ΤΟΠΙΚΑ

Συνεχής και ασφαλή ροή κυκλοφορίας

συνεχής-και-ασφαλή-ροή-κυκλοφορίας-189685

Μέσω πέντε κυκλικών κόμβων με τους οποίους θα ελεγχθεί παράλληλα η ταχύτητα και θα καταπολεμηθεί η παραβατικότητα

Αναβαθμισμένη οδική ασφάλεια, ελεύθερη και συνεχής ροή της κυκλοφορίας, έλεγχος των υψηλών ταχυτήτων και ταυτόχρονα αντιμετώπιση της παραβατικότητας, αναμένεται να διασφαλίσει η δημιουργία και λειτουργία πέντε ισόπεδων κυκλικών κόμβων που μελετήθηκαν στο Βόλο μπροστά από το Δημαρχείο της πόλης, στο Τελωνείο, στο υπεραστικό ΚΤΕΛ, στην Αθηνών – Λαρίσης και στον κόμβο Διμηνίου. Η κατασκευή των κόμβων που προωθεί η δημοτική αρχή δεν θα έχει μόνο κυκλοφοριακά οφέλη. Θα αναβαθμίσει και την είσοδο – έξοδο της πόλης, καθώς η μελέτη προβλέπει δημιουργία θέσεων στάθμευσης αλλά και χώρων πρασίνου σε νησίδες, καθώς και διαπλατύνσεις πεζοδρομίων.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Τη μελέτη για τους πέντε κυκλικούς κόμβους, παρουσίασε χθες στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου Βόλου, ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Νίκος Ηλιού, υποστηρίζοντας ότι το κόστος κατασκευής δεν υπερβαίνει τις 180.000 ευρώ για τον πιο δύσκολο κατασκευαστικά κόμβο που είναι ο κόμβος Διμηνίου, ενώ το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων δεν υπερβαίνει τους 4 – 5 μήνες. Για το σχεδιασμό ενημερώθηκαν εκπρόσωποι της Τροχαίας Βόλου, της Πυροσβεστικής και του Λιμεναρχείου.

Στη σύσκεψη για την παρουσίαση των κυκλικών κόμβων, ο δήμαρχος Βόλου, Αχ. Μπέος, ανακοίνωσε την επίσημη συνεργασία δήμου και πανεπιστημίου σε μια σειρά ζητημάτων της πόλης, ενώ εξαπέλυσε επίθεση κατά προκατόχων που «υπέγραφαν μνημόνια συνεργασία με φίλους και συγγενείς» και κατά της αντιπολίτευσης που παρότι προσκλήθηκε δεν συμμετείχε στην παρουσίαση. Κατά την παρουσίαση των κόμβων, ο καθηγητής Νίκος Ηλιού, υπογράμμισε ότι μέσω των κυκλικών κόμβων αναβαθμίζεται η οδική ασφάλεια και ταυτόχρονα επιτυγχάνεται συνεχής και χωρίς εμπόδια ροή της κυκλοφορίας, ενώ παράλληλα ελέγχονται οι υψηλές ταχύτητες και αντιμετωπίζεται η παραβατικότητα.

Σχεδίασε πέντε κυκλικούς κόμβους, στους οποίους προτεραιότητα έχουν όσοι κινούνται εντός αυτών. Ο κόμβος Δημαρχείου χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Δημητριάδος, 2ας Νοεμβρίου, Ιάσονος και Λαμπράκη. Μέσω του κόμβου προβλέπεται συνεχής ροή της κυκλοφορίας από τη Δημητριάδος δεξιά προς τη 2ας Νοεμβρίου και ευθεία μέσω του κόμβου προς τη Γρ. Λαμπράκη αλλά και προς την Ιάσονος. Συνεχής ροή υπάρχει και από τη 2ας Νοεμβρίου προς τη Λαμπράκη και την Ιάσονος, αλλά και από τη Λαμπράκη προς την Ιάσονος και τη 2ας Νοεμβρίου. Στον κόμβο του Δημαρχείου προβλέπεται δημιουργία χώρου πρασίνου που θα αναβαθμίσει αισθητικά την περιοχή, ενώ στο «τρίγωνο» που περικλείεται από τη Δημητριάδος και την Ιάσονος, προκύπτει χώρος 2.230τ.μ. που προτείνεται να διαμορφωθεί σε χώρο στάθμευσης. Ο ισόπεδος κόμβος Τελωνείου χωροθετείται στη συμβολή των οδών Λαμπράκη και Παπαδιαμάντη. Προτείνεται η λειτουργία της οδού Παπαδιαμάντη που βγάζει στο σιδηροδρομικό σταθμό ως διπλής κατεύθυνσης, ενώ με το συγκεκριμένο κόμβο αντιμετωπίζεται η προβληματική λειτουργία του φωτεινού σηματοδότη από την παραλιακή οδό που οδηγεί προς Παπαδιαμάντη και προς Λαμπράκη, αλλά και η παραβατικότητα όσων κινούνται αντικανονικά από την παραλία προς την Πυράσσου. Στο σχεδιασμό εντάσσεται επίσης δενδροφύτευση αλλά και διαπλάτυνση του πεζοδρομίου στην Πυράσσου.

Ο κυκλικός κόμβος στα ΚΤΕΛ περικλείεται από τις οδούς Αθηνών, Λαμπράκη και Σέκερη. Διασφαλίζει συνεχή ροή της κυκλοφορίας από τη Λαμπράκη προς τη Λαχανά και τη Λαρίσης, από τη Λαρίσης προς τη Λαχανά και τη Λαμπράκη και από τη Σέκερη προς τη Λαμπράκη και τη Λαχανά. Και σε αυτή την περίπτωση προβλέπονται διαπλατύνσεις πεζοδρομίων, νησίδων και φυσικά διαβάσεις πεζών, που μπορούν να συνδυαστούν και με διαβάσει ποδηλατοδρόμων.

Ο κυκλικός κόμβος Αθηνών – Λαρίσης – Αλαμάνας διασφαλίζει συνεχή κυκλοφορία από Λαρίσης προς Αλαμάνας, Αθηνών, αλλά και από Αθηνών προς Λαρίσης. Προτείνονται δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαπλάτυνση πεζοδρομίων.

Τέλος, ο κόμβος Διμηνίου που περικλείεται από τις οδούς Λαρίσης, Δερβενακίων και Μπότσαρη, προβλέπει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, λειτουργία της τρίτης λωρίδας ως νόμιμου χώρου στάθμευσης και απρόσκοπτη κυκλοφορία τόσο προς τη Λαρίσης και τη Ν. Ιωνία όσο και προς το Διμήνι.

Ο κόμβος Δημαρχείου διασφαλίζει συνεχή κυκλοφορία από Δημητριάδος προς 2ας Νοεμβρίου, προς Γρ. Λαμπράκη αλλά και προς Ιάσονος και προβλέπονται δενδροφυτεύσεις και χώρος πάρκινγκ 2.230 τ.μ.

Μνημόνιο συνεργασίας και αιχμές

Η προγραμματική σύμβαση του δήμου Βόλου και του πανεπιστημίου Θεσσαλίας για τους πέντε ισόπεδους κυκλικούς κόμβους, είναι μόνο η αρχή, σύμφωνα με τον κ. Αχιλλέα Μπέο.

Οπως ανακοίνωσε στη χθεσινή σύσκεψη για την παρουσίαση της μελέτης από τον καθηγητή, κ. Νίκο Ηλιού, η πρωτοποριακή συνεργασία θα συνεχιστεί και για άλλα θέματα της πόλης. «Την επόμενη εβδομάδα θα υπογράψουμε μνημόνιο συνεργασίας με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας για θέματα της πόλης», είπε χαρακτηριστικά και εξαπέλυσε επίθεση σε προκατόχους του. «Συνεργαζόμαστε με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και δεν επαναλαμβάνουμε αμαρτίες του παρελθόντος με μνημόνια με συγγενείς και φίλους», άφησε αιχμές.

Μάλιστα εξαπέλυσε επίθεση κατά της αντιπολίτευσης, που δεν συμμετείχαν στη σύσκεψη για την παρουσίαση των κυκλικών κόμβων. «Αυτό είναι το κατάντημα κάποιων. Προσκλήσεις δόθηκαν και στην αντιπολίτευση. Δεν ανταποκρίθηκε όμως κανένας με εξαίρεση τον ανεξάρτητο Γιάννη Γρηγορίου. Θα έρθουν όμως αύριο και θα θέλουν να έχουν κι άποψη. Αυτοί που κάποτε τα έδιναν σε συγγενείς και φίλους», είπε.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου