ΤΟΠΙΚΑ

Νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων στο Βόλο

νέο-δίκτυο-ποδηλατοδρόμων-στο-βόλο-149595

Θα διαμορφωθούν με επεκτάσεις πεζοδρομίων και θα κυκλώνουν το κέντρο της πόλης

Νέο σύγχρονο δίκτυο ποδηλατοδρόμων -σε ευρωπαϊκά πρότυπα- πρόκειται να δημιουργηθεί στο Βόλο, μετά την αποξήλωση του προηγούμενου εκτρώματος, που είχε κριθεί επικίνδυνο για τους χρήστες του ποδηλάτου κι όχι μόνο. Η μελέτη του νέου δικτύου βρίσκεται στο τελικό στάδιο και προβλέπει ποδηλατοδρόμους με επεκτάσεις πεζοδρομίων, σε τέσσερις κεντρικές οδικές αρτηρίες που θα «κυκλώνουν» το κέντρο της πόλης, ευνοώντας τις μετακινήσεις με ποδήλατο και αποθαρρύνοντας τη χρήση αυτοκινήτου.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Το έργο εντάσσεται στο πλαίσιο των έντεκα παρεμβάσεων στην πόλη, που προωθούνται προς ένταξη στο πρόγραμμα αστικών αναπλάσεων και για τα οποία διεκδικείται χρηματοδότηση 15 εκατ. ευρώ περίπου, από την περιφέρεια Θεσσαλίας. Την ερχόμενη εβδομάδα πιθανότατα, ο δήμος Βόλου, θα επιδιώξει ραντεβού με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, Κώστα Αγοραστό, προκειμένου να δρομολογηθούν προς ένταξη στο πρόγραμμα τα έργα που έχουν ώριμες μελέτες.

Η μελέτη για το δίκτυο ποδηλατοδρόμων βρίσκεται στην τελική ευθεία. Για την πρώτη φάση του έργου, εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν περίπου 800.000 ευρώ. Το έργο δεν προβλέπει απλώς μία χάραξη ποδηλατοδρόμου. Θα γίνουν επεκτάσεις πεζοδρομίων, στην άκρη των οποίων θα οριοθετηθεί σε πλάτος 2,5 μέτρα ο ποδηλατόδρομος. Οι ποδηλατόδρομοι θα είναι διπλής κατεύθυνσης και θα περιλαμβάνουν και παρεμβάσεις στις διασταυρώσεις, πιθανότατα υπερύψωση του οδοστρώματος, χρωματισμός και σήμανση ώστε να μην δημιουργείται πρόβλημα στις «συναντήσεις» ποδηλάτων – αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τον Προϊστάμενο Βιώσιμης Κινητικότητας του δήμου Βόλου, κ. Κώστα Καραγιάννη, το δίκτυο θα ξεκινήσει από το κέντρο της πόλης και στη συνέχεια θα επεκταθεί προς Ν. Δημητριάδα και Ν. Ιωνία.

Προς το παρόν περιλαμβάνει έργα σε τέσσερις οδούς που θα κυκλώνουν το κέντρο: Από Μεταμορφώσεως, Ρήγα Φεραίου έως Κασσαβέτη και Αργοναυτών σε όλο το μέτωπο της παραλίας.

Εξετάζεται δε, η ενεργοποίηση ενός ακόμη κάθετου και ενός οριζόντιου δρόμου, πιθανότατα θα είναι η Γκλαβάνη και η Αλεξάνδρας αντίστοιχα.

Σε επόμενη φάση το δίκτυο θα κυκλώσει ακόμη μεγαλύτερο τμήμα του Βόλου, με στόχο να επεκταθεί προς Ν. Ιωνία και προς Ν. Δημητριάδα.

Ροή και ζήτηση

Η επιλογή έναρξης κατασκευής του δικτύου ποδηλατοδρόμων, όπως αποτυπώνεται μέχρι στιγμής στη μελέτη της Βιώσιμης Κινητικότητας, δεν έγινε τυχαία.

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, βασίστηκε αφενός στις ροές των ποδηλάτων, αφετέρου σε 1.600 ερωτηματολόγια που διανεμήθηκαν στους χρήστες των δρόμων: σε 400 οδηγούς οχημάτων, ισάριθμους επιβάτες λεωφορείων, ισάριθμους ποδηλάτες και αντίστοιχο αριθμό πεζών.

Κατ’ αρχήν τέθηκε το ερώτημα αν οι πολίτες θα επέλεγαν ποδήλατο για τη μετακίνησή τους στην πόλη, με το 82% να απαντά θετικά.

Από αυτούς το 79% τάχθηκε υπέρ της δημιουργίας ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων, ενώ μόλις το 21% εξέφρασε την άποψη ότι θα πρέπει να κυκλοφορούν ελεύθερα οπουδήποτε στην πόλη.

Σε ερώτηση για το ποια διαδρομή θα επέλεγαν για να κινηθούν με ποδήλατο, το 92% απάντησε στο παραλιακό μέτωπο, ένα 78% στον κεντρικό τομέα του Βόλου κάτω από την Αναλήψεως και σε ποσοστό μικρότερο του 10% πάνω από την Αναλήψεως και προς Ν. Ιωνία.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου