ΤΟΠΙΚΑ

Οι Βολιώτες περιόρισαν το αυτοκίνητο, αλλά… φοβούνται να κινηθούν πεζοί ή με ποδήλατο

οι-βολιώτες-περιόρισαν-το-αυτοκίνητο-842319

Τόσο για λόγους οδικής όσο και για λόγους προσωπικής ασφάλειας

Ενας στους δύο Βολιώτες σταμάτησε να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του για να πάει στη δουλειά και οκτώ τους δέκα άφησαν τα αυτοκίνητα στα πάρκινγκ και μετακινούνται με τα πόδια όταν βγαίνουν έξω για να διασκεδάσουν. Την ίδια ωστόσο ώρα, δεν αισθάνονται ασφαλείς να κυκλοφορούν πεζοί ή με ποδήλατο μέσα στην πόλη και κυρίως τις νυχτερινές ώρες, τόσο για λόγους οδικής όσο και για λόγους προσωπικής ασφάλειας.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Το παραπάνω αποτελεί ένα από τα συμπεράσματα έρευνας που εκπονήθηκε από το Εργαστήριο Οδοποιίας του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με επιβλέποντα τον καθηγητή Νίκο Ηλιού. Στην έρευνα που ολοκληρώθηκε το 2013 με μορφή ερωτηματολογίων συνέβαλλαν ο δρ. Αθανάσιος Γαλάνης, ο επίκουρος καθηγητής Γ. Μποτζώρης και ο καθηγητής Β. Προφιλίδης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου. Εγινε δε, στο πλαίσιο μεταπτυχιακής εργασίας του κ. Αναστάσιου Σιάπου. Σύμφωνα με τον κ. Γαλάνη, ήδη δρομολογείται επικαιροποίηση της έρευνας, στην οποία καταγράφονται οι αλλαγές στις μεταφορικές συνήθειες των πολιτών στο Βόλο σε σχέση με το 2008. Στην έρευνα του 2013 που έγινε με τη μορφή ερωτηματολογίων σε σύνολο 605 πολιτών του Βόλου, όλων των ηλικιών, των κοινωνικών τάξεων και μορφωτικού επιπέδου, προκύπτουν σημαντικές αλλαγές στις μεταφορικές συνήθειες των δημοτών.

Οπως προκύπτει από την έρευνα που παρουσιάστηκε χθες στο πλαίσιο συνεδρίου για τη βιώσιμη κινητικότητα στο ξενοδοχείο Valis Resort στην Αγριά, το 47% των πολιτών μείωσαν τις μετακινήσεις τους με το αυτοκίνητο για να πάνε στη δουλειά σε σχέση με το 2008. Αξιοσημείωτο είναι ότι το 82% των δημοτών μείωσαν τις μετακινήσεις με Ι.Χ. για την έξοδό τους για διασκέδαση. Μάλιστα, το 75,5% των πολιτών, θα ήθελε να περιορίσει σε ακόμη σημαντικότερο βαθμό τη μετακίνηση με αυτοκίνητο.

Τιμή καυσίμων και μείωση εισοδήματος

Ο λόγος; Σύμφωνα με το 29,4% των δημοτών που αποφεύγουν πλέον να πάνε στη δουλειά με το αυτοκίνητο και κινούνται πεζοί, ο λόγος είναι η αύξηση της τιμής των καυσίμων και για το 52% η μείωση του εισοδήματός τους. Οσοι έβαλαν πλέον το ποδήλατο στη ζωή τους, το έκαναν σε ποσοστό 32% λόγω της αύξησης της τιμής των καυσίμων και σε ποσοστό 51,5% λόγω της μείωσης του εισοδήματός τους.

Φοβούνται τις νύχτες οι πεζοί

Παρόλο όμως που αυξήθηκε το ποσοστό των πολιτών που κινούνται πεζοί δεν αισθάνονται ασφαλείς στην πόλη, ιδίως τα βράδια. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ασφαλείς να κινηθούν πεζοί νιώθει το 62% των δημοτικών (έναντι 91% το 2008).

Τις νύχτες η αίσθηση της προσωπικής ασφάλειας μειώνεται στο 52% (έναντι 65% το 2008).

Οσον αφορά την πλευρά της οδικής ασφάλειας των πεζών από την πλευρά της ύπαρξης υποδομών, μόλις το 47% νιώθει ασφάλεια (έναντι 52% το 2008), ποσοστό που συρρικνώνεται τις νύχτες, φθάνει το 40,8% (έναντι 42% το 2008).

Εκτεθειμένοι νιώθουν οι ποδηλάτες

Ανασφάλεια νιώθουν και οι ποδηλάτες. Το 56% απαντά ότι νιώθει να κινείται ασφαλώς μέσα στην πόλη με ποδήλατο από πλευράς υποδομών και το 35,5% τις νύχτες (τα αντίστοιχα ποσοστά για το 2008 είναι 68% και 47,5%). Προσωπική ασφάλεια αντίθετα δηλώνει το 80% των ποδηλατών τα πρωινά και το 64% τις νύχτες, ποσοστά που όμως είναι μειωμένα σε σχέση με το 2008 (96% και 80% αντίστοιχα).

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου