«Τιτανικός» στο λιμάνι του Βόλου...

Τελευταία ενημέρωση: 2015-10-22, 13:45:53
«Τιτανικός» στο λιμάνι του Βόλου...

«Τιτανικός» στο λιμάνι του Βόλου. Η κρουαζιέρα δεν έχει καμία προοπτική ανάπτυξης και ενίσχυσης του τουριστικού προϊόντος της περιοχής. Ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, Γιάννης Πρίγκος έριξε... βόμβα μεγατόνων στη χθεσινή συνεδρίαση για την παρουσίαση του προγράμματος τουριστικής προβολής του δήμου: ο Βόλος δεν συμπεριλαμβάνεται στον εθνικό κατάλογο των λιμανιών κρουαζιέρας, ενώ το ίδιο το master plan του λιμανιού δεν προβλέπει την ανάπτυξη κρουαζιέρας!

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Ο Βόλος για το 2015 έχει υποδεχθεί μέχρι στιγμής 45 κρουαζιερόπλοια και 55.000 επισκέπτες. Εως τέλος του έτους αναμένεται συνολικά η υποδοχή 56 κρουαζιερόπλοιων, ενώ ο δήμος Βόλου προετοιμάζει δράσεις για την υποστήριξη και ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού μέσω της κρουαζιέρας.

Ωστόσο, οι προοπτικές δεν είναι ευνοϊκές, σύμφωνα με τον κ. Πρίγκο. «Ο Βόλος δεν είναι αξιολογημένος ως λιμάνι κρουαζιέρας σε εθνικό επίπεδο. Στο master plan δεν υπάρχει καν πρόβλεψη για την κρουαζιέρα στο λιμάνι του Βόλου», δήλωσε χαρακτηριστικά, υποστηρίζοντας ότι ουσιαστικά η κρουαζιέρα για το λιμάνι του Βόλου είναι μη υφιστάμενη. «Μόλις εφαρμοστεί το master plan, τα κρουαζιερόπλοια δεν θα μπορούν να δένουν στην προβλήτα των εμπορευματοκιβωτίων», ανέφερε, ενώ πρόσθεσε ότι στην κεντρική προβλήτα οι προοπτικές είναι μικρές. «Λόγω του μικρού βάθους μπορούν να προσεγγίσουν μόνο μεσαίου μεγέθους και μικρά κρουαζιερόπλοια», επεσήμανε.

Γιάννης Πρίγκος: «Η κρουαζιέρα μπορεί να πάψει να υπάρχει τα επόμενα χρόνια. Χρειάζομαι υποστήριξη για την αναθεώρηση του master plan»

Αλλά και πάλι τα στοιχεία είναι αποθαρρυντικά. Σύμφωνα με στοιχεία για την παγκόσμια κίνηση επιβατών, διακινήθηκαν μέσω κρουαζιέρας 4,7 εκατομμύρια επιβάτες για το 2013. Από αυτούς μόλις το 11% μετακινήθηκαν με κρουαζιερόπλοια μεσαίου μεγέθους χωρητικότητας 1.000 επιβατών. Κι από αυτά τα κρουαζιερόπλοια λίγα επιλέγουν ταξίδι στη Μεσόγειο, προκειμένου να έρθουν και στο Βόλο.

«Αν θέλουμε κρουαζιέρα, χρειάζομαι υποστήριξη για να αναθεωρήσουμε το master plan. Αλλιώς η κρουαζιέρα θα πάψει να υπάρχει», δήλωσε ο κ. Πρίγκος.

Οι παρατηρήσεις του κ. Πρίγκου προκάλεσαν προβληματισμό στους τοπικούς φορείς. Ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος, Ιάσονας Αποστολάκης ζήτησε να γίνει «ειλικρινή συζήτηση για το τι θα γίνει με την κρουαζιέρα». «Θα πρέπει επίσης να ξεκαθαρίσει αν θέλουμε τουριστικό ή εμπορικό λιμάνι», πρόσθεσε ο ίδιος.

Παρ’ όλα αυτά ο δήμος Βόλου, συνεχίζει να σχεδιάζει για το 2016: παραγωγή πληροφοριακού υλικού, λειτουργία info point εντός του τέρμιναλ υποδοχής επιβατών κρουαζιέρας, συνέχιση του προγράμματος προσφορών της τοπικής αγοράς προς τους επιβάτες, επιμέλεια των εισόδων μέσω των υπηρεσιών του Δήμου.

Μάλιστα αυτή την περίοδο εκπονείται έρευνα σε επιβάτες κρουαζιέρας, προκειμένου με βάση τα ευρήματα που θα προκύψουν να γίνουν διορθωτικές κινήσεις.

 

Τουριστικό... Βατερλό για το 2015

Το τουριστικό... Βατερλό που συντελέστηκε στο Βόλο το καλοκαίρι του δημοψηφίσματος και των capital control αποτυπώνεται σε έρευνα για την τουριστική κίνηση για το 2015 που εκπόνησε το τμήμα τουρισμού του δήμου.

Στον Αύγουστο περιορίστηκε για φέτος η κίνηση, με την τουριστική περίοδο να συρρικνώνεται δραματικά
Η έρευνα παρουσιάστηκε στη χθεσινή συνεδρίαση για την παρουσίαση του προγράμματος τουριστικής προβολής του Βόλου και αποτέλεσε πολύτιμο εργαλείο για τη χάραξη της τουριστικής στρατηγικής του Δήμου για το 2016.

Η έρευνα έγινε με τη χρήση ερωτηματολογίων που διανεμήθηκαν στις τουριστικές επιχειρήσεις τον Σεπτέμβριο. Στα 73 ανέρχεται ο αριθμός των καταλυμάτων που συμμετείχαν στην έρευνα επί συνόλου 163, ποσοστό ανταπόκρισης της τάξης του 44%. Από το σύνολο των ερωτηθέντων τα 40 ήταν ξενοδοχεία κλασικού τύπου, τα 13 παραδοσιακά καταλύματα και 20 ενοικιαζόμενα δωμάτια.

Τα ευρήματα της έρευνας ήρθαν να αποτυπώσουν σε νούμερα το τουριστικό... Βατερλό που βίωσε το περασμένο καλοκαίρι ο επιχειρηματικός κόσμος της περιοχής.

Σύμφωνα με αυτά, η μέση πληρότητα στο σύνολο των καταλυμάτων κυμαίνεται στο 40%. Μάλιστα έχει συρρικνωθεί η περίοδος υψηλής πληρότητας καθώς η θερινή περίοδος έχει περιοριστεί στον μήνα Αύγουστο.  Ο μήνας Ιούνιος δε, εμφανίζει το μικρότερο ποσοστό πληρότητας στο σύνολο του έτους.

Στο σύνολο των μηνών το μεγαλύτερο ποσοστό καταλυμάτων (40-50%) δήλωσαν κυρίως μείωση της πληρότητάς τους. Τα ποσοστά πληρότητας συγκλίνουν στο σύνολο των κατηγοριών κατά τους θερινούς μήνες και κυρίως τον Αύγουστο. Αντίθετα στις υπόλοιπες περιόδους, υψηλότερες πληρότητες (30-40%) εμφανίζουν τα ξενοδοχεία με τα παραδοσιακά να υπερτερούν ελαφρά κατά τους μήνες Δεκέμβριο και Ιανουάριο.
Αυξημένες συγκριτικά πληρότητες εμφανίζονται ανάλογα με το μέγεθος της δυναμικότητας. Ετσι στα καταλύματα κάτω των 10 δωματίων η μέση πληρότητα είναι 30% ενώ στα άνω των 11 δωματίων η μέση είναι 48%.

Ιάσονας Αποστολάκης: «Πρέπει να γίνει ειλικρινής συζήτηση τι θα γίνει με την κρουαζιέρα»

Τέλος ως προς τον τόπο του καταλύματος, τα καταλύματα του Βόλου εμφανίζουν υψηλότερες πληρότητες στο σύνολο των μηνών, ακόμη και στους θερινούς μήνες. Η μέση πληρότητα κατά έτος είναι 55% με μέγιστα τον Αύγουστο και τον Δεκέμβριο. Ακολουθούν τα ορεινά καταλύματα όπου η πληρότητες είναι χαμηλότερες με μέση τιμή 37% και μέγιστα τους μήνες Αύγουστο 62%, Δεκέμβριο 59%, Ιανουάριο 57% και Απρίλιο 50%.

Τέλος ακολουθούν τα παραθαλάσσια με μέση τιμή 28% και με πληρότητες που κατά τους θερινούς μήνες (Ιούλιο και Αύγουστο) προσεγγίζουν αλλά δεν ξεπερνούν αυτές των ξενοδοχείων, ενώ τον Ιούνιο το ποσοστό πληρότητας ήταν χαμηλότερο και των ορεινών.

Ως προς την εκτίμηση της μεταβολής στην πληρότητα η τάση είναι όμοια μεταξύ των κατηγοριών με υψηλότερο ποσοστό καταλυμάτων να δηλώνουν μείωση με εξαίρεση τον Αύγουστο όπου αύξηση πληρότητας δηλώθηκε στα παραδοσιακά.

 

Ελληνες οι τουρίστες

Το 73% των τουριστών παραμένουν Ελληνες με το ποσοστό των αλλοδαπών στη σύνθεση των επισκεπτών να μην έχει αυξηθεί.

Βασικές χώρες προέλευσης είναι οι Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισραήλ. Ακολουθούν η Ρουμανία και Σερβία. Σε επόμενη θέση είναι η Βουλγαρία, Ολλανδία και Αγγλία, Αυστρία και Βέλγιο.

Το μείγμα πελατών είναι όμοιο ανά κατηγορία με τα παραδοσιακά ξενοδοχεία να έχουν δηλώσει συγκριτικά ελαφρά πιο αυξημένο ποσοστό αλλοδαπών. Αντίθετα η κατανομή Ελλήνων και Αλλοδαπών δεν μεταβάλλεται με την δυναμικότητα.

Η μέση τιμή δίκλινου είναι 45€ και δηλώνεται κυρίως ως αμετάβλητη στο 60% των καταλυμάτων.
«Στην έρευνα αποτυπώνεται ξεκάθαρα το κακό που έγινε με τα capital control», σχολίασε η εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, Θέκλα Καμμένου.

Στα κλειστά καταλύματα που δεν συμμετείχαν στην έρευνα εστίασε ο Πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας, Γιώργος Ζαφείρης. «Το ζήτημα με τα κλειστά καταλύματα πρέπει να μας απασχολήσει. Οπως και αυτό με τα παράνομα καταλύματα.

Φέτος η «κλοπή» εσόδων των παράνομων ιδιοκτητών καταλυμάτων από τους νόμιμους ανήλθε στο 1,3 δισ. ευρώ κι αυτό μόνο μέχρι τον Οκτώβριο. Στη Μαγνησία το πρόβλημα με τα παράνομα καταλύματα είναι τεράστιο», υπογράμμισε ο κ. Ζαφείρης.

 

 

 

Σχόλια
ΛΙΜΕΝΑΣ ΒΟΛΟΥ / ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ MASTER PLAN
Σε ένα από τα πρώτα Post στη σελίδα μας στο Fb έχω αναφερθεί στην ανάγκη επικαιροποίησης του Master Plan του Λιμένα, λόγω των εξελίξεων στις υποχρεώσεις της χώρας μας απέναντι στην ΕΕ. Δεν φανταζόμουν βέβαια την κατάσταση της Πόλης μας, όπως τη πληροφορηθήκαμε εχτές από την εφημερίδα Ταχυδρόμος: «Τιτανικός» στο λιμάνι του Βόλου… Επιτρέψτε μου λοιπόν να σας ενημερώσω σχετικά, σε γνώση του ότι γράψω θα φτάσουν στους ¨αρμόδιους φορείς¨. Το 1995 με διαγωνισμό επιλέχτηκε η ομάδα μας για το σχεδιασμό του Master Plan του Λιμένα Βόλου. Μαζί μας τότε ήταν διακεκριμένοι διεθνώς μηχανικοί όπως ο Λιμενολόγος καθ. κ. Ρογκάν, που μεταξύ άλλων είχε χωροθετήσει ολόκληρο το δίκτυο μαρίνων που κατασκευάζεται σήμερα στη Κύπρο, ο κυκλοφοριολόγος καθ. κ. Γιαννόπουλος κλπ. Με βάση εκείνες τις μελέτες υλοποιήθηκαν το γεφυράκι του κυματοθραύστη, η επέκταση του κεντρικού προβλήτα, το κτίριο των αποθηκών στη κ. προβλήτα, και η πλωτή προβλήτα σχήματος Υ στην οδό Αργοναυτών. Την περίοδο εκείνη ο λιμένας δυτικά του τελωνίου προοριζόταν αποκλειστικά για εμπορική χρήση. Το 2010 ανατέθηκε σε γραφείο των Αθηνών νέο Master Plan, με τη γνωστή εξέλιξη. Σήμερα απαιτείται επικαιροποίηση για την οποία ο ΟΛΒ δηλώνει αδυναμία, αλλά και μεγάλους κινδύνους στη λειτουργία του Λιμανιού ένεκα της Κοινοτικής Οδηγίας ... Για να λυθεί προς όφελος της πόλης το πρόβλημα, η πρότασή μου είναι να ανατεθεί σε μας - χωρείς πρόσθετη αμοιβή - η επικαιροποίηση του Master Plan του 1995, με συμπερίληψη όσων θετικών στοιχείων έχουν από τότε αναδειχτεί και βέβαια της Μαρίνας. Επιπλέον θα μπορούσαν να εξεταστούν και οι παρακάτω σκέψεις: Το λιμάνι του Βόλου έχει σχεδιαστεί ως εμπορικό. Όταν σχεδιάστηκαν οι προβλήτες, πριν περίπου μισό αιώνα, ο στόχος ήταν να εξυπηρετούν τις τότε λειτουργίες των εμπορικών λιμένων και δεν υπήρχε μέριμνα για την εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων. Δεν υπήρχε τότε τέτοια προοπτική. Έτσι οι προβλήτες διακρίνονται για το μεγάλο τους πλάτος, με εκτεταμένες επιχώσεις. Οι προβλήτες κρουαζιερόπλοιων δεν χρειάζονται μεγάλες επιφάνειες και πλάτη, παρά μόνο δυνατότητα παραβολής με περιορισμένες ζώνες χερσαίας λιμενικής υποδομής. Με βάση τα παραπάνω, η αξιοποίηση τις λιμενικής υποδομής του Βόλου οδηγεί σε μικτά συστήματά, που να επιτρέπουν την οργάνωση κάθε προβλήτα σε ζώνες και με στόχο την αποδοτικότερη διαχείριση του υφιστάμενου πλάτους. Ένα λογικό σχέδιο στη περίπτωση ανάπτυξης των κρουαζιερόπλοιων είναι ο διαχωρισμός κάθε υφιστάμενου προβλήτα, σε εμπορικό και κρουαζιερόπλοιων. Η υλοποίηση ζωνών έχει κάποιο επιπλέον κόστος, ασήμαντο όμως μπροστά στην αξία των προβλητών αλλά και την ευελιξία χρήσης του θαλάσσιου χώρου ανάλογα με τη ζήτηση. Ειδικά για το κεντρικό προβλήτα Π1, το 1995 η μελέτη μας αναφέρεται στη βέλτιστη λειτουργία με στόχο την υποστήριξη της Πόλης, των επισκεπτών και των πλοίων, που όμως δεν έχει εφαρμοστεί. Η χωροθέτηση του πάρκινγκ στο κέντρο της προβλήτας έχει αχρηστεύσει την δυτική ζώνη για παραβολή Πλοίων. Τη μια από τις επτά διαθέσιμες! Αυτό που προτείνουμε είναι στενές ζώνες υποδοχής κρουαζιερόπλοιων ανατολικά του προβλήτα Π2, με αξιοποίηση του κτιριακού δυναμικού του τελωνίου και σύνδεση με τη παράλια του Βόλου Το Σιλό μπορεί να ενσωματωθεί σε αυτούς τους σχεδιασμούς με αλλαγή χρήσης σε τουριστική εγκατάσταση - ξενοδοχείο. Η δυτική πλευρά του προβλήτα Π3 να παραμένει στην εμπορική χρήση. Διαχωρίζουμε επίσης σε ανατολική και δυτική ζώνη τον τρίτο προβλήτα (Π3). Ανατολικά χωροθετείται η εμπορική χρήση και δυτικά, ζώνη μικτής χρήσης (εμπορικά και κρουαζιερόπλοια). Στο τέταρτο ντόκο (4) - δίπλα στο Dry-Dock της μαρίνας, μπορεί να προβλεφτεί μικτή χρήση για να αντιμετωπιστεί στη πράξη κάθε απρόβλεπτη εξέλιξη. Σε κάθε περίπτωση η διαχείριση μικτών χρήσεων, απαιτεί εξειδικευμένο σχεδιασμό, για το σύστημα των ελέγχων σε δύο επίπεδα, της κυκλοφορίας και των πυλών, στα πρότυπα που θα βρείτε στο βοήθημα που έχω αναρτήσει για το σχεδιασμό θαλάσσιων έργων (σελ.34, Norra Djursgardsstaden - Στοκχόλμη). ΣΓ 23.10.2015 Περισσότερα
Σωτήριος Γιαμάκος - 2015-10-25 12:03:14
Poios???
Υπάρχει κάποιος με πολιτική υπόσταση να διεκδικήσει οτιδήποτε για το Βόλο? Μην τρελαθούμε...
Nikolis - 2015-10-22 17:01:52
Αποστολή σχολίου
7
+
8
=