ΔΙΕΘΝΗ

Δεύτερη διαθήκη από τον 80χρονο που είχε εκατοντάδες κλεμμένους από τους Ναζί πίνακες

δεύτερη-διαθήκη-από-τον-80χρονο-που-είχε-350777

Και δεύτερη διαθήκη είχε συντάξει έγινε γνωστό σήμερα από γερμανικό δικαστήριο, ο ηλικιωμένος συλλέκτης έργων τέχνης, Κορνέλιους Γκούρλιτ, που έκρυβε επί δεκαετίες στο διαμέρισμά του στο Μόναχο, έναν ολόκληρο “θησαυρό” από πίνακες και χαρακτικά, πολλά εκ των οποίων είχαν κλαπεί από του Ναζί.

Εκπρόσωπος του δικαστηρίου του Μονάχου ανέφερε ότι οι δύο διαθήκες αλληλοσυμπληρώνονται. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του δικαστηρίου Γκέρχαρντ Τσιρλ, η πρώτη διαθήκη συντάχθηκε στις 9 Ιανουαρίου και η δεύτερη, η οποία περιέχει ορισμένες διευκρινίσεις, στις 21 Φεβρουαρίου.

Το δικαστήριο δεν έδωσε στη δημοσιότητα τα ονόματα των κληρονόμων. Ο Τσιρλ σημείωσε ότι οι Γερμανοί έχουν στη διάθεσή τους έξι εβδομάδες για να διεκδικήσουν το μερίδιό τους από την περιουσία του Γκούρλιτ ενώ οι αλλοδαποί κληρονόμοι έχουν περιθώριο έξι μηνών για να αποφασίσουν εάν θα αποδεχτούν ή όχι την κληρονομιά.

Μετά τον θάνατο του Γκούρλιτ στις 6 Μαΐου, το Μουσείο Καλών Τεχνών της Βέρνης στην Ελβετία ανακοίνωσε ότι προς έκπληξή του κατονομάζεται στη διαθήκη ως μοναδικός κληρονόμος. Το Μουσείο διαβεβαίωσε ότι “ποτέ δεν είχε οποιαδήποτε σχέση” με τον εκκεντρικό Γερμανό που υποστήριζε ότι οι πίνακες προέρχονταν από τη συλλογή του πατέρα του, Χίλντεμπραντ. Ο τελευταίος ήταν γνωστός έμπορος έργων τέχνης πριν από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και φέρεται ότι συνεργαζόταν με τους Ναζί.

Έναν μήνα πριν από τον θάνατό του ο Γκούρλιτ κατέληξε σε συμφωνία με τις γερμανικές αρχές, με βάση την οποία οι πίνακες που είχαν κλαπεί ή κατασχεθεί από τους Ναζί θα επιστραφούν στους κληρονόμους των νομίμων ιδιοκτητών τους αρκεί να εντοπιστούν μέσα σε διάστημα ενός έτους. Η συμφωνία αυτή, που δεσμεύει και τους κληρονόμους του Γκούρλιτ, δεν αφορά πάντως τα 238 έργα τέχνης που έκρυβε ο 80χρονος σε ένα άλλο σπίτι, στο Σάλτσμπουργκ της Αυστρίας.

Η συνολική αξία της συλλογής Γκούρλιτ εκτιμάται ότι ανέρχεται στο 1 δισ. ευρώ.

ethnos.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου