Χρήστος Μπουκώρος: Προβλήματα τουριστικής φύσεως

χρήστος-μπουκώρος-προβλήματα-τουρισ-409407

Ενώ βρισκόμαστε στο απόγειο της τουριστικής σεζόν στη χερσαία Μαγνησία δεν καταγράφονται τρελά νούμερα προσέλευσης αλλοδαπών τουριστών.

Φέτος τα στοιχεία δείχνουν ότι πρόκειται για μία θαυμάσια τουριστική χρονιά κατά την οποία οι αφίξεις ξένων τουριστών στην Ελλάδα αναμένεται να ξεπεράσουν ακόμη και τα 20 εκατομμύρια.

Η περιοχή μας, παρότι πρωταθλήτρια τουρισμού στην Περιφέρεια Θεσσαλίας δε λαμβάνει το μερίδιο που θα δικαιολογούσε η έκτασή της και τα τουριστικά της θέρετρα. Εξαίρεση τα νησιά και κυρίως η Σκιάθος.

Γιατί άραγε η Μαγνησία δεν παίρνει το μερίδιο που της ανήκει. Οι ντόπιοι παράγοντες του τουρισμού και κυρίως η Ενωση Ξενοδόχων κατά καιρούς έχουν δώσει διάφορες εξηγήσεις και έχουν κάνει πολλές αξιόλογες προτάσεις προκειμένου το κλίμα να αντιστραφεί.

Θα επιχειρήσουμε μία διαφορετική προσέγγιση για τη φετινή χρονιά που σίγουρα θα είναι καλή αλλά όχι όσο θα μπορούσε. Κατά την άποψή μας υπάρχουν παράγοντες που μπορεί να αντιστραφούν άρδην, άλλοι που μπορεί να βελτιωθούν και κάποιοι άλλοι που εξαρτώνται αποκλειστικά από τις πολιτικές της κεντρικής εξουσίας.

Τα μιλιούνια των τουριστών που θα κατακλείσουν φέτος την Ελλάδα προτιμούν φημισμένους τουριστικούς προορισμούς όπως η Κρήτη, η Ρόδος, οι Κυκλάδες, τα Επτάνησα ή και η Χαλκιδική. Εντελώς υποκειμενικά η Μαγνησία κακώς έχει καταταγεί σε μία δεύτερη κατηγορία προορισμών. Ισως γιατί δεν διαφημίσαμε όσο θα έπρεπε το τουριστικό μας προϊόν, ίσως γιατί δεν διευκολύναμε την τουριστική προσβασιμότητα. Είναι φυσικό επόμενο λοιπόν τα ντόπια ξενοδοχεία να περιμένουν να γεμίσουν από τους Ελληνες οι οποίοι τον Ιούλιο και τον Αύγουστο είναι τρομερά δύσκολο με τέτοιες πληρότητες να βρουν καταλύματα σε άλλους πολυσύχναστους προορισμούς. Ερχεται όμως στο σημείο αυτό η οικονομική δυσπραγία και οι υποχρεώσεις προς την Εφορία καταμεσής της θερινής περιόδου και απομειώνουν το πλεονέκτημα του ημεδαπού τουρισμού. Οι μορφές επιδοτούμενου τουρισμού όπως είναι ο κοινωνικός ή τα τουριστικά πακέτα για τους αγρότες και άλλες επαγγελματικές ομάδες θα μπορούσαν να αποτελέσουν μία κάποια λύση σε συνδυασμό με πακέτα για νεαρές ηλικίες ώστε να τονωθεί η τοπική τουριστική κίνηση ακόμη περισσότερο. Αυτά όμως είναι αποφάσεις της κεντρικής εξουσίας και συνήθως πλήττονται από μία τεράστια γραφειοκρατία η οποία μειώνει την αξία τους. Σχετικές διαμαρτυρίες μάλιστα υπήρξαν πρόσφατα από την Ενωση Ξενοδόχων Μαγνησίας.

Από κει και πέρα όμως υπάρχουν πράγματα τα οποία μπορεί να προωθήσει και η τοπική κοινωνία. Εχουμε την τύχη να διαθέτουμε ένα από τα πιο σύγχρονα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Παρόλα αυτά παραμένει υπανάπτυκτο. Αν αποφασίσει κάποια αεροπορική εταιρεία από μόνη της και για δικούς της λόγους να βάλει στο χάρτη και το αεροδρόμιο της Αγχιάλου καλώς. Διαφορετικά αρκούμαστε στα ελάχιστα. Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ακράδαντα ότι το αεροδρόμιο που μπορεί να αποτελέσει τον τουριστικό πνεύμονα της περιοχής μας δεν κατορθώσαμε να το μετατρέψουμε σε όχημα ανάπτυξης. Δεν υπάρχει σχέδιο, ούτε όραμα. Αυτό δείχνουν τα μέχρι τώρα αποτελέσματα. Αρκούμαστε στα απολύτως βασικά.

Κανείς δεν θα πρέπει να ξεχνάει ότι σε όλες τις τουριστικές περιοχές του κόσμου αναπτύχθηκαν οι αεροπορικές συνδέσεις για να αναπτυχθεί ο τουρισμός. Κανείς σύγχρονος τουρίστας δεν μπαίνει στη διαδικασία μίας οδύσσειας για να κάνει πέντε μέρες διακοπές. Αυτό μην το ξεχνάμε.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου