ΔΙΕΘΝΗ

ΗΠΑ: Στα $4 δισ. εξακοντίστηκε το κόστος των ενδιάμεσων εκλογών

ηπα-στα-4-δισ-εξακοντίστηκε-το-κόστος-τ-28674

«Διχαστική, ακραία, και παραφουσκωμένη από ένα τσουνάμι με μετρητά, αυτή η προεκλογική εκστρατεία για τις ενδιάμεσες εκλογές στις ΗΠΑ δεν είχε τόσο σχέση με τα πολιτικά ζητήματα, όσο με την υπερβολή», γράφει σε ανάλυση ο Independent.

«Οι εκλογές σημαίνουν βέβαια ότι οι υποψήφιοι προσφέρουν ανταγωνιστικά οράματα για το μέλλον – ιδέες, λύσεις, πολιτικά προγράμματα. Αλλά αυτή η ψηφοφορία είχε σχέση μόνο με τους αριθμούς. Το κόστος σε όλες τις κούρσες εξακοντίστηκε σε σχεδόν τέσσερα δισεκατομμύρια δολάρια», τονίζει η βρετανική εφημερίδα.

«Παρ΄όλο που οι ψηφοφόροι θα πρέπει να καταβάλουν σκληρή προσπάθεια για να θυμηθούν έστω και μία πραγματική πρόταση κάποιου υποψηφίου, θα σας πουν με ευκολία πόσο υπερβολική ήταν αυτή η εκστρατεία – ειδικά αν κατοικούν σε μία από τις Πολιτείες όπου η κούρσα ήταν αμφίρροπη και ο ανταγωνισμός σκληρός.

Οι ψηφοφόροι ξέρουν, επίσης, ότι αυτές ήταν οι πιο ακριβές στην ιστορία των ενδιάμεσων εκλογών στις ΗΠΑ, και ότι τα περισσότερα εκλογο-δολάρια ξοδεύτηκαν σε μια θύελλα από αρνητικές τηλεοπτικές διαφημίσεις», συνεχίζει η ανάλυση.

«Οι δαπάνες για όλες τις κούρσες – για την κάλυψη του ενός τρίτου των εδρών στην Γερουσία, του συνόλου της Βουλής των Αντιπροσώπων, και για την εκλογή κυβερνητών σε 27 Πολιτείες – έφτασαν σε ένα αστρονομικό ποσό.

Στη Φλόριντα, δαπανήθηκαν 150 εκατομμύρια δολάρια μόνο στην κούρσα μεταξύ των δύο υποψηφίων κυβερνητών: του Ρεπουμπλικάνου Ρικ Σκοτ, και του Δημοκρατικού Τσάρλι Κριστ.

Χρήματα έπεσαν με την σέσουλα και σε άλλες κρίσιμες μονομαχίες. Κοιτάξτε στην Βόρεια Καρολίνα, όπου ο Ρεπουμπλικάνος Τομ Τίλις διεκδίκησε με πάθος την έδρα της Γερουσίας από τον Δημοκρατικό Κέι Χάγκαν, ο οποίος ηττήθηκε κατά κράτος. Μόνο σε αυτή την κούρσα ξοδεύτηκαν 108 εκατ. δολάρια. Από αυτά, τα 76 εκατομμύρια τα έδωσαν εξωτερικές ομάδες, λόμπι και οργανώσεις στον απελπισμένο αγώνα να νικήσει ο δικός τους υποψήφιος», προσθέτει ο Independent.

«Ηταν ένα τσουνάμι από μετρητά που πλημμύρισε κυρίως τα ταμεία των τηλεοπτικών σταθμών και των ιδιοκτητών τους. Το αποτέλεσμα για τους τηλεθεατές ήταν μια αδιάκοπη επίθεση από πολιτικές διαφημίσεις, οι περισσότερες από τις οποίες ήταν αρνητικές.

Οι ψηφοφόροι στη Βόρεια Καρολίνα υπέφεραν από τέτοιες διαφημίσεις αξίας 62 εκατ. δολαρίων για την κούρσα της Γερουσίας. Διάφορες πολιτικές διαφημίσεις παίχθηκαν 65.000 φορές στην Τζόρτζια.

Και επειδή ο αγώνας για την Γερουσία στην Αλάσκα ήταν πολύ αμφίρροπος, μια διαφήμιση στην τηλεόραση εκεί ήταν πολύ πιο ακριβή σε σχέση με την πολύ μεγαλύτερη τηλεοπτική αγορά του Σικάγου», καταλήγει η εφημερίδα.

tovima.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου