ΤΟΠΙΚΑ

Ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς – γνώστες της νοηματικής

ελλείψεις-σε-εκπαιδευτικούς-γνώστε-299286

Στα δημόσια σχολεία, παρά τις ανάγκες που έχουν κωφοί μαθητές

Ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς που να γνωρίζουν τη νοηματική γλώσσα καταγράφονται στη δημόσια εκπαίδευση, με αποτέλεσμα παιδιά με πρόβλημα ακοής να μην έχουν ίσες δυνατότητες μάθησης στα σχολεία και επικοινωνίας με τους συμμαθητές τους.

«Η επικοινωνία των κωφών είναι πολύ δύσκολη. Χρειάζονται διερμηνείς για τους βοηθούν στην επικοινωνία. Στόχος είναι η ανάπτυξη της εκμάθησης της νοηματικής γλώσσας προκειμένου να έχουν όλοι τη δυνατότητα στην επικοινωνία είτε ακούν είτε δεν ακούν», ανέφερε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Κωφών Λάρισας, μέλος του Συλλόγου Δασκάλων Νοηματικής Γλώσσας και ολυμπιονίκης με την ομάδα ποδοσφαίρου κωφών, Θανάσης Ρέντζιος, ο οποίος μίλησε στους μαθητές του 3ου Γυμνασίου Βόλου για την αξία εκμάθησης της νοηματικής γλώσσας.

Σύμφωνα με τον ίδιο η εκμάθηση της νοηματικής γλώσσας έχει τέσσερα επίπεδα. Στη συνέχεια δίνονται εξετάσεις επάρκειας και αν κάποιος θέλει να προχωρήσει παραπέρα, παρακολουθεί μαθήματα για να γίνει διερμηνέας.

Σήμερα, μολονότι υπάρχουν μαθητές με προβλήματα ακοής που φοιτούν στα ελληνικά σχολεία δεν υπάρχει επάρκεια σε εκπαιδευτικούς που να γνωρίζουν τη νοηματική γλώσσα. «Οι κωφοί μαθητές μπαίνουν σε τμήματα ένταξης μαζί με ακούοντες. Δυστυχώς δεν υπάρχει το κατάλληλο εκπαιδευτικό προσωπικό, ειδικά στην επαρχία και κυρίως στα χωριά», ανέφερε ο κ. Ρέντζιος. «Αποτελεί ζητούμενο να υπάρχει σε κάθε σχολείο υποχρεωτικά ένας εκπαιδευτικός που να γνωρίζει τη νοηματική γλώσσα, προκειμένου να μπορεί να βοηθήσει τον κωφό μαθητή στην εκπαίδευση και στην επικοινωνία στο σχολικό περιβάλλον», υπογράμμισε ο ίδιος.

ΕΛ. ΧΑΝ.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου