ΔΙΕΘΝΗ

Εμβόλιο κορονοϊού: Παγκόσμια αποστολή με 8.000 Boeing -Οι οδηγίες της IATA, τα «προβλήματα»

εμβόλιο-κορονοϊού-παγκόσμια-αποστολ-817658

Η αποστολή ενός εμβολίου κορονοϊού σε όλο τον κόσμο θα είναι η “μεγαλύτερη πρόκληση μεταφοράς που έχει υπάρξει ποτέ”, σύμφωνα με την αεροπορική βιομηχανία. Το ισοδύναμο των 8.000 Boeing 747 θα χρειαστεί για αυτή την επιχείρηση, έχει αναφέρει η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).

Με την επιχείρηση να βρίσκεται λίγες εβδομάδες μακριά, η IATA εδώ και αρκετούς μήνες συνεργάζεται με αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια, παγκόσμιες αρχές υγείας και φαρμακευτικές εταιρείες πάνω σε ένα παγκόσμιο σχέδιο αεροπορικής μεταφοράς.

Η ασφαλής παροχή εμβολίων Covid-19 θα είναι η αποστολή του αιώνα για την παγκόσμια βιομηχανία αεροπορικών φορτίων. Αλλά δεν θα συμβεί χωρίς προσεκτικό προγραμματισμό” έχει δηλώσει ο διευθύνων σύμβουλος της IATA Alexandre de Juniac. Ενώ οι αεροπορικές εταιρείες μετατοπίζουν την εστίασή τους στην παράδοση φορτίου κατά τη διάρκεια της σοβαρής ύφεσης των επιβατικών πτήσεων, τα εμβόλια αποστολής είναι πολύ πιο περίπλοκα.

Οι οδηγίες της IATA

Η IATA κυκλοφόρησε πριν από λίγες ημέρες οδηγίες για να διασφαλίσει ότι η αεροπορική βιομηχανία φορτίων είναι έτοιμη να υποστηρίξει τη μεγάλης κλίμακας διαχείριση, μεταφορά και διανομή ενός εμβολίου COVID-19. Η καθοδήγηση της ΙΑΤΑ για την εφοδιαστική και τη διανομή εμβολίων και φαρμακευτικών προϊόντων παρέχει συστάσεις για τις κυβερνήσεις και την εφοδιαστική αλυσίδα για την προετοιμασία που θα είναι η μεγαλύτερη και πιο περίπλοκη παγκόσμια επιχείρηση εφοδιαστικής που έχει αναληφθεί ποτέ.

Η καθοδήγηση περιλαμβάνει ένα αποθετήριο διεθνών προτύπων και κατευθυντήριων γραμμών σχετικά με τη μεταφορά εμβολίων και θα ενημερώνεται τακτικά.

“Η παράδοση δισεκατομμυρίων δόσεων ενός εμβολίου που πρέπει να μεταφερθεί και να αποθηκευτεί σε βαθιά παγωμένη κατάσταση σε ολόκληρο τον κόσμο αποτελεσματικά θα συνεπάγεται εξαιρετικά περίπλοκες διοικητικές προκλήσεις σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού. Ενώ η άμεση πρόκληση είναι η εφαρμογή μέτρων δοκιμής COVID-19 για το άνοιγμα των συνόρων χωρίς καραντίνα, πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για το πότε είναι έτοιμο ένα εμβόλιο. Αυτό το υλικό καθοδήγησης αποτελεί σημαντικό μέρος αυτών των προετοιμασιών “, δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA, Alexandre de Juniac.

Οι βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζονται στην καθοδήγηση της ΙΑΤΑ για την εφοδιαστική και τη διανομή εμβολίων και φαρμακευτικών προϊόντων περιλαμβάνουν:

  • Η διαθεσιμότητα ελεγχόμενης θερμοκρασίας εγκαταστάσεων αποθήκευσης και πρόβλεψη όταν τέτοιες εγκαταστάσεις δεν είναι διαθέσιμες
  • Καθορισμός ρόλων και ευθυνών των μερών που εμπλέκονται στη διανομή εμβολίων, ιδίως κυβερνητικών αρχών και ΜΚΟ, για την παροχή ασφαλούς, γρήγορης και δίκαιης διανομής όσο το δυνατόν ευρύτερα.

Βιομηχανική ετοιμότητα για διανομή εμβολίων που περιλαμβάνει:

  • Χωρητικότητα & Συνδεσιμότητα: Το παγκόσμιο δίκτυο διαδρομών έχει μειωθεί δραματικά από τα 22.000 ζεύγη πριν από το COVID. Οι κυβερνήσεις πρέπει να αποκαταστήσουν τη συνδεσιμότητα αέρα για να διασφαλίσουν ότι υπάρχει επαρκής χωρητικότητα για τη διανομή εμβολίων.
  • Εγκαταστάσεις και υποδομή: Ο πρώτος κατασκευαστής εμβολίων που υποβάλλει αίτηση για έγκριση από το ρυθμιστικό απαιτεί το εμβόλιο να αποσταλεί και να αποθηκευτεί σε κατάσταση κατεψυγμένης κατάστασης, καθιστώντας απαραίτητες τις εγκαταστάσεις εξαιρετικά κρύας αλυσίδας σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού. Ορισμένοι τύποι ψυκτικών ταξινομούνται ως επικίνδυνα εμπορεύματα και οι όγκοι υπόκεινται σε ρύθμιση που προσθέτει ένα επιπλέον επίπεδο πολυπλοκότητας. Σκέψεις περιλαμβάνουν τη διαθεσιμότητα ελεγχόμενων θερμοκρασιών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού και προσωπικό εκπαιδευμένο να χειρίζεται εμβόλια ευαίσθητα στο χρόνο και τη θερμοκρασία.
  • Διαχείριση συνόρων: Θα είναι απαραίτητη η έγκαιρη κανονιστική έγκριση και αποθήκευση και εκκαθάριση από τις τελωνειακές και υγειονομικές αρχές. Οι προτεραιότητες για τις διαδικασίες στα σύνορα περιλαμβάνουν την καθιέρωση ταχέων διαδικασιών για άδειες πτήσης και προσγείωσης για επιχειρήσεις που μεταφέρουν το εμβόλιο COVID-19 και πιθανή δασμολογική ανακούφιση για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας του εμβολίου.
  • Ασφάλεια: Τα εμβόλια είναι πολύτιμα προϊόντα. Πρέπει να υπάρχουν ρυθμίσεις για να διασφαλιστεί ότι οι αποστολές παραμένουν ασφαλείς από παραβίαση και κλοπή. Οι διαδικασίες είναι ήδη σε εξέλιξη, αλλά ο τεράστιος όγκος αποστολών εμβολίων θα απαιτήσει έγκαιρο σχεδιασμό για να διασφαλιστεί ότι είναι επεκτάσιμες.

Τα “προβλήματα”

Δεν είναι όλα τα αεροπλάνα κατάλληλα για τη μεταφορά εμβολίων αφού χρειάζεται ένα τυπικό εύρος θερμοκρασιών για τη μεταφορά φαρμάκων καθώς εμβόλια, όπως αυτό της Pfizer, απαιτεί υψηλές θερμοκρασίες κατάψυξης. Για να το ξεπεράσει αυτό, η Pfizer έχει αναπτύξει ειδικά σχεδιασμένες “βαλίτσες” κατάψυξης που μπορούν να σφραγιστούν και να αποσταλούν ακόμη και με μη ψυγεία φορτηγά.

Ανάμεσα στις πολλές υλικοτεχνικές και ιατρικές προκλήσεις που λένε οι ειδικοί ότι θα πρέπει να ξεπεραστούν όταν τα εμβόλια είναι έτοιμα να κυκλοφορήσουν είναι:

– Τα κουτιά αποστολής της Pfizer, συσκευασμένα με ειδικά διαμορφωμένο ξηρό πάγο και περιέχουν μεταξύ 1.000 και 5.000 δόσεις εμβολίου η καθεμία, μπορούν να ανοιχτούν μόνο δύο φορές την ημέρα για λιγότερο από τρία λεπτά κάθε φορά, διατηρώντας παράλληλα τα πρότυπα θερμοκρασίας. Ακόμα κι έτσι, οι βαλίτσες κατάψυξης διατηρούν τη δροσιά τους μόνο για 10 ημέρες. Και το ρολόι αρχίζει να χτυπάει όταν είναι σφραγισμένα, το οποίο για αποστολές στις ΗΠΑ θα πραγματοποιείται σε μία από τις δύο εγκαταστάσεις της Pfizer, είτε στο Kalamazoo, στο Michigan είτε στο Pleasant Prairie, Wisconsin.

– Ο ξηρός πάγος θεωρείται επικίνδυνο υλικό και περιορίζεται σε αεροπλάνα. Η Pfizer είπε ότι τα πακέτα της περιέχουν πολύ κάτω από το αποδεκτό όριο. Ωστόσο, μπορεί να χρειαστούν έως και τέσσερις ημέρες για να φτάσουν τα εμβόλια στον προορισμό τους. Αυτό δίνει σε πολλά νοσοκομεία και φαρμακεία μόλις έξι ημέρες για να χορηγήσουν έως και 5.000 δόσεις την ημέρα. Οι εμβολιασμοί μπορούν να μεταφερθούν σε ένα τυπικό ψυγείο, αλλά μόνο για πέντε ημέρες.

– Τα νοσοκομεία μπορούν να αγοράσουν καταψύκτες με πολύ κρύο, οι οποίοι θα διατηρήσουν τους εμβολιασμούς έως και έξι μήνες. Ωστόσο, λίγα νοσοκομεία ή φαρμακεία διαθέτουν τους ειδικούς καταψύκτες, οι οποίοι μπορούν να κοστίσουν έως και 20.000 $ το καθένα και είναι σε έλλειψη. Ο κατασκευαστής K2 είπε στο CBS MoneyWatch ότι η αναμονή για τους ψυχρούς καταψύκτες της είναι τώρα έξι εβδομάδες.

– Το εμβόλιο της Moderna πρέπει επίσης να αποσταλεί κατεψυγμένο, αν και σε σχετικά μικρότερη θερμοκρασία -4 βαθμούς Φαρενάιτ. Ωστόσο, αυτό θα απαιτήσει από την εταιρεία να ασφαλίσει εκατοντάδες ψυγεία φορτηγών, ενώ το εμβόλιο μπορεί να διατηρηθεί μόνο σε κανονικό ψυγείο για έως και επτά ημέρες.

[thetoc.gr]

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου