ΤΟΠΙΚΑ

Πληγή για την επαγγελματική εκπαίδευση οι συνεχείς αλλαγές

πληγή-για-την-επαγγελματική-εκπαίδευ-14298

Μείωση του μαθητικού δυναμικού κατά 15% το νέο σχολικό έτος δείχνουν οι αιτήσεις των μαθητών

Τάσεις… συρρίκνωσης του μαθητικού δυναμικού των επαγγελματικών λυκείων της Μαγνησίας από το νέο έτος δείχνουν οι αιτήσεις των τελειόφοιτων των γυμνασίων του νομού. Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο αριθμός των μαθητών που δήλωσε επιθυμία να φοιτήσει από τη νέα σχολική χρονιά σε ΕΠΑΛ είναι μειωμένος κατά 15%, γεγονός που προκαλεί ανησυχία για το μέλλον της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Αυτή την περίοδο, οι μαθητές της γ’ τάξης των γυμνασίων του νομού, καταθέτουν τις αιτήσεις τους -χωρίς να είναι δεσμευτικές- για τον τύπο λυκείου στο οποίο επιθυμούν να φοιτήσουν από το Σεπτέμβριο.

Σε σύνολο περίπου 1.150 μαθητών, μόλις οι 178 επέλεξαν τα επαγγελματικά λύκεια για να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Την αντίστοιχη περσινή περίοδο, οι αιτήσεις των μαθητών που δήλωσαν ενδιαφέρον συνέχισης της φοίτησής τους σε ΕΠΑΛ ανέρχονταν στις 220.

Η μείωση του μαθητικού δυναμικού κατά 15% έχει δημιουργήσει προβληματισμό στους κόλπους της επαγγελματικής εκπαίδευσης, η οποία δοκιμάζεται από συνεχείς αλλαγές που επιβάλλει το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με το Διευθυντή του 1ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας, Βάιο Λιαπόπουλο, στις προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες, η επαγγελματική εκπαίδευση βρίσκεται σε άνθιση. «Στη Γερμανία για παράδειγμα, η πίτα των μαθητών που φοιτά σε αντίστοιχα επαγγελματικά λύκεια είναι συντριπτικά μεγαλύτερη από τον αριθμό των μαθητών που επιλέγουν τα γενικά», είπε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι δυστυχώς στην Ελλάδα και κατ’ επέκταση στο νομό, συμβαίνει το αντίστροφο.

Ο κ. Λιαπόπουλος, απέδωσε το μειωμένο ενδιαφέρον των μαθητών για φοίτηση σε ΕΠΑΛ σε έλλειψη ενημέρωσης των γονιών τους. «Η κρίση που βιώνουμε απαιτεί περισσότερους τεχνίτες μέσα από τους οποίους θα έρθει η ανάπτυξη.

Οι γονείς όμως προτιμούν τα παιδιά τους να πάρουν ένα πτυχίο για παράδειγμα δικηγόρου αντί να γίνουν καλοί τεχνίτες και να εξασφαλίσουν το μεροκάματο», σημείωσε.

Πλήγμα όμως για το ίδιο το μέλλον της επαγγελματικής εκπαίδευσης, είναι σύμφωνα με τον ίδιο η ανασφάλεια που δημιουργεί το ίδιο το υπουργείο, μέσα από τις συνεχείς αλλαγές στο χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

«Η αλληλουχία των νομοθετημάτων μπερδεύει, δημιουργεί ανασφάλεια και εν τέλει στρέφει τους μαθητές στη γενική παιδεία», είπε.

Το κλίμα εκτιμάται ότι μπορεί να αντιστραφεί τουλάχιστον σε τοπικό επίπεδο μέσα στο Σεπτέμβριο.

Οι δηλώσεις προτίμησης των μαθητών δεν είναι δεσμευτικές και ίσως πριν την έναρξη των μαθημάτων για τη νέα σχολική χρονιά, ο αριθμός των μαθητών που θα επιλέξει τελικώς την επαγγελματική εκπαίδευση, να ενισχυθεί.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου