ΤΟΠΙΚΑ

Αποκλεισμό υποψηφίων και εκλογέων καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Μαγνησίας

αποκλεισμό-υποψηφίων-και-εκλογέων-κα-488859

Από τη διαδικασία ανάδειξης με ψηφοφορία των υποδιευθυντών και διευθυντών στις σχολικές μονάδες

Αποκλεισμό υποψηφίων και εκλογέων από τη διαδικασία ανάδειξης διευθυντών και υποδιευθυντών στα γυμνάσια, λύκεια και εργαστηριακά κέντρα, καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Μαγνησίας. Σήμερα λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων των ενδιαφερόμενων να θέσουν υποψηφιότητα για τις θέσεις των διευθυντών και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων, συνδικαλιστικοί κύκλοι ωστόσο εκτιμούν ότι θα γίνουν πολλές ενστάσεις εξαιτίας των ασαφειών και κενών που υπάρχουν στο Νόμο.

Σε επίπεδο Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας «αναζητούνται» 84 διευθυντές για ισάριθμες σχολικές μονάδες, οι οποίοι θα προκύψουν για πρώτη φορά μέσα από τις κάλπες που θα στηθούν στα ίδια τα σχολεία, πιθανότατα στις 19 Ιουνίου, με την ολοκλήρωση και των ενδοσχολικών εξετάσεων. Αιτήσεις μπορούν να κατατίθενται έως και σήμερα, Τετάρτη 3 Ιουνίου.

Χθες, στα γραφεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, όπου έχει στηθεί ολόκληρο… στρατηγείο για την εξυπηρέτηση των υποψηφίων, επικράτησε συνωστισμός υποψηφίων που ήθελαν να καταθέσουν αιτήσεις.

Την αναστάτωση επιτείνουν υπομνήματα εκπαιδευτικών που τέθηκαν μέσω της ΕΛΜΕ Μαγνησίας υπόψη της Ομοσπονδίας και που έχουν να κάνουν είτε με τον αποκλεισμό υποψηφίων είτε με τον αποκλεισμό εκλογέων από τις διαδικασίες εκλογής διευθυντών και υποδιευθυντών.

Συγκεκριμένα, έχουν εκφραστεί διαμαρτυρίες υπεράριθμων εκπαιδευτικών που δεν μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα ως υποδιευθυντές ή διευθυντές σε εργαστηριακά κέντρα επειδή είναι υπεράριθμοι.

«Η κατηγοριοποίηση εργαζόμενων εκπαιδευτικών σε διάφορες κατηγορίες όπως για παράδειγμα “υπεράριθμος” με περίεργες και αμφισβητούμενες μαθηματικές φόρμουλες δεν συμβάλλει στο παραπάνω. Αυτός άλλωστε ήταν και ο κύριος λόγος που η τωρινή κυβέρνηση κατέκρινε σφόδρα το πίνακα υπεράριθμων που αναρτήθηκε το καλοκαίρι του 2014. Πώς γίνεται λοιπόν οι περισσότεροι υπεράριθμοι που εμφανίζονται στο πίνακα του 2014 να εργάζονται με πλήρες ωράριο στην οργανική τους θέση. Όλοι ανεξαιρέτως είμαστε ισότιμοι και πρέπει να έχουμε τις ίδιες ευκαιρίες ανεξάρτητα από τη ταμπέλα που κάποια άλλη αρχή κακώς έχει βάλει σε κάποιους εκπαιδευτικούς.

Ζητάμε να γίνει τροποποίηση της προκήρυξης και όλοι ανεξάρτητα να έχουν πρόσβαση σε όλες τις θέσεις εκτός βέβαια εάν έχει υπάρξει καταδικαστική απόφαση – νομικό κώλυμα», αναφέρεται σε υπόμνημα που προωθεί η ΕΛΜΕ προς την Ομοσπονδία.

Κώλυμα φαίνεται να προκύπτει και για το εκλογικό σώμα, από τη στιγμή που δεν μπορούν να είναι εκλογείς, για τη θέση του Διευθυντή ΕΠΑΛ οι εκπαιδευτικοί με μεγαλύτερο ωράριο σε ΕΚ και το αντίστροφο.

Σύμφωνα με το Νόμο αν κάποιος εκπαιδευτικός διδάσκει σε περισσότερες σχολικές μονάδες ή Ε.Κ. ψηφίζει στη σχολική μονάδα όπου έχει τις περισσότερες ώρες. «Σύμφωνα με αυτό εκπαιδευτικοί των επαγγελματικών λυκείων που διδάσκουν κανονικά στις μονάδες τους αλλά διατίθενται εξ’ ολοκλήρου ή για κάποιες εργαστηριακές ώρες στο αντίστοιχο Ε.Κ. θα ενταχθούν μόνο στον πίνακα εκλογέων του Ε.Κ. χάνοντας έτσι το δικαίωμα ψήφου στη μονάδα τους. Αυτό μπορεί να μην είναι αντιπροσωπευτικό για την εκλογή του υποψήφιου διευθυντή εφόσον θα λάβει ψήφους από μικρότερο τμήμα του συλλόγου των διδασκόντων καθώς θα απέχουν οι εκπαιδευτικοί που λειτουργούν καθημερινά και εξ ολοκλήρου στο χώρο του σχολείου», αναφέρει η ΕΛΜΕ και ζητά την ένταξη των εκπαιδευτικών που είναι διατεθειμένοι στα Ε.Κ. και στους δύο εκλογικούς καταλόγους.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου