Χρήστος Μπουκώρος : Υπάρχει και ο τόπος μας

χρήστος-μπουκώρος-υπάρχει-και-ο-τόπος-21924

Αναμφίβολα οι τρέχουσες εξελίξεις που σημαδεύονται από την οικονομική κρίση, τις πολιτικές αντιπαραθέσεις, την έξαρση της πολιτικής βίας, τις δημοσκοπήσεις και όλα τα παραλειπόμενα του πολιτικού βίου, έχουν το ενδιαφέρον τους, το οποίο όμως μεγιστοποιείται αν προστεθεί και ο αντίκτυπος όλων αυτών των γεγονότων στην καθημερινότητά μας και στον τρόπο και τον βαθμό που επηρεάζουν τη ζωή μας τοπικά, εδώ στο Βόλο και στη Μαγνησία.

Την προηγούμενη εβδομάδα συνέβησαν κάποια γεγονότα με επίκεντρο το Δήμο Βόλου, τα οποία πιστεύουμε ότι αξίζει να σχολιαστούν. Κατά χρονολογική σειρά είχαμε: Τη γνωστοποίηση της παραπομπής σε δίκη του πρώην Δημάρχου Κυριάκου Μήτρου και του πρώην Αντιδημάρχου Παύλου Μαρκάκη για προγραμματικές συμβάσεις στο Δήμο επί των ημερών τους, τον απολογισμό της Δημοτικής Αρχής και την αντίδραση των παρατάξεων της αντιπολίτευσης, τη δήλωση της Ζέττας Μακρή ότι σε περίπτωση υποψηφιότητας Νάκου θα τη στηρίξει θερμά και τη φημολογούμενη υποψηφιότητα του πρώην υφυπουργού Εσωτερικών και νυν βουλευτή για το Δήμο Βόλου. Γεγονότα αυτόνομα, αλλά και συνδεόμενα μεταξύ τους σε τέτοια βαθμό που στο άμεσο μέλλον μπορούν να παράξουν αποτελέσματα.

Ας δούμε τα γεγονότα αναλυτικότερα και με τη σειρά τους. Γράψαμε την προηγούμενη εβδομάδα ότι παραπέμπονται για κακούργημα Μήτρου – Μαρκάκης. Αυτή είναι η αλήθεια. Ορισμένες όμως διευκρινίσεις για λόγους δικαιοσύνης είναι απαραίτητες. Κακούργημα πλέον θεωρείται κάθε υπόθεση που το αντικείμενό της ξεπερνάει σε αξία τις 15.000 ευρώ και την εποχή για την οποία κατηγορούνται οι δύο αυτοδιοικητικοί τις 75.000 ευρώ. Οι προγραμματικές συμβάσεις που υπέγραψαν μεταξύ ΔΕΥΑΜΒ και ΔΕΜΕΚΑΒ ήταν ύψους 700.000 ευρώ. Εκεί εδράζεται και η αξιολόγηση της υπόθεσης ως κακουργήματος. Δεν κατηγορούνται σε καμία περίπτωση ότι οι ίδιοι είχαν κάποιο οικονομικό όφελος από τις συγκεκριμένες συμβάσεις. Αυτό να γίνει ξεκάθαρο. Κατηγορούνται για δημιουργία ρουσφετολογικού μηχανισμού. Αυτό μένει να αποδειχτεί, αν και δεν βλέπουμε ότι μπορεί εύκολα να συμβεί. Σε κάθε περίπτωση άλλη βαρύτητα έχει η κατηγορία για τον πολιτικό όταν αφορά σε προσωπικά οικονομικά οφέλη και άλλη όταν πρόκειται για κακοδιοίκηση. Αναφερόμαστε στην περίπτωση των δύο προσώπων, διότι έστω και αν δεν διεκδικήσουν κάποιο ρόλο πολιτικό στο Δήμο Βόλου τις επόμενες εκλογές, είναι βέβαιο ότι διαθέτουν επιρροή ικανή να επηρεάσει σε κάποιο βαθμό το εκλογικό αποτέλεσμα. Φτάνει να δούμε τι συνέβη στις τελευταίες δημοτικές εκλογές για να διαπιστώσουμε την ισχύ της συγκεκριμένης εκτίμησης.

Ο απολογισμός της Δημοτικής Αρχής, όπως αναμενόταν, δεν χαρακτηρίστηκε από τα συγκεκριμένα και χειροπιαστά αποτελέσματα, αλλά από θεωρητικού τύπου επισημάνσεις για τα επιτεύγματα της Δημοτικής Αρχής την πρώτη διετία της θητείας της. Οι περικοπές κονδυλίων από κρατικούς πόρους, η κατάρτιση προϋπολογισμού του Δήμου και ομαλή ενσωμάτωση σε λογιστικό και διοικητικό επίπεδο των πρώην Καποδιστριακών Δήμων στον ενιαίο Δήμο Βόλου, εξ όσων ακούσαμε, υπήρξαν τα βασικά έργα της διετίας.

Το γεγονός ότι η μία παράταξη της αντιπολίτευσης περιορίστηκε στην ανάδειξη μιας παλιάς εσωκομματικής διαμάχης και η άλλη στο ζήτημα των συνδικαλιστικών διώξεων, δεν σημαίνει ότι η Δημοτική Αρχή έχει κάνει έργο. Η επικοινωνιακή γκάφα των παρατάξεων της αντιπολίτευσης κατά τη διάρκεια του απολογισμού δεν δίνει άλλοθι σε μια Δημοτική Αρχή χαμηλών έως ανύπαρκτων πτήσεων, όπως ούτε λίγο ούτε πολύ προσπάθησε να ισχυριστεί ο Δήμαρχος Βόλου σε κατοπινή τηλεοπτική του συνέντευξη.

Με αυτά τα δεδομένα δεν μπορεί να είναι ξεκάθαρο ποιο ρόλο επιφυλάσσει για τον εαυτό του ο Πάνος Σκοτινιώτης ενόψει των επόμενων δημοτικών εκλογών. Την τελευταία φορά που ο σημερινός Δήμαρχος επιχείρησε χωρίς την υποστήριξη ισχυρού πολιτικού φορέα να κερδίσει το Δήμο Βόλου, το 2002, δεν τα κατάφερε αφού έμεινε εκτός δευτέρου γύρου με το εγχείρημα των Ανοικτών Οριζόντων. Σε ποια πολιτική υποστήριξη μπορεί να προσδοκά σήμερα ο Δήμαρχος; Ίσως του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜ.ΑΡ. Από κει και πέρα τα πάντα ρευστά. Για τη Νέα Δημοκρατία στο πλαίσιο ενός κυβερνητικού μπλοκ, μάλλον ούτε ο ίδιος το επιθυμεί, ούτε η Νέα Δημοκρατία. Κατά συνέπεια καθόλου βέβαιη πρέπει να θεωρείται μια υποψηφιότητα Σκοτινιώτη στις επόμενες εκλογές και μάλλον αυτό θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τα πρόσωπα που θα στηρίξει τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ, όσο και η Νέα Δημοκρατία.

Η Ζέττα Μάκρη ως μη όφειλε, ερωτηθείσα πάντως, δήλωσε ορθά κοφτά ότι θα στηρίξει ολόθερμα μια υποψηφιότητα του Θανάση Νάκου για το Δήμο Βόλου και όχι με τον τρόπο που την είχε στηρίξει ο ίδιος! Σαφής και η αιχμή και η στόχευση της συγκεκριμένης δήλωσης. Σαφέστερη δεν γίνεται. Η Ζέττα Μακρή παρά το 47,5% στις τελευταίες δημοτικές εκλογές θεωρεί ότι η υποψηφιότητα Νάκου για το Δήμο διευκολύνει την είσοδό της στο Κοινοβούλιο. Πιθανότατα να είναι έτσι, με μία κρίσιμη λεπτομέρεια που έχει να κάνει με τις επόμενες εθνικές εκλογές. Θα γίνουν νωρίτερα ή αργότερα από τις δημοτικές ή μήπως ταυτόχρονα δημοτικές, εθνικές και ευρωεκλογές;

Τέλος, η υποψηφιότητα του Θανάση Νάκου για την οποία πολλοί μιλούν και γράφουν τον τελευταίο καιρό, εκτός από τον ίδιο! Ο έμπειρος πολιτικός είναι φυσικό να θεωρεί πρόωρη την οποιαδήποτε εκδήλωση ενδιαφέροντος από την πλευρά του. Το βέβαιο είναι ότι μπορεί μια ενδεχόμενη υποψηφιότητά του να συσπειρώσει ευρύτατες δυνάμεις της κεντροδεξιάς και όχι μόνο. Επίσης είναι δεδομένο ότι τη «δουλειά» τη γνωρίζει πολύ καλά. Πολλοί και για διαφορετικούς λόγους μπορεί να επιθυμούν μια υποψηφιότητα Νάκου στο Δήμο Βόλου, αν όμως δεν το θέλει ο ίδιος, δεν αρκεί η επιθυμία των άλλων. Θυμίζουμε πάντως ότι ο Θανάσης Νάκος ξεκίνησε την πολιτική του καριέρα ως δημοτικός σύμβουλος Βόλου το 1986 και ως υποψήφιος Δήμαρχος το 1990 κόντρα στον πανίσχυρο τότε Δημήτρη Πιτσιώρη και ποσοστό 47%, γεγονός που απογείωσε την πολιτική του καριέρα στη συνέχεια.

Τα γράφουμε όλα αυτά σήμερα όχι για να ανακεφαλαιώσουμε τα τοπικά γεγονότα της εβδομάδας, αλλά για να καταδείξουμε ότι πέρα από τη γενικότερη πολιτική κατάσταση είναι μείζονος σημασίας και ποιοι θα διαχειριστούν την τύχη του τόπου μας μέσα από τους θεσμούς της τοπικής αυτοδιοίκησης.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου