ΤΟΠΙΚΑ

Σε αναστάτωση οι καθηγητές της Μαγνησίας για το ωράριο

σε-αναστάτωση-οι-καθηγητές-της-μαγνησ-362857

Θέτουν ζήτημα κόπωσης και σοβαρών προβλημάτων στις διοικητικές διαδικασίες στα σχολεία

Φόβους ότι η αύξηση του ωραρίου διδασκαλίας δεν είναι απλώς ένα σενάριο αλλά μία δύσκολη πραγματικότητα με την οποία θα βρεθούν αντιμέτωποι μόλις διαβούν το κατώφλι των Γυμνασίων και Λυκείων για τη νέα σχολική χρονιά, εκφράζουν καθηγητές της Μαγνησίας. Οπως μάλιστα αναφέρουν, η αύξηση του ωραρίου δεν θα φέρει απλώς τους καθηγητές στα όρια των αντοχών τους. Θα δημιουργήσει τεράστια διοικητικά προβλήματα και παράλληλα θα κλείσει την πόρτα των σχολείων στους νέους εκπαιδευτικούς.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Σε αναστάτωση βρίσκονται οι καθηγητές της Μαγνησίας, καθώς θεωρούν πολύ πιθανό το σενάριο της αύξησης του ωραρίου διδασκαλίας τους από τη νέα σχολική χρονιά, μολονότι κάτι τέτοιο δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως από το Υπουργείο Παιδείας.

Εκπαιδευτικοί κύκλοι θεωρούν σχεδόν βέβαιη την αύξηση κατά μιας ή δύο ωρών του εβδομαδιαίου ωραρίου, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες, δεδομένου ότι τα κονδύλια για την τοποθέτηση καθηγητών είναι περιορισμένα.

Μέχρι και τον Απρίλιο του 2013, το ωράριο των καθηγητών έφθανε τις 21 ώρες την εβδομάδα και ανάλογα με τα χρόνια προϋπηρεσίας μπορούσε να περιοριστεί στις 16 ώρες. Εκείνη όμως τη χρονιά έγινε η αύξηση του ωραρίου τους κατά δύο ώρες, γεγονός που είχε ξεσηκώσει και σε επίπεδο νομού, διαμαρτυρίες και είχε προκαλέσει απεργιακές κινητοποιήσεις. Οι καθηγητές της περιοχής δεν είχαν θέσει μόνο το ζήτημα της κόπωσης. Είχαν υποστηρίξει ότι η αύξηση του ωραρίου θα απέτρεπε νέες προσλήψεις εκπαιδευτικών, με αποτέλεσμα οι νέοι επιστήμονες να μην μπορούν να δουν την πόρτα των σχολείων ούτε σε ορίζοντα… 50 ετών.

Φέτος είναι ξανά αντιμέτωποι με το ενδεχόμενο αύξησης του ωραρίου τους. Εκπαιδευτικοί κύκλοι αναφέρουν ότι «οι συνδικαλιστικοί φορείς θα πρέπει να ξυπνήσουν».

Ηδη την περασμένη σχολική χρονιά, αρκετοί ήταν εκείνοι που ήρθαν αντιμέτωποι με τα όρια των αντοχών τους. Η δουλειά του εκπαιδευτικού όπως υποστηρίζουν δεν είναι μόνο μέσα στην αίθουσα. Ενας εκπαιδευτικός θα πρέπει να επιμορφώνεται διαρκώς πάνω στις αλλαγές στην εκπαίδευση και στην ύλη, παίρνει στο σπίτι του και διορθώνει γραπτά και την ίδια ώρα καλείται να συνδράμει και στο διοικητικό έργο μέσα στα σχολεία.

«Εκτός από την κόπωση των καθηγητών, θα δημιουργηθούν και σοβαρά διοικητικά προβλήματα στα σχολεία, από το να βγει μια απλή φωτοτυπία μέχρι ένας τίτλος σπουδών», αναφέρουν καθηγητές.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου