ΤΟΠΙΚΑ

Καταγραφή περιστατικών σχολικής βίας στη Μαγνησία

καταγραφή-περιστατικών-σχολικής-βία-348017

Ξεκινά στα σχολεία μαζί με το πρώτο σχολικό κουδούνι

Μαζί με το πρώτο σχολικό κουδούνι δίνεται και το σήμα έναρξης καταγραφής περιστατικών σχολικού εκφοβισμού στις σχολικές μονάδες και της Μαγνησίας. Εκπαιδευτικοί αλλά και οι ίδιοι οι μαθητές καλούνται να καταγράψουν περιστατικά σχολικής βίας που έχουν βιώσει στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να καταγραφούν οι πραγματικές διαστάσεις του φαινομένου και να δρομολογηθούν δράσεις.

Ηδη σε επίπεδο Μαγνησίας, βάσει στοιχείων που κατά καιρούς έχουν δημοσιευτεί μέσα από πλήθος σχολικών εκδηλώσεων, το 40% των μαθητών του νομού έχει εμπειρία γύρω από τη σχολική βία είτε από τη θέση του θύματος είτε από τη θέση του παρατηρητή. Μάλιστα η σχολική βία και εκφοβισμός είναι φαινόμενα που καταγράφονται και στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου.

Δεδομένου ότι το φαινόμενο δεν είναι τοπικό αλλά πανελλαδικό και δείχνει να λαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις, η Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων του Υπουργείου Παιδείας, ξεκινά προσπάθεια καταγραφής των περιστατικών σχολικής βίας και εκφοβισμού.

Λειτουργεί στην ιστοσελίδα http://stop-bullying.sch.gr φόρμα καταχώρησης περιστατικών σχολικής βίας και εκφοβισμού, στην οποία οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να καταχωρούν τα περιστατικά που έχουν συμβεί στις σχολικές μονάδες που υπηρετούν.

Την ίδια ιστοσελίδα καλούνται να επισκέπτονται και οι ίδιοι οι μαθητές καταχωρώντας τις εμπειρίες τους. Θα συμμετέχουν στην έρευνα μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου.

Η καταχώρηση των στοιχείων θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τέλος Σεπτεμβρίου.

Στόχος του Υπουργείου μέσω της συγκεκριμένης έρευνας είναι η καταγραφή των περιστατικών σχολικής βίας, η συχνότητα του φαινομένου, ο τρόπος και ο τόπος εμφάνισής του, αλλά και ο τρόπος αλληλεπίδρασης των μαθητών και ενηλίκων.

Με το πρώτο σχολικό κουδούνι για τη νέα χρονιά, οι διευθυντές των κατά τόπους σχολικών μονάδων, θα κληθούν να ενημερώσουν τους μαθητές για την έρευνα αλλά και να συμμετέχουν και οι ίδιοι.

ΕΛ. ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου