ΜΠΑΣΚΕΤ

Σκέφτεται τον Κρίστμας

σκέφτεται-τον-κρίστμας-132131

Ο Ολυμπιακός εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να προχωρήσει στην απόκτηση του Ντόντε Κρίστμας, ο οποίος θα αντικαταστήσει τον Μαρτίνας Γκετσεβίτσιους, απόφαση που αναμένεται να παρθεί τις επόμενες ημέρες.

Ο Αμερικανός γκαρντ (1.95, 26) που έμεινε ελεύθερος από τους Μπόστον Σέλτικς, είχε απασχολήσει έντονα και το καλοκαίρι τους Πειραιώτες, μόνο που τότε προτίμησε να δοκιμάσει την τύχη του στο ΝΒΑ. Κι από τη στιγμή που είναι διαθέσιμος οι "ερυθρόλευκοι" σκέφτονται πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να τον αποκτήσουν.

Ο Γιώργος Μπαρτζώκας όλα αυτά τα χρόνια ήταν αντίθετος με τις σπασμωδικές κινήσεις και σπάνια προχωρά σε αλλαγές παικτών κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Κι είναι χαρακτηριστικό ότι οι παράμετροι μιας τέτοιας κίνησης ζυγίζονται εκτενώς, καθώς δεν πρόκειται να γίνει μια κίνηση… απλά για να γίνει. Κι είναι χαρακτηριστικό, εξάλλου, ότι παρά το γεγονός ότι υπάρχει μια ελεύθερη θέση Αμερικανού, ο Ολυμπιακός αν αποκτήσει τον Κρίστμας θα το κάνει για να αντικαταστήσει τον Μαρτίνας Γκετσεβίτσιους.

Το προπονητικό τιμ, άλλωστε, δίνει μεγάλη βαρύτητα στη χημεία της ομάδας. Κι η προσθήκη ενός ακόμη παίκτη (απλά για να συμπληρωθούν οι θέσεις) θα δημιουργούσε "μποτιλιάρισμα" στις θέσεις των γκαρντ. Φαίνεται, όμως, ότι ο Γκετσεβίτσιους λόγω της αδυναμίας του στο αμυντικό κομμάτι, δεν μπορεί να προσφέρει στα παιχνίδια της Ευρωλίγκας ή στα ντέρμπι με τον Παναθηναϊκό.

Και αυτό δεν αποτελεί φετινή παρατήρηση, καθώς και πέρσι επί ημερών Ντούσαν Ίβκοβιτς (με εξαίρεση τα καλά παιχνίδια που έκανε στους περσινούς τελικούς), είχε ελάχιστη συμμετοχή στους προημιτελικούς της Ευρωλίγκας, στον τελικό κυπέλλου και στο φάιναλ-φορ.

Τα συν της απόκτησης Κρίστμας

Πρόκειται για έναν ολοκληρωμένο σκόρερ. Πέρσι ήταν πρώτος σκόρερ στο πρωτάθλημα (18.2 πόντους) κάνοντας μάλιστα πολύ καλά ματς απέναντι στον Ολυμπιακό και στον Παναθηναϊκό. Στο ΣΕΦ μάλιστα είχε σκοράρει 41 πόντους με 8 τρίποντα. Τέλειωσε την κανονική περίοδο ως πρώτος στο ranking, δεύτερος σε εύστοχα τρίποντα (62 σε 26 παιχνίδια) και πρώτος σε κερδισμένα φάουλ. Είναι ένας παίκτης που δημιουργεί προσωπικές φάσεις, μπορεί να παίξει ένας-εναντίον-ενός, pick-n-roll (με αυτή τη σειρά) και να εκτελέσει παίζοντας χωρίς τη μπάλα.
Δεν είναι μόνο σκόρερ. Πέρσι στο Ρέθυμνο (στο ΠΑΟΚ την σεζόν 2010-2011 είχε παίξει μόνο για λίγα παιχνίδια) είχε αφήσει τα διαπιστευτήρια του μόνο ως σκόρερ. Είναι, όμως, καλός πασέρ (3.1 ασίστ) και μπορεί να παίξει και καλή άμυνα (κάτι που δεν έκανε πέρσι). Αυτό το επιβεβαίωσε άνθρωπος του Ολυμπιακού που παρακολούθησε τα παιχνίδια του στο Summer League με τη φανέλα των Σέλτικς, όπου είχε αφήσει όλους τους σκάουτερ με ανοιχτό το στόμα.
Ο Ολυμπιακός θα αποκτήσει οπότε έναν παίκτη που μπορεί να δημιουργήσει (μαζί με τους Σπανούλης, Λο και Σλούκα), έναν παίκτη που μπορεί να εκτελέσει (μαζί με τους Περπέρογλου, Παπανικολάου) και να προσθέσει έναν καλό αμυντικό στην περιφέρεια του, κενό που ίσως φαντάζει μεγαλύτερο.
Ο Κρίστμας που πέρσι έπαιζε με πολύ μικρό συμβόλαιο στο Ρέθυμνο θα έχει την ευκαιρία για το βήμα παραπάνω. Η Ευρωλίγκα θα είναι ασφαλώς ένα κίνητρο. Οπότε οι "ερυθρόλευκοι" θα προσθέσουν έναν παίκτη που θα έχει διάθεση να αποδείξει πολλά.

Τα πλην της απόκτησης Κρίστμας

Ο Γκετσεβίτσιους ως τώρα είχε μικρό χρόνο συμμετοχής, ενώ έπαιξε κυρίως στα παιχνίδια που απουσίαζε ο Έισι Λο. Ο Αμερικανός, ωστόσο, τώρα επέστρεψε οπότε ένα ακόμη πρόσωπο στην περιφέρεια, θα δώσει άλλη μια λύση, αλλά ίσως να μπερδέψει τη χημεία του Ολυμπιακού, που έχει ήδη τέσσερις γκαρντ (Σπανούλης, Λο, Μάντζαρης, Σλούκας).
Η προσθήκη ενός παίκτη στη μέση της χρονιάς δημιουργεί προβλήματα στην ομαλή λειτουργία της ομάδας. Μην ξεχνάμε ότι ο Ολυμπιακός έχει ξεκινήσει την προετοιμασία του με όλους τους παίκτες κι αυτό είναι κάτι που φαίνεται στη λειτουργία της ομάδας. Και το χειρότερο είναι ότι με τα διπλά παιχνίδια δεν υπάρχει ευκαιρία για συνεχόμενες προπονήσεις, που θα επέτρεπαν σε έναν παίκτη (και δει Αμερικάνο) να ενσωματωθεί πλήρως σε μια φιλοσοφία που είναι εξάλλου εντελώς διαφορετική από αυτή του Ρεθύμνου.

sport24.gr

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου