ΔΙΕΘΝΗ

Νοτιοαφρικανός «Ντι Κάπριο» πιλοτάριζε 20 χρόνια στην κρατική αεροπορική εταιρία χωρίς δίπλωμα

νοτιοαφρικανός-ντι-κάπριο-πιλοτάρ-603122

Στην οσκαρική ταινία «Πιάσε με αν μπορείς», ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο υποδύεται τον Αμερικανό απατεώνα, Φρανκ Αμπανεϊλ, ο οποίος – εκτός των άλλων – παρουσιάστηκε ως τον πιλότο της αμερικανικής αεροπορικής εταιρείας Pan Am με πλαστή ταυτότητα, ταξιδεύοντας σε 250 πτήσεις και περισσότερες από 26 χώρες …

Ένας Νοτιοαφρικανός άνδρας θα μπορούσε να είναι ο νέος «Ντι Κάπριο» αφού πιλοτάριζε επί 20 χρόνια αεροσκάφη της αεροπορικής εταιρείας της χώρας του, μέχρι που αποκαλύφθηκε ότι δεν είχε… δίπλωμα πιλότου, όπως ισχυριζόταν.

Ο άνδρας αυτός, η ταυτότητα του οποίου δεν αποκαλύφθηκε, εργαζόταν για την South African Airways από το 1994. Υποχρεώθηκε σε παραίτηση και η αεροπορική κατατέθηκε μήνυση σε βάρος του.

Η απάτη του Νοτιοαφρικανού αποκαλύφθηκε τον περασμένο Νοέμβριο, όταν το Airbus A340-600, στο οποίο ήταν συγκυβερνήτης και κατευθυνόταν στη Γερμανία συνάντησε αναταράξεις και χρειάστηκε να κάνει μανούβρες. Όταν τελικά προσγειώθηκε, εξετάστηκαν οι διαδικασίες που είχε ακολουθήσει το πλήρωμα για την ασφάλεια του αεροσκάφους και των επιβατών και εκεί διαπιστώθηκε ότι ο ένας πιλότος δεν είχε την απαιτούμενη άδεια.

Σύμφωνα πάντα με την αεροπορική εταιρεία, είχε δηλώσει ότι είχε άδεια χειριστή εναερίων γραμμών (ATPL), ένα πτυχίο που δίνει στον κάτοχό του τη δυνατότητα να πιλοτάρει μεγάλα επιβατικά αεροσκάφη. Στην πραγματικότητα, είχε πτυχίο επαγγελματία χειριστή (CTL), για το οποίο απαιτείται λιγότερη εμπειρία. Αυτό όμως σημαίνει ότι θα μπορούσε να κυβερνά μόνο μικρά αεροσκάφη.

Η άδεια ATPL, η ανώτατη που μπορεί να λάβει ένας πιλότος, δίνεται μόνο αφού συμπληρώσει κανείς τουλάχιστον 1.500 ώρες πτήσεις, λάβει ειδική εκπαίδευση και περάσει από εξετάσεις. Οι πιλότοι της SAA πρέπει να αποκτήσουν την ATPL μέσα σε πέντε χρόνια μετά την πρόσκληψή τους, διαφορετικά κινδυνεύουν να μην ανανεωθεί η σύμβασή τους.

«Φαίνεται ότι ο πιλότος πήρε το δίπλωμα που του δώσαμε, δηλαδή το πτυχίο επαγγελματία χειριστή (CTL) και το τροποποίησε για να δίνει την εντύπωση ότι στην πραγματικότητα είχε άδεια ATPL», σχολίασε η εκπρόσωπος της υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας της Χοτιού Αφρικής, Φιντίουε Γκουέμπου. «Μας έχει ανησυχήσει πραγματικά το γεγονός ότι όλα αυτά τα χρόνια δεν το πρόσεξε κανείς», πρόσθεσε.

Η SAA ζητά να της επιστραφούν οι μισθοί, οι υπερωριακές αμοιβές και τα πριμ που δόθηκαν στον πιλότο με βάση την ψευδή δήλωσή του. Οι αρχές εξετάζουν επίσης το ενδεχόμενο να ανακαλέσουν και την άδεια CTL που του είχαν χορηγήσει.

[kathimerini.gr]

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου