ΤΟΠΙΚΑ

Εργαλείο για εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών και μαθητές με δυσλεξία

εργαλείο-για-εκπαιδευτικούς-ξένων-γλ-833958

Λειτουργεί από αυτόν το μήνα το Εργαστήριο Δίγλωσσης Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Μία ανισότητα στο χώρο της εκπαίδευσης και συγκεκριμένα στο χώρο της ειδικής αγωγής, έρχεται να ανατρέψει το Εργαστήριο Δίγλωσσης Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο Βόλο: παιδιά με εκπαιδευτικές ιδιαιτερότητες παρακολουθούν στα ειδικά σχολεία ξένες γλώσσες, κανείς όμως δεν γνωρίζει τι μαθαίνουν τελικώς καθώς οι εκπαιδευτικοί ξένων γλωσσών δεν γνωρίζουν πώς να προσεγγίσουν τα παιδιά με διαταραχές.

Το εργαστήριο ξεκίνησε να λειτουργεί αυτόν το μήνα. Χθες, πραγματοποιήθηκε η πρώτη ημερίδα, με στόχο να γίνει γνωστή αφενός η λειτουργία του εργαστηρίου αφετέρου να δοθεί το πρώτο εργαλείο στους εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών και συγκεκριμένα ένας οδηγός για το πώς μπορούν τα παιδιά με δυσλεξία να συμμετέχουν ισότιμα στην εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, είτε είναι αγγλικά είτε είναι γαλλικά.

«Το εργαστήριο δημιουργήθηκε για την ενθάρρυνση της εκμάθησης ξένων γλωσσών από παιδιά με διαταραχή. Υπάρχει μία νοοτροπία σύμφωνα με την οποία τα παιδιά με δυσλεξία αποθαρρύνονται από το να μάθουν μία ξένη γλώσσα ή θεωρείται περιττή ή θεωρείται ότι δεν μπορούν να τη μάθουν. Ολοι μπορούν να μάθουν», σημείωσε η καθηγήτρια γλωσσολογίας και διευθύντρια του εργαστηρίου δίγλωσσης εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, κ. Γεωργία Ανδρέου, στο περιθώριο της ημερίδας.

Σύμφωνα με την ίδια, προς το παρόν παρέχονται οδηγίες σε γενικές γραμμές, δεδομένου ότι κάθε παιδί είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση ακόμη κι αν αντιμετωπίζουν την ίδια ιδιαιτερότητα. «Ολοι μπορούν να μάθουν μία ξένη γλώσσα αρκεί να έχει γίνει έγκαιρη διάγνωση της ιδιαιτερότητας, να υπάρχει εξειδικευμένο προσωπικό και προσαρμοσμένη διδασκαλία», ανέφερε η κ. Ανδρέου, υπογραμμίζοντας τα οφέλη για τα δίγλωσσα παιδιά που έχουν πιο αναπτυγμένο λεξιλόγιο, φαίνεται να έχουν υψηλότερο δείκτη νοημοσύνης και περισσότερες εμπειρίες γύρω από τη γλώσσα.

Στο μέλλον μάλιστα σχεδιάζεται τα στελέχη του εργαστηρίου να παρέχουν πλήρεις υπηρεσίες υποστήριξης των εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών, στην κατεύθυνση να βοηθήσουν τα παιδιά με ανάγκες να μάθουν μία ξένη γλώσσα.

ΕΛ. ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου