ΤΟΠΙΚΑ

«Καίνε» oικονομικά και υποδομές

καίνε-oικονομικά-και-υποδομές-179006

Το Π.Θ. καλείται να λειτουργήσει με ένα εκατομμύριο λιγότερο στα ταμεία του

Μειωμένη κατά 70% είναι την τελευταία πενταετία η κρατική χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων, που πλέον δηλώνουν αδυναμία κάλυψης στοιχειωδών υποχρεώσεων. Το οικονομικό ζήτημα όπως και αυτό των υποδομών αναδείχθηκαν στη σύνοδο των πρυτάνεων παρουσία του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, της αναπληρώτριας υπουργού Σ. Αναγνωστοπούλου, του Αναπληρωτή υπουργού Κ. Φωτάκη και του Γενικούς Γραμματέα Γιάννη Παντή.

Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας καλείται να λειτουργήσει με ένα εκατομμύριο λιγότερο στα ταμεία του. Ηδη για το τρέχον οικονομικό έτος, το ίδρυμα μετά βίας έβγαλε τις οικονομικές του υποχρεώσεις και πάλι με «αιματηρές» οικονομίες. Η περικοπή ενός επιπλέον εκατομμυρίου από τον προϋπολογισμό λειτουργίας του για το 2016 ενέχει τον κίνδυνο το ίδρυμα να μην μπορέσει να καλύψει ούτε ανελαστικές δαπάνες, όπως είναι τα λειτουργικά του έξοδα.

Το ίδιο οικονομικό πρόβλημα αντιμετωπίζει το σύνολο των πανεπιστημίων της χώρας.

Η Σύνοδος εξέδωσε ομόφωνο ψήφισμα με το οποίο αποφάσισε:

  • Να ζητήσει από το υπουργείο Παιδείας να εξασφαλίσει για το 2016 – με την 1η Τροποποίηση του Κρατικού Προϋπολογισμού – επιχορήγηση τουλάχιστον ίση με εκείνη του 2014.
  • Να εξουσιοδοτήσει το Προεδρείο να ορίσει σε σύντομο χρονικό διάστημα ημερομηνία δημοσιοποίησης του προβλήματος κατά την οποία όλα τα Πανεπιστήμια θα οργανώσουν συνεντεύξεις Τύπου ανά πόλη για την τεκμηριωμένη ανάδειξη της οικονομικής αδυναμίας λειτουργίας των ΑΕΙ για το 2016.

Ενα από τα κορυφαία ζητήματα που επίσης τέθηκαν στο τραπέζι και το οποίο αναδείχθηκε από τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, κ. Γιώργο Πετράκο, είναι αυτό των υποδομών των Πανεπιστημίων, που είτε δεν υπάρχουν είτε είναι σε κακή κατάσταση.

«Εχουν γίνει οι επαφές με την ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων και είμαστε σε ώριμο στάδιο συνεννόησης, απαιτούνται όμως τελικές αποφάσεις από το υπουργείο Παιδείας», τόνισε ο κ. Πετράκος.

ΕΛ. ΧΑΝ.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου