ΤΟΠΙΚΑ

Σπαζοκεφαλιά η κατανομή των μαθητών

σπαζοκεφαλιά-η-κατανομή-των-μαθητών-505466

Από τέλη Ιανουαρίου σε εκκρεμότητα ο χάρτης κατανομής του μαθητικού πληθυσμού από δημοτικά προς γυμνάσια

Σε… σπαζοκεφαλιά έχει εξελιχθεί για τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, η χωροταξική κατανομή των μαθητών οι οποίοι τη νέα σχολική χρονιά θα φοιτήσουν στην πρώτη τάξη του Γυμνασίου. Από τα τέλη Ιανουαρίου, ο σχολικός χάρτης του Βόλου παραμένει «παγωμένος» σε μια οθόνη ηλεκτρονικού υπολογιστή, όπου δεκάδες «πινέζες» υποδηλώνουν τα δημοτικά σχολεία και τα γυμνάσια όπου θα πρέπει να τοποθετηθούν οι μαθητές.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Λίγες ημέρες πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς στα δημοτικά σχολεία και του Βόλου, οι τελειόφοιτοι μαθητές δεν ξέρουν σε ποιο γυμνάσιο θα εγγραφούν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. «Πρόκειται για σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες», σχολίασε ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Γιώργος Δοδοντσάκης και συνεργάτες του που έχουν επιφορτιστεί την κατανομή των μαθητών από τα δημοτικά στα γυμνάσια.

Για την κατανομή δεν λαμβάνονται υπόψη μόνο οι έδρες των σχολείων. Ξεχωριστές «πινέζες» έχουν μπει και για τον τόπο κατοικίας των μαθητών, προκειμένου να επιλεγούν οι πιο κοντινές σχολικές μονάδες στο σπίτι των μαθητών.

Τη… σπαζοκεφαλιά έρχεται να ενισχύσει σύμφωνα με τον κ. Δοδοντσάκη και η διασπορά των σχολικών μονάδων. «Δεν υπήρχε μελέτη για τη χωροθέτηση των σχολείων», σχολίασε ο κ. Δοδοντσάκης. Ετσι σε άλλες περιοχές επτά δημοτικά σχολεία τροφοδοτούν ένα γυμνάσιο και σε άλλες περιοχές τρία γυμνάσια μαζί αναζητούν μαθητές από ένα μόλις δημοτικό σχολείο.

Από τέλη Ιανουαρίου έως και σήμερα, ο χάρτης παραμένει σε εκκρεμότητα. Συσκέψεις επί συσκέψεων έχουν γίνει, εκατοντάδες αλλαγές πάνω στο χάρτη, χάραξη διαδρομών για να βρεθεί η καλύτερη λύση, όσον αφορά τη χιλιομετρική απόσταση που θα πρέπει να ακολουθήσουν από και προς το σχολείο.

Σημειώνεται ότι τα τέσσερα τελευταία χρόνια, η κατανομή των μαθητών στα σχολεία, όπως τροποποιήθηκε προκαλεί θύελλα αντιδράσεων με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τόσο από την πλευρά των γονέων και των μαθητών που ξαφνικά βρίσκονται σε ένα τελείως άγνωστο για τους ίδιους περιβάλλον όσο και από τις διευθύνσεις των σχολείων, που άλλα γιγαντώνονται και άλλα συρρικνώνονται σε μαθητικό πληθυσμό.

Η τοπική ΕΛΜΕ έχει ζητήσει αλλεπάλληλα τα τέσσερα τελευταία χρόνια να γίνουν διορθώσεις στην κατανομή των μαθητών που αποφοιτούν από τα Δημοτικά Σχολεία και τα Γυμνάσια και ετοιμάζονται να πάνε στο Γυμνάσιο και το Λύκειο αντίστοιχα, επισημαίνοντας τις αδυναμίες του συστήματος που εφαρμόζεται τα τέσσερα τελευταία χρόνια από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ο χάρτης του Βόλου έχει χωριστεί σε περιοχές και ανάλογα με την περιοχή κατοικίας τους, οι μαθητές κατανέμονται στα Γυμνάσια και στα Λύκεια. Υπάρχουν όμως παράδοξα που προκαλούν αντιδράσεις και μαζικό κύμα μετεγγραφών μαθητών από σχολείο σε σχολείο.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου