ΤΟΠΙΚΑ

Νέο «ψαλίδι» στον προϋπολογισμό του Πανεπιστημίου για το 2016

νέο-ψαλίδι-στον-προϋπολογισμό-του-π-282200

Αντιμέτωπο με νέα μείωση πόρων βρίσκεται για το 2016 το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας που ήδη και σήμερα καλύπτει μετά δυσκολίας τις ανάγκες του. Από τα 5,9 εκ. ευρώ που είναι για το 2015 ο προϋπολογισμός λειτουργίας του ιδρύματος, το ποσό αναμένεται να πέσει στα 5,2 εκ. ευρώ για το 2016.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

«Ηδη λειτουργούμε οριακά, με πολλές περικοπές και θυσίες για να μπορέσουμε να τα φέρουμε εις πέρας», ανέφερε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Γ. Πετράκος.

Το νέο… ψαλίδι στα έσοδα του θεσσαλικού ΑΕΙ αναμένεται να φέρει και νέες μειώσεις στα έξοδα έστω κι αν πρόκειται για ανελαστικές δαπάνες. «Με το νέο προϋπολογισμό δεν θα μπορούμε να καλύπτουμε ούτε τους λογαριασμούς μας. Κλασικές δαπάνες όπως η φύλαξη ή η συντήρηση των κτιρίων μάλλον δεν θα γίνουν», σημείωσε ο κ. Πετράκος, περιγράφοντας με μελανά χρώματα το οικονομικό μέλλον του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Η οικονομική ασφυξία στα Πανεπιστήμια, ήταν άλλωστε και το κύριο θέμα συζήτησης της Συνόδου των Πρυτάνεων, που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή του Υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη.

Σύμφωνα με τον κ. Πετράκο που συμμετέχει στο Προεδρείο της Συνόδου, που είναι και ο κύριος συνομιλητής του Υπουργείου Παιδείας, οικονομικές ανάσες δεν προβλέπονται από το Υπουργείο, υπάρχει ωστόσο διάθεση για την επίλυση θεσμικών προβλημάτων που ταλανίζουν τα ΑΕΙ και έχουν να κάνουν με τη γραφειοκρατία που δημιουργεί καθυστερήσεις και αγκυλώσεις στην αξιοποίηση ακόμη και των λιγοστών πόρων που έχουν στη διάθεσή τους τα πανεπιστήμια.

Ο κ. Φίλης δεσμεύτηκε ενώπιον των πρυτάνεων ότι δεν πρόκειται να λάβει πρωτοβουλίες που θα φέρουν νέα αναστάτωση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ενώ τις αλλαγές θα τις προωθήσει μέσα από εθνικό διάλογο που θα εξελιχθεί έως την άνοιξη. Σύμφωνα με τον Υπουργό Παιδείας, το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια θα βγει την ερχόμενη άνοιξη, νωρίτερα όμως θα βγει ένα πιο μικρό νομοσχέδιο με στόχο την άμεση επίλυση λειτουργικών προβλημάτων.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου