ΤΟΠΙΚΑ

Μάθημα βιολογίας χωρίς βιολόγους

μάθημα-βιολογίας-χωρίς-βιολόγους-185752

Στην Α’ Μαγνησίας για τις 24 κενές θέσεις βιολόγων προσλήφθηκαν μόλις 3 – Διαμαρτυρία της Πανελλήνιας Ενωσης Βιοεπιστημόνων

Μάθημα βιολογίας από καθηγητές άλλων ειδικοτήτων κι όχι από βιολόγους διδάσκονται μαθητές σε Γυμνάσια και Λύκεια τόσο της χερσαίας όσο και της νησιωτικής Μαγνησίας, σύμφωνα με διαμαρτυρία της Πανελλήνιας Ενωσης Βιοεπιστημόνων.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτει η Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων, στη β’ Μαγνησίας (στα σχολεία των νησιών) δεν υπηρετεί ούτε ένας μόνιμος βιολόγος για τη διδασκαλία του μαθήματος της βιολογίας, ενώ την ίδια ώρα στις 24 κενές θέσεις βιολόγων που παρουσιάστηκαν επίσημα από το Υπουργείο Παιδείας, ορίστηκαν μόλις 3 καθηγητές βιολόγοι.

Γενικότερα στη χώρα, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ενωση, οι βιολόγοι εμφανίζονται «ριγμένοι» ως προς τις προσλήψεις. Γίνεται λόγος για «ανορθολογικές ποσοστώσεις διορισμών και προσλήψεων που επικράτησαν για πολλά χρόνια. «Οι αριθμοί δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των σχολείων, και καταδίκασαν τους βιολόγους και τους μαθητές μας σε άδικη και ανισότιμη προσφορά ευκαιριών. Υπάρχουν περιοχές μετάθεσης στην Ελλάδα που δεν έχουν κανένα μόνιμο βιολόγο όπως η Ευρυτανία, η Β’ Πειραιά και η Β’ Μαγνησίας κ.α., ενώ άλλες έχουν από έναν, όπως τα Γρεβενά, η Λευκάδα κ.α.», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Επιπλέον από τον πίνακα των διορισμών αναπληρωτών φαίνεται ότι ο αριθμός προσλήψεων βιολόγων και γεωλόγων είναι αναλογικά μικρότερος από τα αντίστοιχα κενά, σε αντίθεση με τις προσλήψεις Φυσικών και Χημικών που είναι περισσότερες από τα κενά, σύμφωνα με την Ενωση. Ο υψηλός αριθμός αναπληρωτών βιολόγων, λοιπόν οφείλεται αποκλειστικά στα τεράστια κενά Βιολόγων που υπάρχουν στα Γυμνάσια και τα Λύκεια όλης της χώρας. Χαρακτηριστικά δε, αναφέρεται ότι στην Α’ Μαγνησίας τα κενά ήταν 24 και τελικά προσλήφθηκαν 3 βιολόγοι.

«Η καλύτερη δυνατή εκπαίδευση μπορεί να επιτευχθεί αν τη φυσική την διδάσκουν οι συνάδελφοι φυσικοί και τη χημεία οι χημικοί. Ομως και η διδασκαλία της βιολογίας προϋποθέτει εκπαιδευτικούς με πολύ καλή γνώση του αντικειμένου, εμπειρία και κατάρτιση που για την Βιολογία μόνο οι Βιολόγοι την έχουν. Επομένως και τη βιολογία πρέπει να την διδάσκουν βιολόγοι και τη γεωλογία – γεωγραφία οι γεωλόγοι. Ο διορισμός αναπληρωτών πρέπει να γίνεται με κριτήριο τις πραγματικές ανάγκες σε όλες τις ειδικότητες του κλάδου ΠΕ04 και με διαφανή τρόπο ώστε να διασφαλίζεται η ισότιμη μεταχείριση όλων των ειδικοτήτων του κλάδου ΠΕ04… Επί τη ευκαιρία των επικείμενων προσλήψεων μόνιμων εκπαιδευτικών από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. η Π.Ε.Β. ευελπιστεί πως αυτές θα γίνουν με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες των σχολείων και όχι στη λογική της ισοκατανομής μεταξύ των ειδικοτήτων απλά για «να δουλέψουν όλοι». Μια τέτοια λανθασμένη επιλογή θα έχει ως αποτέλεσμα την μόνιμη διδασκαλία επιστημονικών αντικειμένων από εκπαιδευτικούς άλλου κλάδου», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση της Ενωσης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου