. Σαβελίδη μέσω των πανελλαδικών, οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ αποσκοπούν στην κάλυψη του 5% των θέσεων στα ΑΕΙ, του 10% των θέσεων στα νέα τμήματα των πανεπιστημίων που προήλθαν μέσα από την απορρόφηση των ΤΕΙ και του 20% των θέσεων στα ΤΕΙ που δεν συνενώθηκαν και στην ΑΣΠΑΙΤΕ.

Τα θέματα έφθασαν στην ώρα τους στα εξεταστικά κέντρα της Μαγνησίας και σύμφωνα με τον υποδιευθυντή του 2ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας και γραμματέα της λυκειακής επιτροπής Λευτέρη Καλτσογιάννη στις 9 το πρωί ξεκίνησε η εξέταση. «Δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα και τα θέματα ήταν βατά για τους μαθητές που στην Εκθεση κλήθηκαν να γράψουν για την πρόοδο της τέχνης και του πολιτισμού μέσα από το σχολείο, ένα αντικείμενο που δουλεύει το δημόσιο σχολείο», σημείωσε ο κ. Καλτσογιάννης.

Οι υποψήφιοι πάντως δήλωσαν ότι τα θέματα τους δυσκόλεψαν λίγο. Ο υποψήφιος Νίκος Πλιάτσικας σημείωσε ότι το θέμα είχε μία δυσκολία, πιστεύει όμως ότι τα πήγε καλά, στοχεύοντας την είσοδό του στο ΤΕΦΑΑ.

Με τα κινητά

Οι υποψήφιοι δεν πειθάρχησαν στις οδηγίες να μην προσέρχονται στα εξεταστικά κέντρα με κινητά τηλέφωνα. Ετσι για μία ακόμη χρονιά, μέλη των λυκειακών επιτροπών αναγκάστηκαν να κρατήσουν τα κινητά των υποψηφίων, οι οποίοι έπαιρναν τις συσκευές τους φεύγοντας από το εξεταστικό κέντρο.

Το υπόλοιπο πρόγραμμα

Για τους υποψηφίους των ΓΕΛ το πρόγραμμα των πανελλαδικών ξεκινά σήμερα Παρασκευή 7 Ιουνίου με τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και συνεχίζεται τη Δευτέρα 10 Ιουνίου με Αρχαία Ελληνική Γλώσσα ομάδας προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών και Μαθηματικά θετικών σπουδών και σπουδών οικονομίας και πληροφορικής.

Για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ το πρόγραμμα συνεχίζεται αύριο Σάββατο 8 Ιουνίου με Μαθητικά (Αλγεβρα) και την Τρίτη 11 Ιουνίου θα δώσουν Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης, Στοιχεία Μηχανών, Ναυσιπλοΐα ΙΙ, Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις, Προγραμματισμός Υπολογιστών.

Δήλωση Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου

Από τον βουλευτή Μαγνησίας Αλέξανδρο Μεϊκόπουλο έγινε η ακόλουθη δήλωση για τους υποψηφίους των πανελλαδικών:

«Εύχομαι μέσα από τα βάθη της καρδιάς μου καλή επιτυχία και καλή δύναμη σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετέχουν στη δοκιμασία των πανελλαδικών εξετάσεων και ελπίζω η σκληρή προσπάθεια των τελευταίων μαθητικών τους χρόνων να καρποφορήσει με την εισαγωγή τους στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Συγχαρητήρια αξίζουν τόσο στην εκπαιδευτική κοινότητα για την προετοιμασία των μαθητών, όσο και στους γονείς για την αμέριστη στήριξη και συμπαράσταση που προσφέρουν στα παιδιά που δίνουν εξετάσεις.

Οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι ένα από τα σκαλοπάτια που θα διαβούν οι νέοι στην πορεία τους για την πραγμάτωση των στόχων τους. Το μέλλον είναι μπροστά τους.

Έχουμε ανάγκη η νέα γενιά να είναι πρωταγωνίστρια, με κριτική σκέψη και δημιουργικότητα απαραίτητη προϋπόθεση των οποίων είναι η δημόσια δωρεάν παιδεία. Καλή επιτυχία!».

Μήνυμα του δημάρχου Βόλου Αχιλλέα Μπέου

Ο δήμαρχος Βόλου Αχιλλέας Μπέος σε μήνυμά του προς τους υποψηφίους αναφέρει:

«Αγαπημένα μας παιδιά,

Η στιγμή που θα διαγωνιστείτε για τη διεκδίκηση θέσης στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα για την πραγματοποίηση των ονείρων σας έφθασε και ξεκίνησε η διαδικασία αποτύπωσης κατάρτισης ως απόδειξη και διαπίστευση γνώσης.

Να έχετε πίστη στις δυνατότητές σας και εμπιστοσύνη στις δυνάμεις σας. Οι εξετάσεις είναι διαδικασία που οφείλετε να αντιμετωπίσετε με θάρρος και ψυχραιμία και κυρίως με υπομονή και επιμονή καθώς αφορά σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο διαπίστευσης γνώσης που ορίζεται με χρονικά δεδομένα.

Να βλέπετε τον δρόμο και όχι τον κόπο, να αντιμετωπίσετε τη διαδικασία των εξετάσεων με πίστη στις δυνάμεις σας και στον εαυτό σας προσβλέποντας στο απώτερο μέλλον και στην καλύτερη δυνατή έκβαση.

Να έχετε τη χαρά της διεκδίκησης των ονείρων σας για την επίτευξη των στόχων σας. Να βλέπετε με το φως της καρδιάς και να μη ξεχνάτε ότι η ζωή περιλαμβάνει πάντα δοκιμασίες που καλούμαστε όλοι μας να αντιμετωπίσουμε. Η πίστη στο καλό μπορεί να οδηγήσει στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Καλή δύναμη και καλή επιτυχία».

Αυξήθηκε σημαντικά ο αριθμός των εισακτέων

Για το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος

Μετά τη λήξη των πανελλαδικών, οι υποψήφιοι θα κληθούν να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό δελτίο, το οποίο είναι σημαντικά διαφοροποιημένο σε σχέση με πέρυσι, καθώς λόγω των συγχωνεύσεων μεταξύ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, που έγιναν από το υπουργείο Παιδείας εν μέσω της χρονιάς, θα υπάρξουν μόνο πανεπιστημιακά τμήματα.

Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Παιδείας αύξησε σημαντικά τον αριθμό των εισακτέων για το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος χαμηλώνοντας έτσι την πήχη σε μία σειρά τμημάτων. Ειδικότερα, το νέο ακαδημαϊκό έτος θα εισαχθούν 78.335 φοιτητές, αριθμός αυξημένος κατά 3.643 θέσεις σε σχέση με πέρυσι οπότε και είχαν εισαχθεί 74.692.

Ο αριθμός των εισακτέων παραμένει αμετάβλητος για μία σειρά πρωτοκλασάτων σχολών στα οποία «συνωστίζονται» κάθε χρόνο χιλιάδες αριστούχοι. Συγκεκριμένα, στα περσινά επίπεδα παραμένουν οι εισακτέοι σε τμήματα Νομικής, Ιατρικής και Πολυτεχνικών σχολών, εξέλιξη η οποία θα διατηρήσει στα ίδια υψηλά επίπεδα τον ανταγωνισμό των υποψηφίων.

Αντιθέτως, αύξηση στις θέσεις καταγράφεται στα οικονομικά τμήματα, σε σχολές Ναυτικών και Τουριστικών Σπουδών αλλά και σε τμήματα Γεωπονίας.

Οι 8 συστάσεις του υπουργείου Παιδείας προς τους βαθμολογητές

Τους καλεί να αντιληφθούν την κρισιμότητα του ρόλου τους και το μέγεθος της ευθύνης τους

Εναν κατάλογο με οκτώ βασικές συστάσεις κοινοποίησε στους βαθμολογητές των γραπτών των πανελλαδικών το υπουργείο Παιδείας. Το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας με τις συστάσεις παραδόθηκε στα βαθμολογικά κέντρα προ της έναρξης των πανελλαδικών εξετάσεων και μοιράστηκε στους βαθμολογητές.

Στο έγγραφο τονίζονται τα εξής οκτώ σημεία:

1. Είναι απόλυτη ανάγκη ο κάθε βαθμολογητής να συνειδητοποιήσει το μέγεθος της ευθύνης του.

2. Γι’ αυτό η κρίση του πρέπει να μείνει ανεπηρέαστη από τυχόν υποκειμενικά κριτήρια και να διαμορφώνεται με ψυχραιμία, χωρίς προκαταλήψεις, χωρίς εξάρσεις απογοήτευσης ή ενθουσιασμού.

3. Πρέπει να γίνει συνείδηση όλων ότι τόσο η αυστηρότητα όσο και η επιείκεια απομακρύνουν από την αντικειμενική αξιολόγηση που είναι ο θεμελιώδης στόχος.

4. Η πλήρης ενημέρωση του βαθμολογητή στο περιεχόμενο των συγκεκριμένων θεμάτων είναι απαραίτητη για τη σωστή αποτίμηση της απάντησης.

5. Είναι επιβεβλημένο όλοι οι βαθμολογητές να μετέχουν στην πειραματική βαθμολόγηση γραπτών, προκειμένου να εντοπιστούν τυχόν ιδιαίτερα προβλήματα βαθμολόγησης ή η ανάγκη διευκρινίσεων από την κεντρική επιτροπή για την όσο το δυνατόν αντικειμενικοποίηση της κρίσης από όλους.

6. Είναι σαφές και τονίζεται ιδιαίτερα ότι η πειραματική βαθμολόγηση δεν έχει ως στόχο την επίλυση ή ανάδειξη επιστημονικών διαφωνιών αλλά την ομογενοποίηση της κρίσης μετά από την ανταλλαγή προβληματισμών και σύνθεση των απόψεων στα πλαίσια της φρασεολογίας του οικείου διδακτικού βιβλίου και των επιστημονικών απόψεων που διατυπώνονται σ’ αυτό.

7. Είναι αναγκαίο οι βαθμολογητές να έχουν υπόψη τους τις διατάξεις που αναφέρονται στην παραγωγή και επιλογή των θεμάτων, τι ζητείται και πως αξιολογείται το κάθε θέμα ή η ερώτηση.

8. Η δεύτερη βαθμολόγηση είναι χρήσιμο να γίνεται, εφόσον αυτό είναι εφικτό, σε διαφορετικό χώρο από αυτόν που γίνεται η πρώτη βαθμολόγηση.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου