ΤΟΠΙΚΑ

Το πρώτο ψηφιακό πλανητάριο ~ Στην «αγκαλιά» του «Άξιον Εστι»

το-πρώτο-ψηφιακό-πλανητάριο-στην-αγκ-563638

Τα παιδιά κάνουν μάθημα σε τρισδιάστατο περιβάλλον

Μετά το Ιδρυμα Ευγενίδου στην Αθήνα και το Κέντρο Διάγνωσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας Noesis στη Θεσσαλονίκη, ο Βόλος απέκτησε το δικό του ψηφιακό πλανητάριο. Πρόκειται για το πρώτο ψηφιακό πλανητάριο που λειτουργεί στην επαρχία και μάλιστα στην αγκαλιά των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων «Αξιον Εστί» στην Αλλη Μεριά. Στόχος είναι το πλανητάριο να αποτελέσει ένα βιωματικό «αναγνωστήριο» για το σύνολο των μαθητών του νομού και όχι μόνο και γιατί όχι να δώσει τη δυνατότητα τουριστικής προβολής της περιοχής.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Το ψηφιακό πλανητάριο, που έχει εγκατασταθεί στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια «Αξιον Εστί» αποκτήθηκε μέσω προγράμματος LEADER της περιόδου 2007- 2013. Μάλιστα πρόσφατα, το επενδυτικό σχέδιο των εκπαιδευτηρίων διακρίθηκε ως ένα από τα 20 σχέδια που ξεχώρισαν σε όλη την Ελλάδα και απονεμήθηκε στην ιδιοκτήτρια των εκπαιδευτηρίων, κ. Γλυκερία Τζουμάκη.

Μέσα από το πλανητάριο, στα μάτια των μαθητών ξεδιπλώνεται όλη η γνώση σε εικόνες τρισδιάστατες και σε πεδίο 360ο!

Οπως εξηγεί η κ. Τζουμάκη, το πλανητάριο λειτουργεί στο πλαίσιο του πρώτου αυτοδιαχειριζόμενου ΚΔΑΠ (Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών) που υλοποιεί διάφορες δράσεις: από μπαλέτο και εκμάθηση μουσικών οργάνων μέχρι μαγειρική και εικαστικά. Ανάμεσά τους και δύο καινοτόμες δράσεις, η Ρομποτική και η Αστρονομία. Το δεύτερο πρόγραμμα μάλιστα ήρθε ως… μικρόβιο που μπόλιασε στην εκπαιδευτική οικογένεια του Αξιον Εστί, η Εταιρεία Αστρονομίας και Διαστήματος του Βόλου. Κάπως έτσι έγινε η αρχή και αποκτήθηκε το πρώτο αναλογικό πλανητάριο, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να… ξεναγηθούν στον έναστρο ουρανό, να μάθουν τα αστέρια μέσω της Μυθολογίας αλλά και να γνωρίσουν το ηλιακό μας σύστημα. Ωστόσο, το αναλογικό πλανητάριο μπορούσε να ανταποκριθεί σε συγκεκριμένα σενάρια.

Με την ενεργοποίηση του ευρωπαϊκού προγράμματος και την απόκτηση του ψηφιακού πλανητάριου, οι δυνατότητες για βιωματική μάθηση απογειώθηκαν. Οι μαθητές από 3 έως 12 ετών έχουν τη δυνατότητα να περιηγηθούν σε οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο -από το να γνωρίσουν το μόριο μέχρι και το βυθό ή τον ουρανό- μέσα από εικόνες που δεν προβάλλονται απλώς μπροστά τους. Το ψηφιακό πλανητάριο προσφέρει εικόνα σε πεδίο 360ο και μάλιστα τριών διαστάσεων. «Στο ψηφιακό πλανητάριο δεν έχουμε μόνο οπτική επαφή. Εχουμε και κίνηση, δυνατότητα που μας προσφέρει ο περιστροφικός φακός», αναφέρει ο υπεύθυνος του τομέα αστρονομίας και φυσικών επιστημών, κ. Στέργιος Τσιβγιούρας. «Πρόκειται για ένα εργαλείο δουλειάς. Μπορείς να προβάλλεις χιλιάδες σενάρια, να συνδεθείς με όλον τον κόσμο για οποιοδήποτε μάθημα», πρόσθεσε ο ίδιος.

Το προσωπικό των εκπαιδευτηρίων εκπαίδευσε στο λογισμικό και το «στήσιμο» των σεναρίων ο Πρόεδρος της Sky Skan, Stevew Savage, ο οποίος έως και χθες ήταν στο «Αξιον Εστί», συνοδευόμενος από την εκπρόσωπο της εταιρείας στην Ελλάδα, κ. Samantha Desiderio.

Στόχος είναι το Πλανητάριο να μην αποτελέσει «προνόμιο» μόνο για τους μαθητές του «Αξιον Εστί» αλλά να καταστεί το ζωντανό αναγνωστήριο για τους μαθητές όλης της Μαγνησίας που θα θελήσουν να το επισκεφθούν.

Ρομποτική

Εκτός από το Πλανητάριο, καινοτόμα δράση συνιστά και το project Ρομποτικής που απευθύνεται σε μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου. Οι μαθητές δημιουργούν ρομπότ από lego και τους δίνουν κίνηση μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή. «Ενεργοποιούν τη φαντασία, τις γνώσεις κίνησης και τις γνώσεις ηλεκτρονικού υπολογιστή και ταυτόχρονα μαθαίνουν μέσα από τη μεταξύ τους συνεργασία», ανέφερε ο υπεύθυνος του τομέα ρομποτικής και πληροφορικής, κ. Θράσος Φαρμάκης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου