Peugeot e-Vivacity: Βάλε με στην πρίζα

Τελευταία ενημέρωση: 2012-09-10, 19:32:44
Peugeot e-Vivacity: Βάλε με στην πρίζα

Το μέλλον είναι ηλεκτρικό και η Peugeot υπογράφει την είσοδο του ρεύματος στα scooter. Και το καλό είναι ότι το e-Vivacity δείχνει σαν ένα απλό, καθημερινό και ουχί εξωγήινο δίτροχο!

Η δίτροχη ηλεκτρική απόπειρα του γάλλου κατασκευαστή δεν είναι τωρινή και μας πάει 15 χρόνια πίσω. Τότε ήταν που η Peugeot είχε παρουσιάσει το “Scoot´Elec”, δείχνοντας ότι είχε αντιληφθεί έγκαιρα την πορεία του πλανήτη και τις ανάγκες που γεννιόντουσαν για εξοικονόμηση ενέργειας και μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Το πλήρωμα του χρόνου έφερε την τεχνολογία των μπαταριών σε αποδεκτό επίπεδο, προκειμένου η Peugeot να είναι σε θέση να βγάλει στο εμπόριο ένα αξιόλογο και αξιόπιστο ηλεκτρικό scooter με ικανή ισχύ, λογικό βάρος και καλή αυτονομία.

Για να καταλάβετε, οι μπαταρίες νικελίου-καδμίου του Scoot´Elec ζύγιζαν 39 ολόκληρα κιλά, έναντι των μόλις 16 του σημερινού e-Vivacity, προσφέροντας τη μισή ισχύ, μικρότερη κατά τουλάχιστον 20 χιλιόμετρα αυτονομία και καταλαμβάνοντας όλον τον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλλα (κάτι που δεν ισχύει πλέον)!

Και όπως όλα δείχνουν, το νέο e-Vivacity δεν θα είναι για την Peugeot παρά η αρχή νέων μοντέλων παραγωγής με αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια, που θα γυρίζουν επιδεικτικά την πλάτη τους στους θερμικούς κινητήρες, στους φοροεισπράκτορες και στα βενζινάδικα.

Με την παρουσίασή του, η Peugeot γίνεται ο πρώτος μεγάλος κατασκευαστής που βγάζει σε μαζική παραγωγή ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο.

Γήινη εμφάνιση, ηλεκτρικός χαρακτήρας

Το e-Vivacity είναι πανομοιότυπο εξωτερικά και λειτουργικά με το βενζινοκίνητο Vivacity, στηρίζεται δηλαδή σε ένα υπαρκτό μοντέλο και δεν κρύβει σχεδιαστικές εκπλήξεις (πέραν του «ελεκτρίκ» βαψίματος).

Αυτό έγινε ξεκάθαρα για να κρατηθεί το κόστος της όλης κατασκευής χαμηλά, με τους γάλλους να επικεντρώνονται σχεδόν αποκλειστικά στην αντικατάσταση του κινητήρα και στην τοποθέτηση των μπαταριών.

Ο αερόψυκτος ηλεκτροκίνητος κινητήρας τροφοδοτείται από τελευταίας γενιάς μπαταρίες ιόντων λιθίου και αποδίδει 4 ίππους και 1,42 χλγμ ροπής, ουσιαστικά από το μηδέν!

Οι επιταχύνσεις του είναι καλύτερες ακόμα και από αυτές του δίχρονου Vivacity των 50κ.εκ., δηλαδή ικανές για ασφαλή μετακίνηση –λέγε με ενεργητική ασφάλεια- στα κέντρα των μεγαλουπόλεων.

Κάτω από τη σέλα του e-Vivacity βγαίνει ένα καλώδιο, που μπαίνει απευθείας στην πρίζα του σπιτιού μας. Φορτίζεται με κόστος ..0, 25 € και προσφέρει αυτονομία έως 60 χιλιόμετρα και τελική ταχύτητα 45 χλμ./ώρα.

Οι ρύποι που εκπέμπονται στην ατμόσφαιρα είναι το ίδιο ανύπαρκτοι με τους μηχανικούς θορύβους, κοινώς δεν υπάρχουν! Είναι πραγματικά απίστευτη η αίσθηση που σου δίνει η τελείως αθόρυβη λειτουργία του e-Vivacity!

Άκρως χρηστικό και ασφαλές

Οι δύο μπαταρίες του e-Vivacity είναι τοποθετημένες στο πάτωμα, κάτω από τα πόδια του οδηγού, κάτι που σημαίνει ότι τα 35 λίτρα αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλλα είναι πάντα εκεί, έτοιμα να φιλοξενήσουν ένα κράνος full face! Το ίδιο απαράλλακτος παραμένει και ο χώρος κάτω από τον προβολέα, οι διαστάσεις του οποίου είναι ότι πρέπει για ένα κράνος jet (ανοικτού τύπου)!

Ο χρόνος που απαιτείται για μια πλήρη φόρτιση είναι περίπου 5 ώρες, αλλά για τους βιαστικούς φτάνουν και 3, αλλά με μειωμένη κατά 20% την αυτονομία. Επιπλέον, η συστοιχία φορτίζει και κατά την επιβράδυνση (φρενάρισμα), μετατρέποντας την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική.

Ο αναβάτης είναι στην ευχάριστη θέση να μπορεί να επιλέξει τέσσερις διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας του κινητήρα: - Αρχικά υπάρχει η θέση “Normal", αυτή που χρησιμοποιείται στο 90% των περιπτώσεων και που προσφέρει τελική 45 χλμ./ώρα με αυτονομία 60.

Η λειτουργία "Eco" περιορίζει την τελική ταχύτητα και αυξάνει την αυτονομία, η "Forward" ενδείκνυται για επιτόπιους ελιγμούς σε χαμηλή ταχύτητα και η "Reverse" είναι αυτή που θα επιτρέψει κίνηση προς τα πίσω (όπισθεν)!

Η οθόνη υγρών κρυστάλλων έχει μια κεντρική ένδειξη με δέκα μπάρες, η κάθε μία εκ των οποίων αντιστοιχεί στο 10% ης υπολειπόμενης.

Όταν το e-Vivacity φορτίζεται, μια άλλη ένδειξη αναβοσβήνει και όταν αυτή μείνει μόνιμα αναμμένη σημαίνει ότι η διαδικασία φόρτισης έχει ολοκληρωθεί. Η Peugeot δηλώνει ότι, μέσω του συστήματος BMS (Battery Management System), η φόρτιση είναι απόλυτα ασφαλής.

Το εν λόγω σύστημα διακόπτει αυτόματα το κύκλωμα, αν π.χ. μειωθεί η τάση ή αυξηθεί η θερμοκρασία, εμποδίζοντας παράλληλα τον κινητήρα να έρθει σε λειτουργία κατά τη διάρκεια της φόρτισης.

Η Peugeot δίνει εγγύηση τέσσερα χρόνια (ή 40.000 χλμ) για τις μπαταρίες, εγγυόμενη ότι μπορούν να δεχθούν απροβλημάτιστα τουλάχιστον χίλιες φορτίσεις χωρίς να μειωθεί η απόδοσή τους.

 Το κόστος για την πιθανή αντικατάστασή τους σε τέσσερα χρόνια αναμένεται να είναι σε μια τιμή κάτω των 1.500 Ευρώ (όσο εξελίσσονται τόσο πέφτει η τιμή). Όταν και εφόσον έρθει και στη χώρα μας θα σας ενημερώσουμε, προς το παρόν ...ουδέν νεότερον!

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
8
+
8
=