ΤΟΠΙΚΑ

Στην ουρά για τη θέση διευθυντή

στην-ουρά-για-τη-θέση-διευθυντή-505454

Τουλάχιστον 100 εκπαιδευτικοί προσήλθαν στα γραφεία για τα δικαιολογητικά υποψηφιότητας που απαιτούνται

Στην ουρά να περιμένουν τη σειρά τους βρέθηκαν χθες δεκάδες εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που αποφάσισαν να διεκδικήσουν τις διευθυντικές θέσεις σε δημοτικά σχολεία. Τουλάχιστον 100 εκπαιδευτικοί προσήλθαν χθες στα γραφεία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, προκειμένου να ενημερωθούν για τα δικαιολογητικά που απαιτούνται πριν καταθέσουν την υποψηφιότητά τους. Κάποιοι μάλιστα, που είχαν ολοκληρωμένους φακέλους, κατέθεσαν τις αιτήσεις τους.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Φέτος για πρώτη φορά μετά την τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων τόσο της Πρωτοβάθμιας όσο και της Δευτεροβάθμιας θα εκλεγούν από τους συναδέλφους τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία.

Χθες, ξεκίνησε η προθεσμία υποβολής υποψηφιοτήτων για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας, που θα διαρκέσει έως και τις 25 Μαΐου, σύμφωνα με την παράταση που δόθηκε. Για τη Δευτεροβάθμια οι αιτήσεις θα ξεκινήσουν στις 28 Μαΐου και θα διαρκέσουν έως και τις 3 Ιουνίου.

Οσοι εκπαιδευτικοί το επιθυμούν και πληρούν τις προϋποθέσεις μπορούν να καταθέτουν αίτηση να γίνουν διευθυντές στη σχολική μονάδα της περιοχής τους. Απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα (σε έως 2 σχολικές μονάδες) είναι η 10ετής εκπαιδευτική και 8ετής διδακτική προϋπηρεσία.

Η διαδικασία προσομοιάζει με κάθε εκλογική διαδικασία. Οι υποψήφιοι διευθυντές θα έχουν δικαίωμα ακόμη και… προεκλογικής εκστρατείας στα σχολεία. Η διαδικασία αυτή ονομάζεται αυτοπαρουσίαση των υποψηφίων στους εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα κληθούν να τους «σταυρώσουν» στο ψηφοδέλτιο.

Σε κάθε σχολείο θα στηθούν κάλπες, θα οριστούν εφορευτικές επιτροπές και θα υπάρχουν ψηφοδέλτια.

Η τροπολογία προβλέπει ότι σύλλογοι διδασκόντων στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια όλης της χώρας σύντομα θα ψηφίζουν τους διευθυντές. Μέσω της ψηφοφορίας εκτιμώνται στοιχεία που έχουν αναδειχθεί στην καθημερινότητα της σχολικής ζωής, όπως η προσωπικότητα, το ήθος, η εντιμότητα, το αίσθημα δικαιοσύνης, η δημοκρατική συμπεριφορά, η επαγγελματική ανάπτυξη και συνέπεια καθώς και οι ικανότητες του υποψηφίου. Στις ικανότητες του υποψηφίου περιλαμβάνονται ενδεικτικώς: η ικανότητα επικοινωνίας και συνεργασίας, η ικανότητα ανάπτυξης πρωτοβουλιών και επίλυσης προβλημάτων ιδίως διδακτικών, διοικητικών, οργανωτικών και λειτουργικών, καθώς και η ικανότητα δημιουργία κατάλληλου παιδαγωγικού περιβάλλοντος έμπνευσης των εκπαιδευτικών κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου