Χρήστος Μπουκώρος: Ξεριζώνουν ό,τι καλύτερο

χρήστος-μπουκώρος-ξεριζώνουν-ότι-καλ-554420

Οι πολλαπλές ευθύνες για την κατάπτωση της παιδείας και της εκπαίδευσης

Η έρευνα του ΟΟΣΑ, που δημοσιεύεται σήμερα για το επίπεδο των Ελλήνων μαθητών και η βουτιά κατά 17 θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη είναι ό,τι πιο μελαγχολικό έχουμε διαβάσει τον τελευταίο καιρό. Κατανόηση κειμένου, Φυσική και Μαθηματικά είναι τα αντικείμενα μέσω των οποίων γίνεται η ανάλυση και προκύπτει η έκθεση.

Τις τελευταίες δεκαετίες συζητούσαμε συνεχώς για τα Ελληνόπουλα που διαπρέπουν στα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά κέντρα του εξωτερικού, για τους παγκοσμίου φήμης Έλληνες επιστήμονες και σπάνια περνούσε μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς να πληροφορηθούμε ότι επικεφαλής ή μέλος μιας ερευνητικής ομάδας που πέτυχε μια σπουδαία ανακάλυψη ήταν Ελληνας ή Ελληνίδα.

Πέρυσι η πρώτη των πανελλαδικών εξετάσεων δεν εγγράφηκε καν στη σχολή της και πήγε απευθείας στη Γερμανία για σπουδές. Φέτος, ο πρώτος των πρώτων στις πανελλαδικές εξετάσεις έκανε την εγγραφή στη σχολή του, μετά βασάνων και κόπων, αλλά πήρε τα προσόντα του και έφυγε για την Αγγλία, όπως πληροφορηθήκαμε χθες, αφού δεν μπορούσε να περιμένει πότε θα ανοίξει το Πολυτεχνείο στην Αθήνα! Ηθελε να σπουδάσει. Τίποτε παραπάνω και τίποτε παρακάτω.

Σε σημερινό ρεπορτάζ του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ πληροφορούμαστε ότι μαθητές Λυκείου του Βόλου καταγγέλλουν ορισμένους από τους καθηγητές τους ότι ξεδιάντροπα τους «τσιμπάνε» για ιδιαίτερα μαθήματα μέσα από το θεσμό του δημόσιου σχολείου.

Ανίκανοι υπουργοί Παιδείας, αμετροεπείς συνδικαλιστές, αδίστακτοι φοιτητοπατέρες, αργυρώνητοι δάσκαλοι όλων των βαθμίδων, γονείς απελπιστικά αδιάφοροι συνεχίζουν ως οργανωμένες μειοψηφίες να πλήττουν το δημόσιο συμφέρον, οδηγώντας τη νεολαία σε αδιέξοδο και το ελληνικό μέλλον σε αφανισμό.

Κάποιος πρέπει να τους σταματήσει. Αλλά ποιος; Ολες τις προηγούμενες δεκαετίες, σύμφωνα με όλες τις παγκόσμιες εκθέσεις, τουλάχιστον μέχρι το 2000, ίσως και λίγο νωρίτερα, οι Ελληνες μαθητές είχαν σταθερά υψηλότερες επιδόσεις από τον μέσο όρο της δυτικής Ευρώπης. Σύμφωνα με τη σημερινή μέτρηση, κινούμαστε μεταξύ των τελευταίων βαλκάνιων και κάποιων τριτοκοσμικών της Ασίας και της Αφρικής.

Η επισήμανση της έκθεσης ότι η οικονομική κρίση επηρεάζει τις επιδόσεις των μαθητών καθόλου δεν μειώνει τις αρνητικές εντυπώσεις, αφού σε τούτη τη χώρα, μετά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο και τον αδελφοκτόνο εμφύλιο, παρότι η κατάσταση ήταν ασύγκριτα χειρότερη από τη σημερινή, για τέσσερις δεκαετίες και παραπάνω, οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών και φοιτητών ήταν σταθερά ανοδικές.

Τα στοιχεία που φιλοξενούνται στη σελίδα 3 μόνο θλίψη και βαθύ προβληματισμό μπορούν να προκαλέσουν στον κάθε αναγνώστη, που ονειρεύεται ένα καλύτερο μέλλον για τούτο τον τόπο, άσχετα από την οπτική γωνία μέσα από την οποία βλέπει την επίτευξη αυτού του στόχου.

Τελικά εκτός από στουρνάρες, γίναμε και κουμπούρες… Μια χαρά τα καταφέραμε.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου