ΤΟΠΙΚΑ

Διαβούλευση με εταιρείες – κολοσσούς για το εργοστάσιο επεξεργασίας αποβλήτων

διαβούλευση-με-εταιρείες-κολοσσούς-689184

Πέντε εταιρείες – κολοσσοί έχουν κληθεί το τελευταίο διάστημα από το Δήμαρχο Βόλου, Αχιλλέα Μπέο, προκειμένου να παρουσιάσουν τις προτάσεις τους για τη Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων που σχεδιάζεται να υλοποιηθεί στο χώρο του ΧΥΤΑ Βόλου. Για το έργο υπάρχουν διασφαλισμένα μέσω του ΕΣΠΑ 20 εκ. ευρώ, τη μορφή όμως που θα λάβει το εργοστάσιο, κλήθηκε να αποφασίσει το δημοτικό συμβούλιο.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε στάδιο διερεύνησης η μορφή του εργοστασίου, η λειτουργία του οποίου αναμένεται να απαλλάξει το ΧΥΤΑ από σημαντικό όγκο σκουπιδιών. Για κάθε τόνο που θα εναποτίθεται από 1/1/2016 θα υπάρχει πρόστιμο από την ευρωπαϊκή ένωση ύψους 35 ευρώ.

Ο Δήμαρχος Βόλου, Αχιλλέας Μπέος, προανήγγειλε ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου σε 15 ημέρες με αποκλειστικό θέμα τη διαχείριση των απορριμμάτων. Μέχρι τότε κάλεσε τις μειοψηφίες να καταθέσουν τις προτάσεις τους.

Δέχθηκε όμως επίθεση από το δημοτικό σύμβουλο των Δρόμων Συνεργασίας Νίκο Κανελλή, ο οποίος καταλόγισε στη δημοτική αρχή πρόθεση για την καύση των σκουπιδιών που θα είναι καταστροφική για το περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία. Υπογράμμισε ότι υπάρχει πρόβλημα με τη λειτουργία του ΧΥΤΑ, η επέκταση του οποίου αποφασίστηκε πρόσφατα, καθώς μέρος των αποστραγγίσεων μολύνει τον υδροφόρο ορίζοντα.

Ο κ. Μπέος αρνήθηκε ότι πρόθεση της δημοτικής αρχής είναι η καύση και αναφερόμενος σε ανακοίνωση που εξέδωσαν οι Δρόμοι Συνεργασίας, αντέκρουσε τα περί «κρυφής ατζέντας και συμφερόντων». «Δεν ξέρω για ποια συμφέροντα μιλάει ο κ. Πατσιαντάς. Το δημοτικό συμβούλιο θα αποφασίσει για το συμφέρον της πόλης», είπε ο κ. Μπέος.

«Να μας πείτε από τώρα τι προτίθεστε να κάνετε», προκάλεσε σε αυστηρό τόνο ο κ. Κανελλής, προκαλώντας την αντίδραση του Προέδρου του Συνδέσμου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Μαγνησίας, Κώστα Γανωτή.

Επικράτησε αναστάτωση μεταξύ συμβούλων των Δρόμων Συνεργασίας που επέμεναν ότι η δημοτική αρχή θα υιοθετήσει την καύση των σκουπιδιών και δημοτικών συμβούλων της δημοτικής αρχής που διέψευδαν σε όλους τους τόνους.

Το ΚΚΕ

Σε ανακοίνωσή της η Τομεακή Επιτροπή Βόλου του ΚΚΕ κατηγορεί τη δημοτική αρχή για απόπειρα ιδιωτικοποίησης της διαχείρισης των απορριμμάτων. «Το πρόβλημα των απορριμμάτων μπορεί ολοκληρωμένα να αντιμετωπιστεί μόνο μέσα από ένα Εθνικό Σχέδιο ασφαλούς διαχείρισης των αποβλήτων που θα εκπονείται από Ενιαίο Κρατικό Φορέα με βάθρο το δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα της διαχείρισης των αποβλήτων, με κεντρικούς δημόσιους πόρους. Η ανέγερση των απαραίτητων εγκαταστάσεων να γίνεται από Ενιαίο Κρατικό Φορέα κατασκευών που θα υλοποιεί τα αναγκαία δημόσια έργα υποδομής. Απαραίτητη και απαρέγκλιτη προϋπόθεση είναι η εναντίωση σε κάθε μορφής «σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα» όπως και αν αυτή ονομαστεί που ουσιαστικά σημαίνει την παράδοση της διαχείρισης αποβλήτων σε επιχειρηματικούς ομίλους», αναφέρει στην ανακοίνωσή της.

Για το πόρτα – πόρτα

Η δημοτική αρχή επιμένει στην αποκομιδή των απορριμμάτων πόρτα – πόρτα από Ιάσονος και Δημητριάδος, παρά το γεγονός ότι οι πολίτες δεν δείχνουν να συμμορφώνονται εγκαταλείποντας τις σακούλες με τα σκουπίδια τους στο δρόμο.

Στη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, αποφασίστηκε ο νέος τρόπος αποκομιδής των απορριμμάτων να περιληφθεί στον Κανονισμό Καθαριότητας όπου επίσης προβλέπονται και πρόστιμα 150 ευρώ για τους παραβάτες και για του υπότροπους 500 ευρώ.

Το σύνολο των μειοψηφιών τάχθηκε κατά των προστίμων στους πολίτες, ιδίως σε εποχή οικονομικής κρίσης.

Ο δημοτικός σύμβουλος, Κώστας Γαργάλας μάλιστα, μίλησε για ηχηρή απόρριψη του συστήματος από τους ίδιους τους πολίτες, δηλώνοντας δικαιωμένος για την αρχική τοποθέτηση της παράταξης των Δρόμων Συνεργασίας ότι το «πόρτα – πόρτα» θα αποτύχει.

«Θα εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια, προκειμένου να εφαρμόσουμε το όραμα που έχουμε για την πόλη», απάντησε ο κ. Μπέος, αφήνοντας να εννοηθεί ότι τα πρόστιμα δεν θα επιβληθούν.

Νομικά ζητήματα εγείρονται για το θέμα σύμφωνα με τον επικεφαλής της Επιλογής Ευθύνης Πάνο Σκοτινιώτη. «Εγείρονται νομικά ζητήματα που καθιστούν την απόφαση αντίθετη προς την κείμενη νομοθεσία και ακυρωτέα, ενώ ο Δήμος μπορεί να καταστεί ευάλωτος σε αγωγές αποζημιώσεων», υποστήριξε.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου