ΤΟΠΙΚΑ

Αντιδρά η εκπαιδευτική οικογένεια της Μαγνησίας στη συγκρότηση των υπηρεσιακών συμβουλίων

αντιδρά-η-εκπαιδευτική-οικογένεια-τη-201677

Αντιδράσεις προκαλεί η ανακοίνωση της νέας σύνθεσης του υπηρεσιακού συμβουλίου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, στην εκπαιδευτική οικογένεια της Μαγνησίας. Καταγγέλλονται διορισμοί σε θέσεις των συμβουλίων, εκπαιδευτικών χωρίς διοικητική εμπειρία ούτε καν στις σχολικές μονάδες που υπηρετούν και προβλέπουν δυσκολία στη λειτουργία του ΠΥΣΠΕ από τη στιγμή που διορισμένα μέλη του – απλοί δάσκαλοι θα αναγκάζονται να εγκαταλείπουν τις αίθουσες διδασκαλίας και τους μαθητές για να συμμετέχουν στις συνεδριάσεις.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Θύελλα αντιδράσεων σε επίπεδο πρωτοβάθμιας, προκάλεσε η ανακοίνωση της νέας σύνθεσης των υπηρεσιακών συμβουλίων εκπαίδευσης, με βάση το νέο τρόπο συγκρότησης.

Μέχρι πρότινος, τα ΠΥΣΠΕ αποτελούνταν από το Διευθυντή Εκπαίδευσης του κάθε νομού, δύο εκπαιδευτικούς με βαθμό Γ που επιλέγονται μεταξύ των 15 που κατά την ημερομηνία συγκρότησης κατέχουν τη μεγαλύτερη διοικητική εμπειρία σε θέσεις Διευθυντή Εκπαίδευσης, Προϊσταμένου Γραφείου ή Διευθυντή σχολικής μονάδας και δύο αιρετούς εκπροσώπους εκπαιδευτικών.

Ο νέος τρόπος συγκρότησης, προβλέπει τα διορισμένα μέλη να είναι απλώς εκπαιδευτικοί με 15ετή εκπαιδευτική υπηρεσία, οι οποίοι ορίζονται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή.

Η έλλειψη κριτηρίων για τον ορισμό των δύο διορισμένων μελών στα υπηρεσιακά συμβούλια, η κατάργηση της εισήγησης του διευθυντή εκπαίδευσης και ο διορισμός τους απευθείας από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, είχαν εξ αρχής προκαλέσει αντιδράσεις σε εκπαιδευτικούς του νομού –κι όχι μόνο- που μιλούσαν για απόπειρα του Υπουργείου να πάρει τον «έλεγχο» των αποφάσεων των συμβουλίων και να διορίσει σε αυτά «ημετέρους».

Χθες από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, ανακοινώθηκε η σύνθεση των νέων υπηρεσιακών συμβουλίων. Στη Μαγνησία, οι αντιδράσεις έρχονται από την πρωτοβάθμια, στο υπηρεσιακό συμβούλιο της οποίας διορίστηκαν «εκπαιδευτικοί χωρίς διοικητική εμπειρία». Κύκλοι διερωτώνται: «πώς θα ασκήσουν διοίκηση εκπαιδευτικοί για το σύνολο της εκπαίδευσης στο νομό, όταν δεν έχουν ασκήσει διοίκηση ούτε σε επίπεδο σχολικής μονάδας». Θέτουν όμως και πρακτικά ζητήματα.

Η συμμετοχή στις συνεδριάσεις του ΠΥΣΠΕ πολλές φορές διαρκεί ώρες ολόκληρες και αυτό σημαίνει ότι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να αφήνουν τις αίθουσες διδασκαλίας και τους μαθητές τους, προκειμένου να συμμετέχουν στις συνεδριάσεις, σε διαφορετική περίπτωση θα παρατηρηθεί δυσλειτουργία στο τοπικό ΠΥΣΠΕ.

Σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας, το κλίμα είναι πιο ήρεμο, δεδομένου ότι και οι δύο διορισμοί αφορούν σε εκπαιδευτικούς με διοικητική εμπειρία.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου