Τερουέλ: Γιατί αυτό το αεροδρόμιο, σε μια ανεμοδαρμένη στέπα της Ισπανίας έγινε το γκαράζ αεροπλάνων που καθήλωσε ο κορωνοϊός

Τελευταία ενημέρωση: 2020-07-05, 11:05:50
Τερουέλ: Γιατί αυτό το αεροδρόμιο, σε μια ανεμοδαρμένη στέπα της Ισπανίας έγινε το γκαράζ αεροπλάνων που καθήλωσε ο κορωνοϊός

Αν σας ρωτούσε κανείς ποια είναι τα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια στην Ισπανία, σίγουρα θα σας έρχονταν στο μυαλό αυτά της Μαδρίτης και της Βαρκελώνης και υπό κανονικές συνθήκες, αυτή θα ήταν η σωστή απάντηση.

Ωστόσο, το αεροδρόμιο Τερουέλ (Teruel) της Αραγόν βρέθηκε στην κορυφή των δραστηριοτήτων των αεροδρομίων της Ισπανίας, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο ότι οι εποχές που ζούμε δεν είναι «κανονικές». Το Τερουέλ δεν είναι ένα τυπικό αεροδρόμιο.

Μια ανεμοδαρμένη στέπα στα υψίπεδα της ανατολικής Ισπανίας, είναι το πιο απίθανο περιβάλλον για ένα πολυσύχναστο αεροδρόμιο. Άλλωστε, μιλάμε για μια από τις πιο αραιοκατοικημένες περιοχές της Ευρώπης.

Το αεροδρόμιο Tερουέλ σπανίως φιγουράρει στα εισιτήρια των δεκάδων εκατομμυρίων τουριστών που επισκέπτονται κάθε χρόνο την Ισπανία. Ακόμη κι ανάμεσα στους Ισπανούς, αυτός ο αγροτικός, εναλλακτικός προορισμός διατηρεί μια αύρα μυστηρίου, για τον οποίο πολλοί ίσως έχουν ακούσει, αλλά λίγοι έχουν επισκεφτεί, όπως αναφέρει το CNN Travel.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι μια τοπική πολιτική οργάνωση, η οποία πέρσι έβαλε τον πρώτο της βουλευτή στην ισπανική βουλή, επέλεξε να ονομαστεί «Teruel Existe» («Το Τερουέλ υπάρχει»), μία δήλωση με την οποία οι ντόπιοι ελπίζουν να ξαναβάλουν την περιοχή στον ισπανικό χάρτη.

 

«Βαθιά αποθήκευση»

Αυτό που είναι σίγουρο, είναι ότι ο Covid-19 και οι συνέπειές του στον ταξιδιωτικό τομέα, ενίσχυσαν το προφίλ του αεροδρομίου «Τερουέλ» στη βιομηχανία της αεροπλοΐας. Κι αυτό γιατί οι χρήστες του συγκεκριμένου αεροδρομίου δεν είναι οι επιβάτες, αλλά τα ίδια τα αεροπλάνα.

«Το κλίμα της Τερουέλ είναι κατάλληλο για “βαθιά αποθήκευση”, μια κατάσταση κατά την οποία τα αεροσκάφη μπορούν να παραμείνουν για μια μακρά περίοδο χωρίς να χρειάζονται ιδιαίτερες εργασίες συντήρησης και διατηρούνται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μέχρι την επιστροφή τους στις πτήσεις”, δήλωσε στο CNN Travel, ένας εκπρόσωπος του γερμανικού αερομεταφορέα της Lufthansa.

Το αεροδρόμιο φιλοξενεί τις εγκαταστάσεις της Tarmac Aerosave, μίας γαλλικής αεροπορικής εταιρείας, που προσφέρει υπηρεσίες αποθήκευσης, συντήρησης και ανακύκλωσης στην αεροπορική βιομηχανία και η οποία διατηρεί δύο παρόμοιες εγκαταστάσεις στο νότο της Γαλλίας.

Με την πτώση της ζήτησης των επιβατών και την αβεβαιότητα σχετικά με το μέλλον της ταξιδιωτικής βιομηχανίας σε υψηλά επίπεδα, αρκετές αεροπορικές εταιρείες παρόπλισαν πολλά από τα αεροσκάφη τους, αρκετά από αυτά κατέληξαν στο αεροδρόμιο Τερουέλ.

 

Ξεμένοντας από χώρο

Μία από αυτές τις αεροπορικές είναι η Air France, η οποία καθήλωσε 180 αεροσκάφη της από τα συνολικά 224. Τα περισσότερα από αυτά παρέμειναν στις γαλλικές βάσεις της στο Παρίσι και την Τουλούζη, αρκετά όμως από τα Α380 της πέταξαν μέχρι το “Τερουέλ” πριν από την ανακοίνωση της εταιρείας ότι δρομολογεί τη συνταξιοδότησή τους, η οποία αρχικά ήταν προγραμματισμένη για το 2022. Πηγές της Air France επιβεβαιώνουν ότι από τις 11 Ιουνίου πέντε Α380 της εταιρείας βρίσκονται στο αεροδρόμιο Τερουέλ.

Εκεί, θα κάνουν καλή παρέα με τη «Βιέννη», τη «Ζυρίχη”» και τις «Βρυξέλλες», τα τρία A380 της Lufthansa που επίσης βρίσκονται στο αεροδρόμιο της Αραγωνίας. Ο γερμανικός αερομεταφορέας έχει επιλέξει το συγκεκριμένο αεροδρόμιο για να αποσύρει και όλο το στόλο του των Α340-600 μέσα στους επόμενους δύο με τρεις μήνες. Αυτά τα αεροσκάφη δεν αναμένεται να επιστρέψουν στην ενεργό δράση για τον επόμενο 1-1,5 χρόνο, αν επιστρέψουν ποτέ.

Η άφιξη τόσων πολλών μεγάλων αεροσκαφών –όπως εννέα Α380 και σαράντα Α340 στις αρχές Ιουνίου- προστίθεται στον ήδη αξιοσημείωτο φόρτο εργασίας στο αεροδρόμιο, το οποίο έχει χωρητικότητα μέχρι 125 αεροσκάφη ταυτόχρονα.

Το αεροδρόμιο Τερουέλ, το οποίο χρησιμοποιείται για συντήρηση και αποθήκευση αεροσκαφών, έχει λάβει αυξημένη ζήτηση ως αποτέλεσμα της πανδημίας του νέου κορωνοϊού. Αν και στο παρελθόν υπήρξαν κάποιες εποχές ιδιαίτερης κινητικότητας στο αεροδρόμιο, όπως όταν το 2015 πτώχευσε η Transaero, ο τότε δεύτερος μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Ρωσίας και το μεγαλύτερο κομμάτι του στόλου της μεταφέρθηκε εκεί, αυτή είναι η πρώτη φορά που το αεροδρόμιο Τερουέλ είναι πλήρες.

Χαρακτηριστικό είναι πως μέσα στον Ιούνιο, ενώ η εταιρεία είχε 66 αεροσκάφη σε αποθήκη και χώρο στάθμευσης στο αεροδρόμιο πριν από την πανδημία, έχει πλέον 109 - επιπλέον 43 αεροσκάφη.

 

Πώς φυλάσσονται τα αεροσκάφη στο αεροδρόμιο

Στο αεροδρόμιο βρίσκεται σε εξέλιξη ένα προγραμματισμένο έργο επέκτασης αξίας 24 εκατομμυρίων ευρώ το οποίο περιλαμβάνει μιας εγκατάστασης βαφής αεροσκαφών και ένα πολύ μεγάλο υπόστεγο αεροπλάνων που μπορεί να φιλοξενήσει κρατήσει δύο A380 ταυτόχρονα. Παρόλα αυτά οι υπεύθυνοι του αεροδρομίου αναζητούν κι άλλες λύσεις για τη βελτιστοποίηση του υπάρχοντος χώρου.

Ήδη 25 αεροσκάφη έχουν τοποθετηθεί σε μη ασφαλτοστρωμένο σημείο, ενώ έχουν ανακληθεί οι άδειες των υπαλλήλων. Πρόκειται για μια έντονη και επίπονη εργασία, καθώς τα αεροσκάφη χρειάζονται εξειδικευμένη φροντίδα και συντήρηση κατά τη διάρκεια της παραμονής τους.

Η Air France εκτιμά ότι ένα αεροσκάφος σε «ενεργή αποθήκευση», μία περίοδο μεταξύ ενός και τριών μηνών, απαιτεί περίπου 150 ώρες εργασίας τριών φάσεων.

Η πρώτη προπαρασκευαστική φάση περιλαμβάνει την προστασία των μηχανών, των αεραγωγών και άλλων σημαντικών εξαρτημάτων, το στράγγισμα των υγρών και την λίπανση των εργαλείων προσγείωσης.

Ακολουθεί μια φάση επαναλαμβανόμενων επιθεωρήσεων, η οποία περιλαμβάνει επίσης περιοδική μετακίνηση του αεροσκάφους για τη μείωση της πίεσης στα ελαστικά και τη συχνή επανεκκίνηση των κινητήρων και της ισχύος.

Όταν έρχεται η ώρα για την επιστροφή του αεροσκάφους στους αιθέρες, οι διαδικασίες για την προετοιμασία της επαναλειτουργίας του κρατούν δύο ακόμη ημέρες, με την απομάκρυνση των προστατευτικών και την διενέργεια συμπληρωματικών ελέγχων.

Κατά έναν ειρωνικό τρόπο, οι ίδιοι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που έχουν αυξήσει τα επίπεδα δραστηριότητας σε αεροδρόμια όπως το Tερουέλ, ενεργούν επίσης ως περιοριστικοί παράγοντες.

Όπως συνέβη στον κλάδο της κρουαζιέρας, τα πληρώματα που πετούν αεροσκάφη σε χώρους αποθήκευσης κινδυνεύουν να εγκλωβιστούν ή, στην καλύτερη περίπτωση, να δυσκολευτούν πολύ για να επιστρέψουν στην πατρίδα τους.

iefimerida.gr

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
7
+
7
=