ΤΟΠΙΚΑ

Αλλάζει ο χάρτης στα περίπτερα ~ Ξηλώνονται 40 κλειστά

αλλάζει-ο-χάρτης-στα-περίπτερα-ξηλώνο-514058

Πρόταση του Δήμου για απομάκρυνση από το κέντρο περιπτέρων που δεν αφήνουν διάδρομο πλάτους 1,30μ. στα πεζοδρόμια

Αλλάζει ο χάρτης των περιπτέρων στο Βόλο. Η δημοτική αρχή «ξηλώνει» έως τέλος του έτους, 40 κλειστά περίπτερα, ενώ ετοιμάζεται να απομακρύνει από Δημητριάδος, Ιάσονος, Κ. Καρτάλη και Ιωλκού, τα περίπτερα που δεν αφήνουν περιθώριο διέλευσης στα πεζοδρόμια πλάτους τουλάχιστον 1,30μ. όπως ορίζει ο Νόμος.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Το θέμα τέθηκε σε συνάντηση που είχαν χθες περιπτερούχοι με το Δήμαρχο Βόλου, Αχιλλέα Μπέο. Για το ίδιο θέμα, είχε γίνει προπαρασκευαστική σύσκεψη με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών, Θανάση Σταυρίδη μία ημέρα νωρίτερα.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό της δημοτικής αρχής έως τέλος του 2015, αναμένεται να απομακρυνθούν περί τα 40 περίπτερα από το Βόλο και τη Ν. Ιωνία που έχουν κλείσει. Πρόκειται για τα λεγόμενα «σχολάζοντα» περίπτερα, οι ιδιοκτήτες των αδειών των οποίων έχουν αποβιώσει και ως εκ τούτου δεν υπάρχουν δικαιούχοι.

Μαζί όμως με τα «σχολάζοντα», ο Δήμος Βόλου επιχειρεί αλλαγές στο χάρτη διάταξης των περιπτέρων στο κέντρο της πόλης, προκειμένου να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη κίνηση πεζών, ατόμων με ειδικές ανάγκες και μαμάδων με καροτσάκια.

Σύμφωνα με την εισήγηση περίπτερα που δεν αφήνουν χώρο διέλευσης τουλάχιστον 1,30μ. στο πεζοδρόμιο θα απομακρυνθούν. Ο Δήμος Βόλου θα προτείνει σε κάθε επαγγελματία δύο λύσεις για τη νέα θέση του περιπτέρου, προκειμένου να επιλέξει. Μάλιστα, θα υπάρξει και μελέτη προκειμένου όλα τα περίπτερα -τύπου κιόσκια- να είναι ομοιόμορφα τουλάχιστον για το κέντρο της πόλης.

Η πρόταση δεν εντάσσεται απλώς στο σχέδιο αναβάθμισης της εικόνας του κέντρου της πόλης. Αποτελεί μέρος του σχεδιασμού που υπάρχει για την εξυπηρέτηση των ατόμων με ειδικές ανάγκες, στον απόηχο της συμβολικής διαδρομής που έγινε προ 15ημέρου. Για τα άτομα με κινητικά προβλήματα, η αυτόνομη κίνηση στο κέντρο του Βόλου, καθίσταται απαγορευτική και σε αυτό συμβάλλουν ως ενός σημείου και περίπτερα, που αφήνουν μόλις λίγα εκατοστά ελεύθερο πεζοδρόμιο για τη διέλευση των πεζών.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο των περιπτερούχων, Βασίλη Τόπα, ο σύλλογος συμφωνεί στην απομάκρυνση των «σχολαζόντων» όχι όμως και των ενεργών περιπτέρων από κεντρικές οδικές αρτηρίες.

«Καταλαβαίνουμε ότι υπάρχουν περίπτερα που όντως ενοχλούν. Ζητήσαμε παράταση έως τέλος του χρόνου από το Δήμο, γιατί η μετακόμιση περιπτέρων από κεντρικούς δρόμους θα έχει επιπτώσεις στον τζίρο των περιπτερούχων που ήδη δίνουν μάχη για να βγάλουν έστω και ένα μικρό μεροκάματο», ανέφερε ο κ. Τόπας. «Κάθε δρόμος έχει τη δική του ισχύ. Δεν μπορούμε να βάλουμε σε κίνδυνο τον τζίρο των περιπτέρων», πρόσθεσε ο ίδιος, ζητώντας από το Δήμο «να μη μας πετάξει στο δρόμο».

Ηδη -όπως ανέφερε ο κ. Τόπας- η οικονομική κρίση έχει γονατίσει τα περίπτερα. «Το 90% των περιπτέρων δεν μπορεί να καλύψει ούτε τα έξοδά του. Με ρυθμίσεις πληρώνουμε», σημείωσε ο πρόεδρος των περιπτερούχων.

Αλλωστε και τα ίδια τα νούμερα για τον αριθμό των ενεργών περιπτέρων, καταδεικνύουν τη δύσκολη κατάσταση που βιώνει ο κλάδος. «Από τα 170 περίπτερα στο πολεοδομικό συγκρότημα Βόλου – Ν. Ιωνίας το 2012, έχουν μείνει ενεργά μόλις 80», επεσήμανε ο κ. Τόπας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου