ΤΟΠΙΚΑ

Το μπαλάκι στην Περιφέρεια για το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου

το-μπαλάκι-στην-περιφέρεια-για-το-αερο-212646

Καμία πρωτοβουλία από το δήμο Βόλου για την υποστήριξη του τοπικού αερολιμένα

Στην περιφέρεια Θεσσαλίας πετά το μπαλάκι της αρμοδιότητας για την υποστήριξη της λειτουργίας του αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου ο δήμος Βόλου. Σε διάστημα μικρότερου του 24ωρου, δεύτερα επίσημα χείλη, επαναλάμβαναν ότι ο δήμος Βόλου δεν θα αναλάβει συγκεκριμένη πρωτοβουλία για τον τοπικό αερολιμένα, καθώς στην πόλη δεν έχουν δημιουργηθεί οι τουριστικές δομές που θα συγκρατήσουν τους επισκέπτες οι οποίοι φεύγουν για Μετέωρα.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Για τη μη εμπλοκή του δήμου στην υπόθεση αεροδρόμιο, μίλησε στο προχθεσινό δημοτικό συμβούλιο ο δήμαρχος Βόλου, Αχιλλέας Μπέος. Τη θέση της δημοτικής αρχής για το ρόλο του δήμου στην υποστήριξη του τοπικού αερολιμένα, επανέλαβε χθες ο αναπληρωτής του δημάρχου, αντιδήμαρχος Κοινωνικής Μέριμνας Τάσος Μπατζιάκας, στο πλαίσιο της συνεδρίασης της επιτροπής διαβούλευσης για το στρατηγικό σχέδιο αν πτυξης του δήμου Βόλου.

«Το αεροδρόμιο είναι θέμα της περιφέρειας. Ο δήμος Βόλου θα πρέπει να βάλει πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη. Ομως ο Βόλος δεν διαθέτει υποδομές για να συγκρατήσει τους τουρίστες οι οποίοι φεύγουν για τα Μετέωρα. Δεν υπάρχουν υποδομές», ανέφερε ο κ. Μπατζιάκας.

Το θέμα άνοιξε με αφορμή παρέμβαση της προέδρου του ΤΕΕ Νάνσυ Καπούλα, η οποία εντόπισε το αεροδρόμιο στον κατάλογο των πλεονεκτημάτων της πόλης, όπως αυτά απεικονίζονται στο στρατηγικό σχέδιο του δήμου Βόλου.

«Το θέμα του αεροδρομίου περνά ελαφρά τη καρδία. Ηδη έχει απαξιωθεί από τη μείωση των αεροπορικών εταιρειών που εκτελούν τακτικές πτήσεις και κινδυνεύει να κλείσει. Τον κίνδυνο έχει επισημάνει ο τουριστικός κόσμος και πρόκειται για ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα που αποτελεί ταυτόχρονα και πολιτικό θέμα», σημείωσε η κ. Καπούλα. Μάλιστα ζήτησε να αποτυπωθεί στο στρατηγικό σχέδιο η δραματική κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα το αεροδρόμιο και ο κίνδυνος λουκέτου.

Ο κ. Μπατζιάκας δήλωσε γνώστης του προβλήματος, ωστόσο σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο ανάπτυξης, Αρη Σαββάκη, το αεροδρόμιο, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει δεν παύει να αποτελεί με την ύπαρξή του πλεονέκτημα για την πόλη κι ως τέτοιο αποτυπώνεται στο στρατηγικό σχέδιο. «Δεν είναι ούτε μειονέκτημα ούτε κίνδυνος το αεροδρόμιο για την πόλη. Είναι από μόνο του πλεονέκτημα κι ως τέτοιο αποτυπώνεται», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σαββάκης.

Πάντως στην προβληματική λειτουργία του αεροδρομίου αναφέρθηκε και η Πρόεδρος του Συλλόγου Τριτέκνων Μαγνησίας, Σούλα Βακουφτσή, η οποία ζήτησε πρωτοβουλίες για την προσέλκυση πτήσεων στο αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου όχι μόνο τη θερινή περίοδο αλλά και κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Το στρατηγικό

Στη συνεδρίαση της επιτροπής διαβούλευσης για την α’ φάση του στρατηγικού σχεδίου του δήμου Βόλου, έγιναν παρατηρήσεις από φορείς της πόλης. Η Πρόεδρος του ΤΕΕ, Νάνσυ Καπούλα μίλησε για την ανάγκη επικαιροποίησης των δεικτών ανάλυσης και της εναρμόνισης του σχεδίου με τη νέα νομολογία, ενώ έθεσε θέμα απαξίωσης του σχεδίου που αποτελεί ένα βασικό εργαλείο για το δήμο, από τους ίδιους τους συντάκτες του, όταν στον κατάλογο των έργων που μπορούν να πραγματοποιηθούν υπάρχουν και έργα ουτοπικά, όπως η υποθαλάσσια σύνδεση της Αγριάς με την Αγχίαλο.

«Το νόημα είναι τους ελάχιστους πόρους που διαθέτουμε να τους διαχειριστούμε με τον καλύτερο τρόπο για να δώσουμε προστιθέμενη αξία. Προφανώς η υποθαλάσσια σύνδεση δεν έχει καμία σχέση εκτός αν υπάρχουν τεκμηριωμένες μελέτες και τρόπος χρηματοδότησης. Προσβάλλετε και απαξιώνετε ολόκληρο το κείμενο», είπε η κ. Καπούλα. Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και ο εκπρόσωπος της Λέσχης Ειδικών Δυνάμεων, Βασίλης Ηλιόπουλος. «Ως πολίτης όταν διαβάζω το σχέδιο, διαπιστώνω ότι το ένα κομμάτι απαξιώνει το άλλο. Υπάρχουν έργα που μπορούν να πραγματοποιηθούν κι ένα έργο για υποθαλάσσια σύνδεση που πρέπει να γίνει πιο… γήινο», είπε.

«Είμαστε οραματιστές. Δεν είναι κακό να οραματίζεσαι. Να ονειροπολείς είναι κακό», απάντησε ο κ. Μπατζιάκας.

«Είναι το όραμά μας. Το έργο της υποθαλάσσιας σύνδεσης θα το μελετήσουμε και θα δούμε αν μπορεί να γίνει», είπε εξάλλου από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος ανάπτυξης, Αρης Σαββάκης.

Απαξίωση της επιτροπής

Με την έναρξη της επαναληπτικής συνεδρίασης στην οποία συμμετείχαν μόλις πέντε από τους 50 προσκεκλημένους φορείς (Ιατρικός Σύλλογος, ΤΕΕ, Λέσχη Ειδικών Δυνάμεων, Σύλλογος Τριτέκνων, Πρόσκοποι), ο Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Μαγνησίας, Ευθ. Τσάμης εξέφρασε τη διαμαρτυρία του για την ώρα σύγκλισης της συνεδρίασης. «Η ώρα είναι εργάσιμη και η «αδιαφορία» των φορέων ίσως να οφείλεται στην ώρα της συνεδρίασης. Η επιτροπή θα πρέπει να συγκαλείται απογευματινές ώρες. Η επιτροπή διαβούλευσης είναι σημαντική και θα πρέπει να συνεδριάζει με απαρτία φορέων για να ακούγονται όλες οι απόψεις», τόνισε ο κ. Τσάμης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου