ΤΟΠΙΚΑ

Αμεση αξιοποίηση του τέρμιναλ στο λιμάνι του Βόλου

αμεση-αξιοποίηση-του-τέρμιναλ-στο-λιμ-842719

Δείχνει έρευνα ακαδημαϊκών για την ανάπτυξη του λιμανιού σε συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα

Το δρόμο της συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την ανάπτυξη του λιμανιού που θα πρέπει να έχει μικτό χαρακτήρα, δείχνει έρευνα που εκπονήθηκε για το επιχειρηματικό μοντέλο που θα πρέπει να ακολουθήσει το λιμάνι του Βόλου και η οποία παρουσιάζεται στο πλαίσιο του 3ου Συνεδρίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του εργαστηρίου κυκλοφορίας, μεταφορών και διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας του τμήματος πολιτικών μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, που ξεκίνησε χθες και ολοκληρώνεται σήμερα, στο ξενοδοχείο Valis Resort στην Αγριά.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εμφαση δίνεται στην αξιοποίηση του τέρμιναλ στην κεντρική προβλήτα του λιμανιού που σήμερα «στοιχειώνει».

Ο σύγχρονος επιβατικός σταθμός θα μπορούσε να φιλοξενήσει καφετέριες και εστιατόρια, εμπορικά καταστήματα, Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών, ακόμη και τραπεζικό υποκατάστημα, αφενός για την εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών αφετέρου για να καταστεί το λιμάνι επισκέψιμο κομμάτι της πόλης και για κατοίκους και επισκέπτες που δεν χρειάζεται να ταξιδέψουν.

Την έρευνα εκπόνησαν η διδάκτωρ του τμήματος πολιτικών μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Ευτυχία Ναθανήλ σε συνεργασία με τους κ.κ. Βησσαρίων Μαγγίνα και Στεφανία Μανώλη.

«Ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας: ένα επιχειρηματικό μοντέλο για το λιμάνι του Βόλου», είναι ο τίτλος της έρευνας, στο πλαίσιο της οποίας έγινε ανάλυση των χαρακτηριστικών του λιμανιού, ενώ οι ερευνητές ήρθαν σε επαφή με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς του δημοσίου (τελωνείο, λιμενικές αρχές κ.τ.λ.), με εξωτερικούς φορείς- πελάτες του λιμανιού (βιομηχανίες, γραφεία ταξιδίων κ.τ.λ.) αλλά και με επιβάτες. Συνέλλεξαν τα προβλήματα που υπάρχουν, τις απαιτήσεις κάθε ομάδες και κατέληξαν στο εξής μοντέλο αξιοποίησης του λιμανιού: μικτή χρήση -τουριστική και εμπορική- με συνεργατικά σχήματα μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

«Ο δημόσιος φορέας θα είναι ο ιδιοκτήτης της γης, που επίσης μπορεί να συμμετέχει με τη δημιουργία υποδομών αναλαμβάνοντας και τη συντήρησή τους.

Ο ιδιωτικός τομέας θα μπορούσε με ειδικές συμφωνίες να αναπτύξει τις δικές του εγκαταστάσεις μέσα στο λιμάνι και να επενδύσει στο χώρο για να εξυπηρετεί τις ανάγκες του αλλά και για να εξυπηρετήσει κι άλλους πελάτες με οφέλη τόσο για τον ιδιώτη όσο και για το δημόσιο», ανέφερε η κ. Ναθαναήλ.

Η ίδια εστίασε και στην περίπτωση του τέρμιναλ. «Για έναν επιβάτη το λιμάνι δεν πρέπει να είναι απλώς πέρασμα αλλά να έχει υποδομές εξυπηρέτησης των επισκεπτών. Το τέρμιναλ θα πρέπει να ενωθεί με τις δραστηριότητες της πόλης και να γίνει ελκυστικό τόσο για τον κάτοικο όσο και για τον ταξιδιώτη ο οποίος επωμίζεται πολλές καθυστερήσεις. Περιμένοντας το πλοίο για να μεταβεί στα νησιά πρέπει να έχει κάπου να φάει, ένα μαγαζί για να αγοράσει απαραίτητα, ένα Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών, ένα τραπεζικό υποκατάστημα. Πρέπει να κερδίσουμε τον επιβάτη στο λιμάνι», υπογράμμισε η κ. Ναθαναήλ.

Σύμφωνα με την ίδια το λιμάνι με αυτόν τον τρόπο θα κερδίσει σε δημοτικότητα και έσοδα.

Το συνέδριο συνεχίζεται και ολοκληρώνεται σήμερα. Στο πλαίσιο του Συνεδρίου θα παρουσιαστούν πάνω από 100 ερευνητικές εργασίες στον τομέα των μεταφορών και της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας με σκοπό τη διάχυση της γνώσης και την ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ των μελών της ερευνητικής και επαγγελματικής κοινότητας.

Φιλοξενούνται πάνω από 200 σύνεδροι από 25 και πλέον χώρες παγκοσμίως που προέρχονται από το δημόσιο τομέα, φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης και ιδιωτικές εταιρείες από τον οικονομικό, διοικητικό, επαγγελματικό, βιοτεχνικό, βιομηχανικό και ερευνητικό – πανεπιστημιακό χώρο.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου