ΤΟΠΙΚΑ

«Χάνω το σπίτι μου» – Κραυγή αγωνίας από Βολιώτισσα δανειολήπτρια

χάνω-το-σπίτι-μου-κραυγή-αγωνίας-απ-127967

Κραυγή αγωνίας από Βολιώτισσα δανειολήπτρια: «Χάνω το σπίτι μου», λέει με απόγνωση στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ. Είναι μία από τους εκατοντάδες Βολιώτες που έχουν υπαχθεί στο Νόμο Κατσέλη και που έως 19 Φεβρουαρίου οφείλουν να επικαιροποιήσουν τους φακέλους τους, προκειμένου να μην τεθούν εκτός των ευνοϊκών ρυθμίσεων του Νόμου. Στο φάκελό της υπάρχουν όλα τα δικαιολογητικά. Πλην ενός. Της βεβαίωσης οφειλών από την τράπεζα από την οποία είχε λάβει το δάνειο. Ζητά επίμονα τη βεβαίωση από την τράπεζα επί τρεις μήνες, όμως μέχρι σήμερα δεν την έχει πάρει…

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Στο χθεσινό πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ του ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ αποκάλυπτε ότι εκατοντάδες νοικοκυριά του Βόλου, κινδυνεύουν να βγουν εκτός Νόμου Κατσέλη.

Εκκρεμούν 2.108 υποθέσεις για την επικαιροποίηση των φακέλων στο Ειρηνοδικείο Βόλου, όμως μόλις 100 δανειολήπτες έχουν προσκομίσει τα απαιτούμενα έγγραφα.

Κοινός παρονομαστής για όλους όσους δεν έχουν προσέλθει ακόμη στο Ειρηνοδικείο Βόλου με τον επικαιροποιημένο φάκελό τους, είναι ένας: ο κίνδυνος να χάσουν το σπίτι τους.

Πίσω από τους αριθμούς και τον κίνδυνο εκατοντάδες Βολιώτες να βγουν στο δρόμο, κρύβεται πολλές φορές ο «Γολγοθάς» που ανεβαίνουν οι δανειολήπτες για να συγκεντρώσουν ένα «σκασμό» δικαιολογητικών προκειμένου να αποδείξουν την αδυναμία πληρωμής του δανείου που είχαν λάβει και να υπαχθούν στις ευνοϊκές ρυθμίσεις του Νόμου Κατσέλη.

Αγώνας δρόμου για τα δικαιολογητικά

Η Χ.Ε. αποτελεί μία από αυτούς. Επικοινώνησε με απόγνωση στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ για να καταγγείλει την ταλαιπωρία που υφίσταται από συγκεκριμένο τραπεζικό υποκατάστημα της πόλης.

«Εχω υπαχθεί στο Νόμο Κατσέλη για το στεγαστικό μου δάνειο και έχω προσωρινή διαταγή προστασίας του σπιτιού μου μέχρι τις 19 Ιουνίου 2019, οπότε και θα εξεταστεί η υπόθεσή μου. Μέχρι τις 19 Φεβρουαρίου πρέπει να προσκομίσω στο Ειρηνοδικείο όλα τα δικαιολογητικά προκειμένου να συνεχίσω να βρίσκομαι υπό καθεστώς προστασίας», αναφέρει, περιγράφοντας την αγωνία της να συγκεντρώσει όλα τα απαιτούμενα έγγραφα: αντίγραφο του Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας, πρόσφατο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, η δήλωση φορολογίας εισοδήματος (έντυπο Ε1) του έτους 2015, τελευταία δήλωση στοιχείων ακινήτων (έντυπο Ε9), τυχόν καταστάσεις μισθοδοσίας ή εκκαθαριστικοί λογαριασμοί συντάξεων ή βεβαίωση ανεργίας του ΟΑΕΔ για το έτος 2015, βεβαιώσεις οφειλών των πιστωτών με ημερομηνία έκδοσης μεταγενέστερη της έναρξης ισχύος του Ν. 4336/2015, υπεύθυνη δήλωση για την πληρότητα και ορθότητα καταστάσεων περιουσίας και μεταβιβάσεων και λοιπά έγγραφα κατά την κρίση του οφειλέτη. Σε περίπτωση έγγαμου αιτούντος, τα παραπάνω έγγραφα προσκομίζονται και για τον ή την σύζυγο, όπως επίσης και σε περίπτωση ανήλικων τέκνων με περιουσία.

Τρίμηνη αναμονή

Τα έχει όλα. Της λείπει μόνο ένα: η βεβαίωση οφειλών από την τράπεζα. Ζήτησε με αίτησή της από το τραπεζικό υποκατάστημα του Βόλου, απ’ όπου της χορηγήθηκε το στεγαστικό της δάνειο, βεβαίωση οφειλών από τις 30 Οκτωβρίου 2015. Εως και χθες δεν είχε παραλάβει καμία βεβαίωση παρά τις συνεχείς οχλήσεις προς την τράπεζα.

Με έγγραφη διαμαρτυρία της απευθύνθηκε στο υπουργείο Οικονομικών. Επικαλείται την από του νόμου υποχρέωση των τραπεζών να χορηγούν βεβαιώσεις οφειλών προς τους δανειολήπτες ατελώς εντός δεκαημέρου και εξηγεί την τρίμηνη αναμονή στην οποία έχει υποβληθεί, με αποτέλεσμα, ο χρόνος να πιέζει και η ίδια να κινδυνεύει να κινδυνεύει να βγει εκτός Νόμου, να χάσει το σπίτι της και να χάσει το δικαίωμά της να κάνει εκ νέου αίτηση για ένταξη στο Νόμο Κατσέλη.

«Σαφώς η καθυστέρηση αυτή μόνον τυχαία δεν είναι και δεν μπορεί να είναι άσχετη με την επιδίωξή μου ως πολίτης να συνεχίσω να υπάγομαι στο συγκεκριμένο νόμο μέχρι το χρόνο εκδίκασης της υπόθεσής μου αφού εφαρμόζονται βάσει δικαστικής απόφασης (προσωρινή διαταγή) οι ισχύουσες διατάξεις ώστε να μην είναι εκτεθειμένη η πρώτη κατοικία μου στον κίνδυνο κατάσχεσης και πλειστηριασμού.

Δεν πιστεύω ότι ξαφνικά οι τράπεζες απέκτησαν τόσο φόρτο εργασίας και μάλιστα σε εποχή capital controls και για το λόγο αυτό δεν προλαβαίνουν να ανταποκριθούν εγκαίρως στις αιτήσεις του εκάστοτε πολίτη!

Δυστυχώς όμως μέχρι στιγμής, γίνεται λόγος για «συνεργάσιμους δανειολήπτες» και αυτό έχει νομοθετηθεί πλέον ως κριτήριο για την παροχή εννόμου προστασίας, αλλά κανείς λόγος δεν γίνεται για συνεργάσιμες τράπεζες, οι οποίες αφήνονται ανέλεγκτες να υπονομεύουν ακόμη και τα ελάχιστα δικαιώματα των πολιτών», αναφέρει στην επιστολή – διαμαρτυρία της η κ. Χ.Ε. προς το υπουργείο Οικονομικών.

«ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΡΩ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΜΟΥ»

Παρέμβαση υπουργείου, αλλά η δανειολήπτρια ακόμη περιμένει…

Το τμήμα χρηματοοικονομικών υπηρεσιών της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς που υπάγεται στο υπουργείο Οικονομίας, με έγγραφό του προς την τράπεζα, στις 25 Ιανουαρίου 2016, ζητά να υποβάλλει στην υπηρεσία υπόμνημα «για την προσαπτόμενη παράβαση».

Επικαλείται το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, βάσει του οποίου, «τα πιστωτικά ιδρύματα υποχρεούνται μέσα σε δέκα εργάσιμες ημέρες από την υποβολή σε αυτά σχετικού αιτήματος του οφειλέτη να του παραδώσουν χωρίς επιβάρυνση αναλυτική κατάσταση των προς αυτά οφειλών του κατά κεφάλαιο, τόκους και έξοδα, «καθώς και το επιτόκιο με το οποίο εκτοκίζεται η οφειλή», καθώς και να τον ενημερώσουν εγγράφως για το ποσό που αντιστοιχεί στο 10% της τελευταίας ενήμερης δόσης. Ο υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (νυν Ανάπτυξης) επιβάλλει για κάθε παράβαση της υποχρέωσης της παρούσας παραγράφου πρόστιμο που ανέρχεται από πεντακόσια έως δέκα χιλιάδες ευρώ. Οι καταγγελίες για τις παραβάσεις αυτές κατατίθενται στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (νυν Ανάπτυξης)».

Η δανειολήπτρια, ακόμη περιμένει… «Πήρα τηλέφωνο στην τράπεζα, πέρασα από εκεί. Τίποτα. Με εμπαίζουν. Πρόκειται για μία καταχρηστική καθυστέρηση», αναφέρει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ.

«Αν δεν υποβάλλω εγκαίρως το φάκελο χάνω την προσωρινή διαταγή και άρα την προστασία του σπιτιού μου που ισχύει μέχρι τις 19 Ιουνίου 2019 και ταυτόχρονα χάνω το δικαίωμα να ξαναμπώ στο Νόμο Κατσέλη. Ολα αυτά για μία βεβαίωση. Δεν μπορώ να βρω το δίκαιό μου. Εχω αρρωστήσει. Υφαρπάζουν την περιουσία μου με ανήθικο και ανέντιμο τρόπο», αναφέρει, υποστηρίζοντας ότι δεν είναι η μόνη κι ότι πίσω από τις εκκρεμότητες που υπάρχουν στο Ειρηνοδικείο για την επικαιροποίηση των φακέλων «κρύβονται» πολλές παρόμοιες ιστορίες δανειοληπτών.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου