ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H Ιταλία θέλει 1.000.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2022

h-ιταλία-θέλει-1-000-000-ηλεκτρικά-αυτοκίνητα-809381

Οι Ιταλοί πέρυσι αγόρασαν μόλις 2.600 αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, από τα 2.000.000 που συνολικά πουλήθηκαν στη χώρα το ίδιο χρονικό διάστημα. Ο αριθμός αυτός φτάνει τα 4.800 αν συμπεριληφθούν τα plug-in υβριδικά. Σε κάθε περίπτωση είναι εξαιρετικά χαμηλός ειδικά να συγκριθεί με αυτόν των Σκανδιναβικών χωρών.

Παρόλα αυτά, η νέα κυβέρνηση της χώρας θέτει έναν –δεδομένων των συνθηκών – εξαιρετικά φιλόδοξο στόχο, με βάση τον οποίο μέχρι το 2022 στους ιταλικούς δρόμους θα πρέπει να κυκλοφορούν 1.000.000 ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα. Αυτό συνεπάγεται πως η Ιταλία θα πρέπει μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια να επενδύσει πάνω από 10 δισ. ευρώ, όχι μόνον σε υποδομές, αλλά και σε παροχή κινήτρων σε δυνητικούς αγοραστές. Και αυτό διότι άλλες χώρες που έχουν βάλει για τα καλά την ηλεκτροκίνηση στις πόλεις τους, επιχορηγούν γενναία τους αγοραστές αντίστοιχων αυτοκινήτων.

Στη Νορβηγία, που είναι ο ηγέτης της Ευρώπης για τα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα, τα κίνητρα καλύπτουν τα πάντα, από τις φορολογικές ελαφρύνσεις έως τις απαλλαγές από τα διόδια μέχρι την ελεύθερη διέλευση από πορθμεία. Οι Νορβηγοί παίρνουν και 9.000 ευρώ σε επιδότηση αν αγοράσουν τις ηλεκτροκίνητες εκδόσεις των VW Golf ή Up. Στη Γαλλία, η οποία θέλει να τριπλασιάσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε περίπου 150.000 μέχρι τον Μάιο του 2022, σύμφωνα με το Bloomberg New Energy Finance, η επιδότηση 10.000 ευρώ ανά αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Αν είναι σοβαρός ο στόχος ενός εκατομμυρίου αυτοκινήτων, η κυβέρνηση μπορεί να χρειαστεί βοήθεια από εταιρείες όπως η Enel SpA, που είναι η μεγαλύτερη εταιρεία κοινής ωφέλειας της Ευρώπης και η οποία σχεδιάζει να επενδύσει από 100 έως 300 εκατ ευρώ για να εγκαταστήσει έως και 14.000 σταθμούς φόρτισης στην Ιταλία μέχρι το 2022.

Η ανάπτυξη τέτοιων υποδομών είναι πολύ πιο περίπλοκη από ό, τι πιστεύεται, δήλωσε ο Francesco Venturini, επικεφαλής της Enel X, της επιχειρηματικής μονάδας που είναι υπεύθυνη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Χωρίς σαφείς οδηγίες από την κυβέρνηση και ένα σαφές όραμα, είναι σαν να μένουμε στη ζούγκλα, είπε. Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι έτοιμη για αυτή τη στροφή στην ηλεκτροκίνηση, αλλά θα ήταν καλό να έχουμε ένα κοινό όραμα με την κυβέρνηση.

Το σίγουρο είναι πως σε αυτήν την συγκυρία, η Ιταλία μπορεί να θέλει, όμως είναι αμφίβολο αν μπορεί. Τα οικονομικά της δεν είναι και στην καλύτερη κατάσταση, έτσι ώστε να επενδύσει σε έναν τομέα όπως είναι η ηλεκτροκίνηση.

[newsit.gr]

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου