ΔΙΕΘΝΗ

ΗΠΑ: Σχεδιάζουν υπόγειες διαβάσεις για… αρκούδες.

ηπα-σχεδιάζουν-υπόγειες-διαβάσεις-γι-57698

μπορούν να τον διασχίζουν με ασφάλεια. Η πρωτοβουλία αποσκοπεί και στην προστασία των οδηγών, καθώς δεν έχουν αναφερθεί λίγες συγκρούσεις αυτοκινήτων με μαύρες αρκούδες.

Το σχέδιο αφορά τον αυτοκινητόδρομο 96 και εντάσσεται σε προγραμματισμένες εργασίες για την αναβάθμισή του, ύψους περίπου 60 εκατομμυρίων δολαρίων. Η πολιτεία έχει ήδη προχωρήσει στην αγορά εκτάσεων και από τις δύο πλευρές του δρόμου, προκειμένου να αρχίσει η διάνοιξη των σηράγγων. Αντίστοιχες υπόγειες διαβάσεις υπάρχουν, μεταξύ άλλων, στη Φλόριντα, για τους απειλούμενους πάνθηρες που ζουν εκεί.

«Σκοπεύουμε να περιφράξουμε [τις περιοχές γύρω από τις σήραγγες] προκειμένου να καθοδηγούμε τα άγρια ζώα στις διαβάσεις», δήλωσε στο Associated Press ο Τζέρεμι Μπάζμπι από το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών της Τζόρτζια. «Έτσι, οι αρκούδες θα κατευθύνονται σε αυτά τα περάσματα για να διασχίζουν το δρόμο», πρόσθεσε διευκρινίζοντας ότι κάποιες σήραγγες θα τοποθετηθούν δίπλα σε ρυάκια ή ποτάμια, τα οποία συχνά χρησιμοποιούν οι αρκούδες για να περάσουν απέναντι.

Συμβουλευτικό ρόλο θα έχουν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Τζόρτζια, οι οποίοι μελετούν με ποιον τρόπο ο αυτοκινητόδρομος, που διχοτομεί το βιότοπο των αρκούδων στην «καρδιά» της πολιτείας, επηρεάζει τις μετακινήσεις τους. Στο πλαίσιο των ερευνών, έχουν τοποθετήσει σε κάποια ζώα ειδικά κολάρα, για να τις «ακολουθούν», καθώς και κάμερες πάνω στον αυτοκινητόδρομο.

«Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι οι αρκούδες δεν σκοτώνονται πάντοτε από οχήματα», λέει ο καθηγητής οικολογίας άγριας ζωής Μάικ Τσάμπερλεν φέρνοντας ως παράδειγμα μια αρκούδα με κολάρο, η οποία χτυπήθηκε από αυτοκίνητο, αλλά επέζησε. Εκφράζονται ωστόσο φόβοι ότι οι εργασίες θα μπορούσαν να «τεμαχίσουν» περαιτέρω το βιότοπο των αρκούδων, φέρνοντας αποτελέσματα αντίθετα από τα επιθυμητά.

Αγνωστο παραμένει πότε ακριβώς θα αρχίσουν οι εργασίες, καθώς τα κονδύλια για τη διάνοιξη των διαβάσεων δεν έχουν ακόμη εξασφαλιστεί.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου