Με τη δική μου ματιά

με-τη-δική-μου-ματιά-60540

Γράφει η Ελένη Χάνου

Στον χάρτη των περιοχών στις οποίες θα δημιουργηθούν χώροι υποδοχής προσφύγων μπαίνει για μία ακόμη φορά ο Βόλος. Επικρατούσα μάλιστα πρόταση για το σημείο που θα δημιουργηθεί το κέντρο, είναι η πρόταση της δημοτικής αρχής Βόλου, στις εγκαταστάσεις της Μόζας Α.Ε., που μάλιστα παραχωρούνται δωρεάν από τον ιδιοκτήτη.

Περίπου 500 είναι οι πρόσφυγες που αναμένονται σε πρώτη φάση, εφόσον πρώτα γεμίσει το κέντρο που δημιουργείται στη Λάρισα και αφού δοθεί πράσινο φως από το Υπουργείο στο Δήμο Βόλου για να προχωρήσει στις διαδικασίες για την υποδοχή και φιλοξενία των προσφύγων.

Ωστόσο το θέμα δεν είναι μόνο να δημιουργηθεί ο χώρος. Οι πρόσφυγες, είναι πρόσφυγες, δεν είναι λαθρομετανάστες που μπορεί να οδηγηθούν ακόμη κι αν δεν το θέλουν σε κέντρα… κράτησης για να αποσυμφορηθεί η Ειδομένη.

Αν θέλουν μένουν στο σημείο που θα τους υποδείξουν. Δεν είναι υπό κράτηση. Και όπως φάνηκε και από το φιάσκο στο Αερινό, οι ίδιοι δεν επιζητούν απλώς να πάνε κάπου.

Για τους ίδιους τους πρόσφυγες προτεραιότητα είναι να βρίσκονται πάνω στον εθνικό οδικό άξονα, ώστε να έχουν άμεση πρόσβαση στην πορεία προς τα σύνορα για να περάσουν στην κεντρική Ευρώπη.

Ο Βόλος φαίνεται να τους βγάζει εκτός… πορείας. Μέλη εθελοντικών οργανώσεων που έσπευσαν στο πλευρό των πρώτων προσφύγων που έφθασαν στο ΣΕΑ Αλμυρού, το γνωρίζουν αυτό καλά.

Περιγράφουν ανθρώπους με κινητά με gps στο χέρι, να αναζητούν στο χάρτη τα μέρη που τους ανακοινώνουν ότι θα τους μεταφέρουν. Αν τα μέρη βρίσκονται πάνω στην εθνική, ακολουθούν. Αν παρεκκλίνουν της πορείας, απλώς δεν δέχονται να πάνε. Και δεν διστάζουν να φύγουν ακόμη και με τα πόδια προκειμένου να φθάσουν στον αρχικό προορισμό τους που είναι η Ειδομένη και από εκεί να περάσουν τα σύνορα με τελικό προορισμό τη Γερμανία, την Αυστρία, όπου πιστεύουν ότι θα έχουν ένα καλύτερο μέλλον.

Το κέντρο υποδοχής προσφύγων στην Μόζας Α.Ε. ίσως τελικώς ετοιμαστεί…

Πόσοι πρόσφυγες θα θελήσουν να έρθουν κι αν θα έρθουν είναι κάτι που θα φανεί…

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου