ΤΟΠΙΚΑ

Χάθηκαν τρία τμήματα μαθητών στον Βόλο λόγω υπογεννητικότητας

χάθηκαν-τρία-τμήματα-μαθητών-στον-βόλ-646104

Το δημογραφικό φέρνει γκρίνια στα Γυμνάσια, που προσπαθούν να διατηρήσουν τη δυναμική τους

Τρία τμήματα μαθητών θα χαθούν από το νέο σχολικό έτος από τα Γυμνάσια της Μαγνησίας. Το δημογραφικό πρόβλημα που έχει κάνει έντονη την εμφάνισή του σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία, πλέον αποτυπώνεται και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και κυρίως στα Γυμνάσια του πολεοδομικού συγκροτήματος Βόλου – Ν. Ιωνίας, τα οποία τη νέα σχολική χρονιά θα υποδεχθούν λιγότερους κατά 60 μαθητές.

Στο περιθώριο της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί στη Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας για τη χωροταξική κατανομή των μαθητών, ο προϊστάμενος Σωκράτης Σαβελίδης μίλησε για μείωση του μαθητικού πληθυσμού κυρίως στον κεντρικό και ανατολικό τομέα του Βόλου. Φέτος στο πολεοδομικό συγκρότημα φοιτούν 1.310 μαθητές στην α’ Γυμνασίου, από Σεπτέμβριο όμως θα φοιτήσουν 1.250 μαθητές. Μάλιστα το 2ο Γυμνάσιο Βόλου χαρακτηρίστηκε ως «ο αδύναμος κρίκος», καθώς οριακά θα συστήσει τρία τμήματα στην α’ τάξη.

Η υπογεννητικότητα και άρα η μείωση του μαθητικού πληθυσμού φέρνουν και… γκρίνια μεταξύ των διευθυντών Γυμνασίων, που επιχειρούν να διατηρήσουν τη δυναμική στα σχολεία τους, αλλά βλέπουν κάθε χρόνο αυτό να γίνεται όλο και δυσκολότερο. Μάλιστα δεν λείπουν οι «κόντρες» μεταξύ Γυμνασίων που αντλούν μαθητικό δυναμικό από όμορες περιοχές.

«Βαρόμετρο» για τη δυναμική των Γυμνασίων θα αποτελέσει και το μαθητικό δυναμικό που θα απορροφήσει το Μουσικό Γυμνάσιο Βόλου. Κάθε χρόνο από τα Μουσικό απορροφώνται 96 μαθητές, τέσσερα τμήματα δηλαδή που θα «χάσουν» τα υπόλοιπα Γυμνάσια κι ίσως να υπάρχουν επιπτώσεις στον αριθμό των τμημάτων που θα συστήσουν στην α’ τάξη.

Ερευνα της Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας, που μένει να επιβεβαιωθεί, αποτυπώνει ότι ο μεγαλύτερος αριθμός μαθητών που θα φοιτήσει στο Μουσικό θα αντληθεί από τους μαθητές που επρόκειτο να φοιτήσουν στο 3ο Γυμνάσιο, αλλά και στα 2ο, 7ο και 9ο Γυμνάσια Βόλου. Σημειώνεται ότι σταθερός «τροφοδότης» του Μουσικού είναι το 11ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου.

«Κύριος άξονας της κατανομής των μαθητών είναι η σχολειοκεντρικότητα για την ομαλή μετάβαση των μαθητών από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, η σταθερότητα των τμημάτων στα σχολεία ώστε να μην υπάρχουν μεταβολές στο εκπαιδευτικό δυναμικό, αλλά και η χάραξη προγραμματισμού σε βάθος 12ετίας για τις οικογένειες», σημείωσε ο κ. Σαβελίδης, ο οποίος δεν έκρυψε την ανησυχία του για το δημογραφικό πρόβλημα που αρχίζει να φαίνεται στη Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας και αναμένεται να γίνει εντονότερο τα επόμενα χρόνια.

Κίνδυνος γκετοποίησης

Στο περιθώριο της σύσκεψης τονίστηκε ο κίνδυνος γκετοποίησης του 2ου Γυμνασίου Ν. Ιωνίας που υποδέχεται κάθε χρόνο μεγάλο αριθμό Ρομά μαθητών. Μάλιστα ο μεγάλος αριθμός Ρομά μαθητών αποτελεί αφορμή για πολλούς γονείς να ζητούν μετεγγραφή προς άλλα Γυμνάσια της Ν. Ιωνίας.

«Στόχος είναι η ενσωμάτωση των Ρομά στην κοινωνία. Πώς όμως να τους ζυμώσεις, όταν αποτελούν την κυρίαρχη ομάδα στο σχολείο;», διερωτήθηκε η διευθύντρια του σχολείου Ματίνα Ζαφειρίου, η οποία χαρακτήρισε θετικό βήμα την κατανομή ολόκληρου του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Ιωνίας στο 2ο Γυμνάσιο, ενώ μέχρι και φέτος κατανέμονταν οι μισοί μαθητές.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου