ΤΟΠΙΚΑ

Προετοιμάζονται για παν ενδεχόμενο

προετοιμάζονται-για-παν-ενδεχόμενο-430886

Εντείνεται ο προσανατολισμός για την ωρίμανση έργων εκτός ΕΣΠΑ, απευθείας από την ευρωπαϊκή επιτροπή σε περίπτωση… ρήξης

Για παν ενδεχόμενο προετοιμάζονται στη Διεύθυνση Προγραμματισμού του Δήμου Βόλου. Υπάρχει προσανατολισμός –ο οποίος αναμένεται να ενταθεί το επόμενο διάστημα- για την ωρίμανση έργων ακόμη και εκτός ΕΣΠΑ, ώστε σε περίπτωση ρήξης της Ελλάδας με την Ευρώπη να διεκδικηθούν πόροι για έργα απευθείας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

«Ο προγραμματισμός για τη διεκδίκηση έργων εκτός ΕΣΠΑ υπήρχε. Όμως εντείνεται. Ηδη δουλεύουμε προς αυτή την κατεύθυνση προκειμένου να είμαστε έτοιμοι σε κάθε περίπτωση. Υπάρχει ανησυχία για τις εξελίξεις και είναι έκδηλη. Και αν υπάρξει ρήξη, οπότε και θα χάσουμε το ΕΣΠΑ, η μοναδική πόρτα που είναι ανοιχτή είναι αυτή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Με τι όρους, θα δούμε», δήλωσε ο αντιδήμαρχος Προγραμματισμού και Ανάπτυξης του Δήμου Βόλου, Αρης Σαββάκης.

Σήμερα, στα συρτάρια της Διεύθυνσης Προγραμματισμού, που εργάζεται κανονικά για την ωρίμανση έργων, υπάρχουν τουλάχιστον 20 έργα ώριμα προς ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ όταν ανοίξει, προϋπολογισμού περίπου 22 εκ. ευρώ. Είναι μάλιστα ορισμένα μόνο από τα έργα που σχεδιάζει να εντάξει ο Δήμος Βόλου στο νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, απ’ όπου μπορεί να απορροφήσει ποσό για παρεμβάσεις τουλάχιστον 100 εκ. ευρώ.

Στην κορυφή των προς ένταξη έργων είναι ο εντεκάλογος παρεμβάσεων, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ολοκληρωμένων σχεδίων αστικής ανάπλασης», προϋπολογισμού 17 εκ. ευρώ.

Οι έντεκα παρεμβάσεις αφορούν τα εξής έργα:

  • Ανάπλαση περιοχής του Παλιού Λιμεναρχείου,
  • Δημοτικό Θέατρο Βόλου,
  • Επέκταση δικτύου πεζοδρόμων και δρόμων ήπιας κυκλοφορίας στον κεντρικό ιστό,
  • Παρέμβαση στο φωτισμό της αστικής περιοχής,
  • Κυκλοφοριακές παρεμβάσεις με δημιουργία κυκλικών κόμβων,
  • Επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων στον αστικό ιστό Βόλου – Ν. Ιωνίας,
  • Κατεδάφιση του Παλιού Υγειονομικού για τη διαμόρφωση πλατείας που θα αναδείξει το κτίριο Σπίρερ,
  • Διαμόρφωση τεσσάρων αποθηκών Τελωνείου Βόλου σε χώρους συνάθροισης κοινού,
  • Παρέμβαση στην οδό Μαιάνδρου με δημιουργία θέσεων πάρκινγκ και διαπλάτυνση του πεζοδρομίου,
  • Κατεδάφιση κτιρίου πρώην κινηματογράφου Νίκης και δημιουργία χώρων στάθμευσης και
  • Κατεδάφιση κτιρίου στην οδό Μαιάνδρου.

Ετοιμες μελέτες υπάρχουν επίσης για τον άξονα των ενεργειακών αναβαθμίσεων. Αφορούν στην ενεργειακή αναβάθμιση (αλλαγή κουφωμάτων, μόνωση στέγης κ.τ.λ.) ενδεικτικού προϋπολογισμού 3 εκ. ευρώ των σχολικών συγκροτημάτων του Πολυκλαδικού και του Καρτάλειου Διδακτηρίου, του Κλειστού Γυμναστηρίου και Κολυμβητηρίου Ν. Ιωνίας ενδεικτικού προϋπολογισμού 720.000 ευρώ και του Σκενδεράνειου κτιρίου ενδεικτικού προϋπολογισμού 300.000 ευρώ.

Ωριμα είναι επίσης και έργα αναδάσωσης σε Γορίτσα και Επισκοπή, όπου προβλέπονται δημιουργία θυλάκων πρασίνου, σημάνσεις, παγκάκια, κιόσκια και λιθόστρωτες διαδρομές, ενδεικτικού προϋπολογισμού 480.000 ευρώ.

Στον κατάλογο των προς ένταξη έργων είναι επίσης η γεωτεχνική μελέτη για την αντιμετώπιση των κατολισθητικών φαινομένων στις Γλαφυρές, αλλά και η αντιπλημμυρική θωράκιση του Δήμου με παρεμβάσεις στα ρέματα Διμηνίου, Αλλης Μεριάς, Βρύχωνα, Δράκειας και Σέσκλου.

Σε εκκρεμότητα και πρόταση στο πλαίσιο του προγράμματος Life για την προμήθεια νοικοκυριών με τους λεγόμενους καφέ κάδους απορριμμάτων, όπου θα συλλέγονται οργανικά απόβλητα. Η δράση αυτή αναμένεται να μειώσει την ποσότητα των οργανικών αποβλήτων που καταλήγουν στο ΧΥΤΑ και είναι ενδεικτικού προϋπολογισμού 1 εκ. ευρώ.

Σε όλα τα παραπάνω, προστίθενται και έργα για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και καινοτομίες.

Το σύνολο όμως των παρεμβάσεων είναι στον αέρα και η εξέλιξή τους και χρηματοδότησή τους προκειμένου να μετουσιωθούν σε έργα θα εξαρτηθεί από την πορεία των διαπραγματεύσεων της χώρας, αν θα υπάρξει συμφωνία με την Ευρώπη και αν η Ελλάδα θα εξακολουθήσει να είναι μέλος της Ε.Ε. και της ευρωζώνης.

«Σε ενδεχόμενο ρήξης, εμείς δουλεύουμε πιο εντατικά πάνω σε προτάσεις για να διεκδικήσουμε απευθείας χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κι όχι μέσω του νέου ΕΣΠΑ. Πιστεύουμε στο καλύτερο για να προχωρήσουμε τα έργα», σημείωσε ο κ. Σαββάκης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου