Με τη δική μου ματιά

με-τη-δική-μου-ματιά-33994

Γράφει η Ελένη Χάνου

«Αλλάζουν δασκάλες σαν… τα πουκάμισα» έγραψε ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ μέσα στην εβδομάδα για την περίπτωση τμήματος της γ’ τάξης σε δημοτικό σχολείο στις Αλυκές, όπου οι μαθητές έχουν αλλάξει από την έναρξη της σχολικής χρονιάς τέσσερις δασκάλες.

Οι αντιδράσεις των γονέων έφθασαν μέχρι τα γραφεία της διεύθυνσης πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Δεν είναι απλό να αλλάζει μια δασκάλα στη μέση της χρονιάς. Οι μαθητές που στη μικρή ηλικία που βρίσκονται συνδέονται με το δάσκαλό τους ή τη δασκάλα τους, θα πρέπει να γνωρίσουν από το μηδέν το νέο πρόσωπο που βρίσκεται στην έδρα διδασκαλίας, να τον εμπιστευτούν, να προσαρμοστούν στον τρόπο του μαθήματος και μοιραία η… περίοδος γνωριμίας πάει την ύλη πίσω. Πόσο μάλλον όταν η αλλαγή γίνεται τέσσερις φορές μέσα στην ίδια τη σχολική χρονιά.

Οι επιπτώσεις των αλλαγών εκπαιδευτικών στα σχολεία στη μέση της σχολικής χρονιάς δεν αφορούν όμως μόνο τους μαθητές. Ο προγραμματισμός ανατρέπεται και για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, που δεν γνωρίζουν τι τους ξημερώνει…

Η τρίτη στη σειρά δασκάλα που πέρασε από το συγκεκριμένο σχολείο, παρέμεινε εκεί μόλις μία εβδομάδα. Οπως αναφέρει η ίδια σε σημείωμά της κάτω από το ρεπορτάζ του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ, είναι μητέρα ενός μωρού τριών μηνών και με σοβαρά προβλήματα υγείας. «Υποτίθεται ότι θα αναλάμβανα υπηρεσία στο σχολείο και θα παρέμενα εκεί μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους. Ειδοποιήθηκα με υπηρεσιακό σημείωμα μετά από μία εβδομάδα ότι την επομένη θα έπρεπε να παρουσιαστώ στο Πουρί. Φυσικά κανείς δεν ενδιαφέρθηκε για τη διατάραξη της οικογενειακής μου ζωής και κυρίως του τριών μηνών παιδιού μου», λέει η δασκάλα, η οποία κλήθηκε να πάρει θέση συναδέλφου της που τοποθετήθηκε στο Πουρί ενώ έχει οργανική θέση στη Σκιάθο. Εχει υποβάλλει ένσταση, δεν έχει λάβει όμως απάντηση.

«Ας αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους. Εχουμε να κάνουμε με παιδιά κι όχι με άψυχα αντικείμενα. Το να αλλάζουν εκπαιδευτικοί στα σχολεία στη μέση ή στο τέλος της χρονιάς, χωρίς σοβαρό λόγο και με την ανοχή κάποιων είναι κάτι που προσβάλλει, αμαυρώνει την εκπαίδευση και κυρίως εμάς τους εκπαιδευτικούς που με ήθος και με την αξία μας παλεύουμε για τα αυτονόητα», αναφέρει η δασκάλα μέσα από την περιπέτεια της οποίας αποκαλύπτεται όλο το στρεβλό σύστημα των τοποθετήσεων εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες, όχι μόνο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κι όχι μόνο στο Βόλο.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου