ΤΟΠΙΚΑ

«Τα παπούτσια»: ταινία μικρού μήκους από το δημοτικό του Ιδρύματος Αγωγής Ανηλίκων

τα-παπούτσια-ταινία-μικρού-μήκους-α-832764

Διεκδικεί διάκριση στις Βρυξέλλες στο πλαίσιο του Τ4Ε – Ευρώπη των ίσων ευκαιριών ζητούν οι μαθητές της Μαγνησίας

Διάκριση στις Βρυξέλλες στο πλαίσιο του προγράμματος Teachers For Europe (Τ4Ε) διεκδικούν «Τα παπούτσια». Πρόκειται για μια μικρού μήκους ταινία που δημιουργήθηκε από το ειδικό δημοτικό σχολείο του Ιδρύματος Αγωγής Ανηλίκων Βόλου και προβλήθηκε χθες στο Αχίλλειο, κατά την παρουσίαση των προγραμμάτων που έγιναν στα σχολεία στο πλαίσιο του προγράμματος Τ4Ε.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Η ιστορία ενός εφήβου από τη Συρία που με δυσκολίες φθάνει στην Ελλάδα, ζει κάτω από άθλιες συνθήκες και περνά μέχρι και την πόρτα του ιδρύματος για παραβατική συμπεριφορά, είναι το θέμα της ταινίας, που δημιουργήθηκε από το σχολείο, με την επιμέλεια του διευθυντή Απ. Μιχαλόπουλου και του ψυχολόγου Αργύρη Μπίρη.

Εμπνευση για την ταινία αποτέλεσαν τόσο εμπειρίες των τροφίμων του Ιδρύματος Αγωγής Ανηλίκων Βόλου όσο και το προσφυγικό πρόβλημα που καλείται να αντιμετωπίσει η χώρα αλλά και η πόλη.

Η ιστορία ενός εφήβου από τη Συρία που με δυσκολίες φθάνει στην Ελλάδα, είναι το θέμα της ταινίας

«Η ιστορία είναι φανταστική. Ομως θα μπορούσε να είναι και πραγματική. Καταδεικνύει τη διαφορετικότητα, την ανάγκη κατανόησης του άλλου. Και στόχος ήταν να μιλήσουμε μέσα στην τάξη για την Ευρώπη, την ευρωπαϊκή ιδέα αλλά και τις αξίες της. Η ταινία αποτελεί από μόνη της υλικό που μπορεί να δουλευτεί μέσα στην τάξη στο πλαίσιο πολλών μαθημάτων», ανέφερε μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, ο κ. Μπίρης.

Σύμφωνα με τον ίδιο τα μηνύματα από τις Βρυξέλλες για το πρότζεκτ του σχολείου είναι θετικά και δεν αποκλείεται «Τα παπούτσια» να φέρουν και ευρωπαϊκή διάκριση στο Βόλο.

Στην ίδια εκδήλωση τις δουλειές τους παρουσίασαν κι άλλα σχολεία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα Τ4Ε που φέτος για πρώτη φορά έγινε και σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας. Υπενθυμίζεται ότι στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας το πρόγραμμα τρέχει για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν περίπου 40 εκπαιδευτικοί με τους μαθητές τους από 25 περίπου σχολεία.

Σύμφωνα με την ambassador του Τ4Ε, Ευτυχία Πλακαρού, το πρόγραμμα είχε διπλό σκοπό: αφενός να ενημερώσει για τα προβλήματα, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται μέσα στο ευρωπαϊκό οικοδόμημα, αφετέρου να δημιουργήσει ενεργούς πολίτες, που μέσα από τη γνώση παίρνουν θέση σε θέματα που αφορούν το μέλλον τους.

«Τα παιδιά προσέγγισαν την Ε.Ε. με τις δυσκολίες που παρουσιάζει αυτή την εποχή με κριτικό πνεύμα. Μπόρεσαν να σταθούν απέναντι στην Ε.Ε. και να στείλουν ένα μήνυμα ότι η Ε.Ε. είναι και οι ίδιοι και διεκδικούν από εκείνη ισότιμη μεταχείριση. Μίλησαν για αξίες και αρχές της Ε.Ε. που άλλαξαν στο πέρασμα του χρόνου και διεκδικούν να τις επαναφέρουν και για ένα μέλλον δικό τους στην Ε.Ε. που θα τους σέβεται και εκείνα θα είναι υπερήφανα γι’ αυτή», ανέφερε η κ. Πλακαρού. Στο πλαίσιο των προγραμμάτων οι μαθητές προσέγγισαν και το προσφυγικό ζήτημα. «Τα παιδιά είπαν ότι θα πρέπει να σταθούμε υπεύθυνα στο θέμα των προσφύγων, η Ε.Ε. να πάρει θέση τέτοια που να υπερασπίζεται τις αρχές και τις αξίες της. Τάχθηκαν κατά της Ε.Ε. των ανισοτήτων και υπέρ των ίσων ευκαιριών για όλους», συνέχισε η ίδια.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου