ΔΙΕΘΝΗ

Αφέθηκε προσωρινά ελεύθερος ο μηχανοδηγός της μοιραίας αμαξοστοιχίας

αφέθηκε-προσωρινά-ελεύθερος-ο-μηχανο-720070

Φορώντας ένα γαλάζιο πουκάμισο, μαύρα γυαλιά που κάλυπταν το πρόσωπό του και με χειροπέδες, ο μηχανοδηγός της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας, Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Αμο, που βύθισε στο πένθος ολόκληρη την Ισπανία, οδηγήθηκε στον εισαγγελέα.

Ο 52χρονος αναχώρησε από το αστυνομικό τμήμα όπου κρατείτο, μετά τη νοσηλεία του, με περιπολικό και κατεύθυνση στον εισαγγελέα του Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, Λουίς Αλάεθ, όπου κατέθεσε.

Ο Γκαθρόν Αμο ομολόγησε «αμέλεια», ενώ αφέθηκε προσωρινά ελεύθερος από τον εισαγγελέα. Του αφαιρέθηκε το διαβατήριο και είναι υποχρεωμένος να παρουσιάζεται στο αστυνομικό τμήμα κάθε εβδομάδα.

Κατά τη διάρκεια της νοσηλείας του αρνήθηκε να πει το οτιδήποτε στους αστυνομικούς, ενώ όπως αναφέρουν δημοσιεύματα του ισπανικού Τύπου, ήταν νευρικός και σιωπηλός.

Την ίδια στιγμή η ισπανική αστυνομία απορρίπτει την υπόθεση που τον ήθελε να ήταν αφηρημένος επειδή μιλούσε στο κινητό τηλέφωνο. Πάντως οι αστυνομικές αρχές εξετάζουν όλες τις πιθανότητες που μπορεί να οδήγησαν στην τραγωδία με τους 79 νεκρούς και τους 170 τραυματίες.

Παράλληλα αυτόπτης μάρτυρας δήλωσε στον τηλεοπτικό σταθμό Antena 3 πως άκουσε τον 52χρονο λίγα λεπτά μετά την πρόσκρουση να ισχυρίζεται ότι «πήγαινε πολύ γρήγορα και δε μπορούσε να φρενάρει».

Όπως είπε χαρακτηριστικά ο Εβαρίστο Ιγκλέσιας στην τηλεοπτική κάμερα: «Μας είπε ότι έπρεπε να πατήσει φρένο, αλλά δε μπορούσε. Μας είπε ότι πήγαινε πολύ γρήγορα και δε μπορούσε να σταματήσει. Επίσης τον ακούσαμε να λέει ότι ήθελε να πεθάνει. Αυτό έλεγε συνέχεια».

Ο Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Αμο, ο οποίος κατηγορείται για ανθρωποκτονία εξ αμελείας κατά συρροή, λάτρευε την ταχύτητα ενώ σύμφωνα με δημοσιεύματα ήταν άνθρωπος ανταγωνιστικός που συνήθιζε να οδηγεί σε υψηλές ταχύτητες.

Την ίδια ώρα το μαύρο κουτί του τρένου που οδηγούσε βρίσκεται ήδη στα χέρια των αρχών, τα δεδομένα του οποίου πρόκειται να αναλυθούν από ειδικούς και αναμένεται να δώσει απαντήσεις για τον εκτροχιασμό του τρένου.

protothema.gr

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου