ΤΟΠΙΚΑ

Πινελιές στο χάρτη κατανομής των μαθητών

πινελιές-στο-χάρτη-κατανομής-των-μαθη-580153

Προκειμένου να αρθούν οι στρεβλώσεις της χωροταξικής κατανομής που δημιούργησε πρόβλημα σε μαθητές και σχολεία

Υπό επανεξέταση βρίσκεται αυτή την περίοδο ο χάρτης της χωροταξικής κατανομής των μαθητών από τα δημοτικά σχολεία στα γυμνάσια και από τα γυμνάσια στα Λύκεια του Βόλου. Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας από κοινού με τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας Βόλου, την τοπική ΕΛΜΕ αλλά και την Ενωση Γονέων Βόλου, επιχειρούν να βάλουν… πινελιές στο χάρτη κατανομής των μαθητών που τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις τόσο από την πλευρά των γονέων και των μαθητών που ξαφνικά βρίσκονται σε ένα τελείως άγνωστο για τους ίδιους περιβάλλον όσο και από τις διευθύνσεις των σχολείων, που άλλα γιγαντώνονται και άλλα συρρικνώνονται σε μαθητικό πληθυσμό.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Σύμφωνα με την Πρόεδρο της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Βόλου, Βιολέτα Καντόλα, οι αλλαγές αναμένεται να ισχύσουν από τη νέα σχολική χρονιά. Αυτή την περίοδο επιχειρείται να αρθούν στρεβλώσεις της κατανομής, που φέτος είχαν ως αποτέλεσμα να υπάρχει ανισομέρεια στην κατανομή του μαθητικού δυναμικού μεταξύ των σχολείων και οι αιτήσεις μετεγγραφών των μαθητών να πέφτουν… βροχή.

Προς το παρόν η σχολιοκεντρική κατανομή των μαθητών, σύμφωνα με το αίτημα της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, μπαίνει στο… αρχείο. Οπως εξήγησε η κ. Καντόλα για να ισχύσει η κατανομή με βάση τα σχολεία, θα πρέπει το σύστημα να ξεκινά από τα νηπιαγωγείο προς το δημοτικό σχολείο, γυμνάσιο και από εκεί λύκειο. «Κάθε γονιός θα πρέπει να ξέρει ότι εγγράφοντας το παιδί του στο τάδε νηπιαγωγείο, θα πάει σε συγκεκριμένο δημοτικό σχολείο και από εκεί σε συγκεκριμένο γυμνάσιο και λύκειο. Αυτό όμως προβλέπει ειδικό σχεδιασμό και θα πρέπει να καθίσουν στο τραπέζι και οι δύο διευθύνσεις εκπαίδευσης. Πρόκειται δε για ένα πολύ συμπαγές σύστημα που δεν επιτρέπει αποκλίσεις», ανέφερε η ίδια.

Ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, οι φορείς επιχειρούν να διορθώσουν προβληματικές καταστάσεις στην κατανομή του μαθητικού δυναμικού. Για παράδειγμα, σύμφωνα με το ισχύον σύστημα, μαθητές καλούνται να κάνουν για παράδειγμα δρομολόγια από τη συνοικία του Αναύρου μέχρι την οδό Κύπρου για το 1ο Γενικό Λύκειο Βόλου, από τον Περιφερειακό μέχρι τη Λόρδου Βύρωνος για το 3ο Γενικό Λύκειο και από την παραλία μέχρι τη Γιάννη Δήμου για το 5ο Γενικό Λύκειο, περνώντας μπροστά από τα 3ο και 1ο ΓΕΛ. Δεν είναι άλλωστε τυχαίος ο αριθμός των μετεγγραφών που ζητούν οι μαθητές και που φέτος ανήλθαν στο 70% του συνολικού αριθμού των μαθητών που φοιτούν στην πρώτη τάξη του Λυκείου.

Μαζί με τα αιτήματα μετεγγραφών, μαζικές ήταν και οι αντιδράσεις σχολικών μονάδων, που άλλες κλήθηκαν να υποδεχθούν μεγαλύτερο αριθμό μαθητών κι άλλες αναγκάστηκαν να μειώσουν τα τμήματα των πρώτων τάξεων λόγω μικρού μαθητικού πληθυσμού. Χαρακτηριστικό είναι δε, το παράδειγμα του 5ου Γυμνασίου Βόλου στο Καρτάλειο, όπου φέτος δημιουργήθηκαν πέντε τμήματα στην πρώτη τάξη, όταν το 2ο Γυμνάσιο Βόλου μετά βίας συμπλήρωσε αριθμό για τη σύσταση τριών τμημάτων.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου