Μικροοργανισμοί για την επεξεργασία λυμάτων

μικροοργανισμοί-για-την-επεξεργασία-390753

Στην πιλοτική λειτουργία –αλά ΧΥΤΑ- ενός πρωτοποριακού συστήματος για την επεξεργασία λυμάτων στις Εγκαταστάσεις Επεξεργασίας Λυμάτων Βόλου, προχωρά η ΔΕΥΑΜΒ, με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας, αλλά και την επίτευξη τριτοβάθμιου καθαρισμού με πιο φιλικά για το περιβάλλον μέσα.

Πρόκειται για ένα σύστημα βιοενίσχυσης. Σύμφωνα με το σύστημα, η επεξεργασία του λύματος θα γίνεται με ποικιλίες μικροοργανισμών, κάτι που θα περιορίσει τη χρήση χημικών και την κατανάλωση ενέργειας.
Η πιλοτική λειτουργία θα ξεκινήσει από 1η Οκτωβρίου και όπως ανακοίνωσε ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΜΒ και Δήμαρχος Βόλου, Αχιλλέας Μπέος, πρόκειται για ένα πολιτικό σύστημα που εφαρμόζεται σε Πάτρα και Βέροια.
Σε αυτό το πλαίσιο αποσύρθηκε το θέμα της προμήθειας 1 εκ. κιλών κροκιδωτικών υλικών σιδήρου που χρησιμοποιούνται για την επεξεργασία των λυμάτων, προϋπολογισμού 120.000 ευρώ.

Σύγχρονα υδρόμετρα

Στο μεταξύ, στην προμήθεια σύγχρονων υδρομέτρων αναμένεται να προχωρήσει η ΔΕΥΑΜΒ και να ξεκινήσει σταδιακά την αντικατάσταση των παλιών που παρουσιάζουν συχνά βλάβες, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις δεν είναι τόσο ακριβή στις μετρήσεις.

Σύμφωνα με τον κ. Μπέο, αυτήν την περίοδο συντάσσεται μελέτη για την προμήθεια σύγχρονων υδρομέτρων για το Βόλο. Προς το παρών, εγκρίθηκε η διενέργεια διαγωνισμού προϋπολογισμού 79.984 ευρώ για την προμήθεια των απολύτως απαραίτητων υδρομέτρων, που είναι περίπου 2.000 κομμάτια.
Ακόμη εγκρίθηκε και η διενέργεια διαγωνισμού για την ανάδειξη του αναδόχου που θα αναλάβει για τα επόμενα δύο χρόνια τη λήψη των ενδείξεων υδρομέτρων. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται στις 160.000 ευρώ.

Στην προοπτική αυτή αντέδρασε ο εκπρόσωπος της μειοψηφίας, Κώστας Γαργάλας, ο οποίος υποστήριξε ότι η ΔΕΥΑΜΒ έχει και το στελεχιακό δυναμικό και τα μηχανήματα για να καταγράφει τις ενδείξεις και να μην επιβαρύνεται οικονομικά. Μάλιστα, εγκάλεσε το Δήμαρχο, ο οποίος είχε δεσμευτεί για την ανάθεση του συγκεκριμένου έργου για ένα χρόνο και τώρα φέρνει εισήγηση για δύο χρόνια.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου