ΝEO BMW HP4 To πρώτο τετρακύλινδρο "HP"

Τελευταία ενημέρωση: 2012-09-09, 20:24:34
ΝEO BMW HP4 To πρώτο τετρακύλινδρο "HP"

Ήταν το 2005 όταν η BMW ξεκίνησε τη σειρά HP στις μοτοσυκλέτες της, με το όνομα να προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων High Performance και να μαρτυρά την κατασκευή μοντέλων με έμφαση στα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Η νέα ΗΡ4 που μόλις παρουσιάστηκε αποτελεί το 4ο μέλος της οικογένειας (προηγήθηκαν οι δικύλινδρες μπόξερ ΗΡ2 σε εκδόσεις Εnduro, Μegamoto, Sport) και είναι το πρώτο τετρακύλινδρο μέλος αυτής, ταυτόχρονα και το πλέον ισχυρό από άποψη ιπποδύναμης.

Το όλο εγχείρημα έχει σαν βάση τη supersport S 1000 RR της εταιρείας και η εντυπωσιακή προσπάθεια των γερμανών για συνολική αναβάθμιση εντοπίζεται στη μείωση του συνολικού βάρους κατά 10 και πλέον κιλά! Η νέα ΗΡ4 ζυγίζει κενή ...169 κιλά με το Race ABS να συμπεριλαμβάνεται στην τιμή αυτή, τη στιγμή που η RR βρίσκεται στα 178 χωρίς το σύστημα ABS(!).

Έτσι, οι Βαυαροί μπορούν να υπερηφανεύονται για την ελαφρύτερη τετρακύλινδρη supersport λίτρου, ένας παράγοντας που μπορεί να αντισταθμίσει τη διαφορά ανάμεσα στην πανίσχυρη Kawasaki ZX-10R των 200 ίππων (210 με το Ram Air).

Η ιπποδύναμη της HP4 είναι πανομοιότυπη με αυτή της εκδοσης RR (193 ίπποι), πλην όμως έχει δεχθεί τις κατάλληλες ρυθμίσεις προκειμένου να ανταποκριθεί άμεσα στις ανάγκες ενός αγώνα!

Στην ίδια φιλοσοφία έχουν σεταριστεί και άλλοι καίριοι τομείς (αναρτήσεις, κιβώτιο κλπ), καθιστώντας την περιορισμένης (και αριθμημένης) παραγωγής βαυαρική μοτοσυκλέτα μια πραγματικά race ready κατασκευή, ομολογκαρισμένη για αγώνες superbike και superstock! Εφοδιασμένη όμως και με πλήρη εξοπλισμό δρόμου (φώτα, φλας, όργανα κλπ) δεν θα πει όχι και στην καθημερινή χρήση!

Παγκόσμια πρώτη

Η HP4 είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα παραγωγής που διαθέτει δυναμικό έλεγχο απόσβεσης της ανάρτησης (η BMW ονομάζει το σύστημα DDC – Dynamic Damping Control)! Το ηλεκτρονικό αυτό καλούδι προσφέρει έναν συνεχή έλεγχο της λειτουργίας της ανάρτησης, φροντίζοντας να την προσαρμόζει κατάλληλα κάθε φορά που οι οδηγικές και οδικές συνθήκες αλλάζουν! Ένας αισθητήρας και ηλεκτρονικά ελεγχόμενες βαλβίδες ρύθμισης είναι το όλο μυστικό!

Τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά βοηθήματα που υπάρχουν ήδη στην S 1000 RR δίνουν το παρόν και εδώ, με το Race ABS, το Traction Control, το Launch Control, το Shift Assistant και την τετραπλή χαρτογράφηση λειτουργίας (Rain, Sport, Race, Slick) να υπογράφουν μια μοτοσυκλέτα μπροστά από την εποχή της.

Αγωνιστικό κιτ

Για όσους αγοράσουν την ΗΡ4 για αγωνιστική χρήση (και δεν είναι λίγοι αυτοί εκτός συνόρων), το εργοστάσιο τους προσφέρει ένα “Competition” kit που περιλαμβάνει ρυθμιζόμενα μαρσπιέ, κάλυμμα ρεζερβουάρ και καρίνα από ίνες άνθρακα (carbon), σπέσιαλ ζάντες, μανέτες φρένου-συμπλέκτη κ.λ.π

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
3
+
1
=