ΔΙΕΘΝΗ

Τσαβούσογλου: Ούτε πουλί στο Αιγαίο χωρίς την άδειά μας

τσαβούσογλου-ούτε-πουλί-στο-αιγαίο-χω-817256

Νέες προκλήσεις του Μεβλούτ Τσαβούσογλου. Οπως αναφέρει ο ανταποκριτής του ΣΚΑΙ Μανώλης Κωστίδης ο τούρκος υπουργός Εξωτερικών δήλωσε πως στο Αιγαίο «ακόμα και σε θέματα ερευνών δεν μπορεί να πετάξει ούτε πουλί χωρίς την άδεια της Τουρκίας».

Ο Τσαβούσογλου ρωτήθηκε για τη θεωρία της παραχώρησης των 18 νησιών στην Ελλάδα απαντώντας ότι «όχι μόνο στη δική μας περίοδο αλλά και μετά την Κρίση των Ιμίων δεν έχει αλλάξει τίποτα στο ισχύον καθεστώς όπως και στο νομικό καθεστώς των νησιών. Δεν το επιτρέπουμε. Ακόμα και σε θέμα ερευνών δεν μπορεί να πετάξει ούτε πουλί χωρίς την άδεια της Τουρκίας. Δεν έχει παραχωρηθεί ούτε ένα κομμάτι βράχου».

Ο Τούρκος υπουργός αφού τόνισε πως δεν θα γίνει δεκτή καμία υποχώρηση στο Αιγαίο και στην Κύπρο ανέφερε πως «ξεκινάμε έρευνες τώρα γύρω από την Κύπρο. Τάρα η Τουρκία έχει δικό της πλοίο γεώτρησης. Η Τουρκία έχει δυνατότητες. Τους περασμένους μήνες ξέρετε πως εμπόδισαν κάποιες γεωτρήσεις όπως αυτή των Ιταλών. Δεν θα αφήσουμε να χαθούν τα δικαιώματα των τουρκοκυπρίων και της «Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου από την άποψη οικονομικών συμφερόντων όπως φυσικού αερίου, πετρελαίου και φυσικού πλούτου γύρω από την Κύπρο».

Λίγες ώρες πριν είχε αναφερθεί στην υπόθεση των 8. Αν Ελλάδα δεν επιστρέψει τους 8 η θέση της Τουρκίας θα είναι πολύ διαφορετική σε αυτού του είδους τα θέματα, δήλωσε ο Τούρκος Υπουργός Εξωτερικών. Ο Τσαβούσογλου είπε ότι η Ελλάδα τους είχε πει ότι θα τους έδινε αυτά τα άτομα. “Γνωρίζουμε ότι οι Έλληνες πολιτικοί ήθελαν να τους δώσουν. Αλλά η Δύση άσκησε μεγάλη πίεση στην ελληνική δικαιοσύνη”, είπε ο Τούρκος Υπουργός προσθέτοντας πως “αν η Ελλάδα δεν μας τους δώσει αύριο και η δική μας στάση σε τέτοια θέματα θα είναι πολύ διαφορετική”. Ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου ανέφερε ότι η Ελλάδα είχε προφυλακίσει κάποιους της ακροαριστερής οργάνωσης DHKP-C αλλά σε σχέση με το πραξικόπημα τήρησε διαφορετική θέση.

πηγή: thetoc/ΣΚΑΙ/ Ελεύθερος Τύπος/Πολίτης

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου