ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

ΜΙΝΙ Cooper S Roadster: Μία… καυτή ανάσα δροσιάς

μινι-cooper-s-roadster-μία-καυτή-ανάσα-δροσιάς-213834

Παρά το γεγονός ότι οι σχεδιαστικές επιλογές δεν διαφοροποιούνται από αυτές που έχουν πραγματοποιηθεί στις υπόλοιπες προτάσεις της ΜΙΝΙ, το Roadster θα τραβήξει τα βλέμματα των πιο υποψιασμένων και μη, περαστικών

Ο διακόπτης Sport (προαιρετικός εξοπλισμός) μεταβάλλει την απόκριση του γκαζιού καθώς και το βαθμό υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης. Το φαινόμενο της υποστροφής, αν και απόλυτα διαχειρίσιμο, δεν σπανίζει στην ελληνική άσφαλτο

Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,6 λίτρων κερδίζει για μία ακόμη φορά τις εντυπώσεις. Οι 184 ίπποι και τα 240 Nm ροπής συνδυάζονται με τις απόλυτα λογικές τιμές κατανάλωσης, τόσο μέσα στην πόλη όσο και μακριά από αυτή Ο υπερβολικά μπάσος ήχος της εξάτμισης περνά με ευκολία στο εσωτερικό, γεγονός που μπορεί να κουράσει από τη στιγμή που θα διατηρήσεις ανοιχτή την οροφή.

Ένα εντυπωσιακότερο ηχητικό εφέ προκαλεί η απότομη απελευθέρωση του δεξιού πεντάλ Τα χαρακτηριστικά κίνησης του MINI Roadster δεν απέχουν από αυτά το MINI Coupe, καθώς η απουσία σταθερής οροφής δεν έχει υποβαθμίσει σημαντικά την ακαμψία του πλαισίου Η υφασμάτινη οροφή ανοίγει και κλείνει χειροκίνητα, επιβάλλοντας την έξοδο του οδηγού ή του συνοδηγού από το αυτοκίνητο. Προαιρετικά, βέβαια, προσφέρεται και ηλεκτροκίνητος μηχανισμός Το αποκλειστικά διθέσιο εσωτερικό δεν παρουσιάζει ουσιαστικές μεταβολές, τόσο σε επίπεδο σχεδίασης όσο και σε επίπεδο εξοπλισμού.

Οι τριγμοί εξακολουθούν να αφήνουν αναπάντητα ερωτηματικά για την ποιότητα κατασκευής ενός ΜΙΝΙ Οι μεταλλικές μπάρες πίσω από τα προσκέφαλα των καθισμάτων εγγυώνται, σε συνδυασμό με το ενισχυμένο πλαίσιο του παρμπρίζ, την προστασία του οδηγού και του συνοδηγού σε περίπτωση ανατροπής H θέση της υφασμάτινης οροφής δεν επηρεάζει τον όγκο του χώρου αποσκευών, ο οποίος φτάνει τα 240 λίτρα

Το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων έχει διατηρήσει τα μέχρι σήμερα γνωστά χαρακτηριστικά του. Εξαιρετικός σε αίσθηση και ακρίβεια παραμένει ο επιλογέας Η ενσωματωμένη στο πίσω τμήμα αεροτομή (βασικός εξοπλισμός) εκτείνεται ηλεκτρικά μόλις η ταχύτητα κίνησης ξεπεράσει τα 80 χλμ./ώρα, επιστρέφοντας στην αρχική της θέση κάτω από τα 60 χλμ./ώρα

Θα μπορούσες να αρκεστείς στο MINI Cabrio, με τις τέσσερις -στα χαρτιά τουλάχιστον- θέσεις και την ηλεκτρικά αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή να δικαιολογεί τη διατήρησή του στην γκάμα της βρετανικής φίρμας.

Βέβαια, η λογική της… κονσέρβας που θέλει οποιοδήποτε hatchback να μπορεί να μετατραπεί, με τη σχεδόν ερασιτεχνική αφαίρεση της μεταλλικής-σταθερής οροφής σε cabrio και συνεπώς η αμφιλεγόμενη σχεδίασή του, ίσως σε βάλουν σε δεύτερες σκέψεις.

Πόσο μάλλον όταν ανάμεσα στις προτάσεις της ΜΙΝΙ έχει πλέον προστεθεί όχι ένα κατ΄εφημισμό cabrio, αλλά ένα αυθεντικό roadster που δίνει -στην υπερτροφοδοτούμενη έκδοση Cooper S των 184 ίππων- τον καλύτερό του εαυτό ώστε να υποστηρίξει τον "βαρύ", ομολογουμένως, τίτλο του.

Αν και το MINI Roadster δεν σχεδιάστηκε από το μηδέν -οι ομοιότητες με το MINI Coupe είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς- οι αναλογίες του αμαξώματος πείθουν από την πρώτη στιγμή για τη διαφορετικότητα των προδιαγραφών του.

Η μεγαλύτερη -κατά 13 μοίρες- κλίση του παρμπρίζ και το επίπεδο πίσω τμήμα με την ενσωματωμένη αεροτομή δεν θυμίζει σε τίποτα τις εκδόσεις που εξελίχθηκαν με αφετηρία το hatchback αμάξωμα.

Ακόμη και τα έξι επιπλέον εκατοστά -σε σχέση με το MINI Cabrio- που έχουν προστεθεί στο συνολικό του μήκος, δείχνουν να έχουν παίξει το ρόλο τους, διαμορφώνοντας ένα πιο ισορροπημένο και σαφώς πιο γενναιόδωρο σύνολο.

Κατά τ’ άλλα ο σχεδιασμός των επιμέρους τμημάτων (βλέπε φωτιστικά σώματα, κεντρική εισαγωγή αέρα και σκουρόχρωμα πλαστικά θόλων) δεν αφήνει περιθώρια παρεξηγήσεων, υιοθετώντας αναγνωρίσιμα μοτίβα.

Το μόνο που απομένει, λοιπόν, ώστε να εξοικειωθείς με τις υπόλοιπες ιδιαιτερότητες του MINI Roadster, είναι να περάσεις στο αποκλειστικά διθέσιο εσωτερικό και να αφιερώσεις μερικά λεπτά στον μεγάλο πρωταγωνιστή της έκδοσης, την υφασμάτινη οροφή.

Απουσία κάποιου ηλεκτροκίνητου μηχανισμού (αυτός προσφέρεται προαιρετικά στην τιμή των 893 ευρώ), η τελευταία ανοίγει και κλείνει χειροκίνητα, χωρίς να μεταβάλλει τον όγκο του διαμερίσματος των αποσκευών (240 λίτρα).

Αφού την αποδεσμεύσεις, μέσω μίας εύχρηστης λαβής από το πλαίσιο του παρμπρίζ θα πρέπει να την σπρώξεις με αρκετή δύναμη προς τα πίσω και να την ασφαλίσεις στο χώρο που έχει προβλεφθεί για την αποθήκευσή της.

Ανάλογη είναι και η διαδικασία που προβλέπεται για την επιστροφή της οροφής στην αρχική της θέση, η οποία ξεκινά από το πάτημα ενός διακόπτη στο πίσω τμήμα του θαλάμου επιβατών και ολοκληρώνεται με την αντίστροφη περιστροφή της λαβής.

Σε γενικές γραμμές, τόσο το άνοιγμα όσο και το κλείσιμο της οροφής πραγματοποιείται εξίσου εύκολα, ωστόσο και στις δύο περιπτώσεις ο οδηγός ή ο συνοδηγός θα πρέπει να εγκαταλείψει τη… θαλπωρή του θαλάμου επιβατών, γεγονός που μεταξύ άλλων απαιτεί και την ακινητοποίηση του οχήματος.

Οι μπάρες προστασίας σε περίπτωση ανατροπής αποτελούν ένα ακόμη αποκλειστικό "προνόμιο" του Roadster, σε αντίθεση με τη διθέσια διαμόρφωση του εσωτερικού την οποία θα συναντήσεις και στην coupe εκδοχή του.

Από αυτήν, άλλωστε, προέρχεται η συντριπτική πλειοψηφία των σχεδιαστικών και μη επιλογών, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την αμφιλεγόμενη εργονομία -οι διακόπτες για μία σειρά λειτουργιών, όπως τα ηλεκτρικά παράθυρα, εξακολουθούν να βρίσκονται πολύ χαμηλά- και την ποιότητα κατασκευής.

Μοναδική εξαίρεση αποτελεί το όχι και τόσο χρήσιμο χρονόμετρο (προαιρετικός εξοπλισμός) που ενεργοποιείται αυτόματα από τη στιγμή που η οροφή θα "πέσει" και θα παραμείνει πίσω από την πλάτη σου.

Σε αυτήν την περίπτωση ο αεροδυναμικός θόρυβος, αν και διατηρείται σε φυσιολογικά – μη ενοχλητικά επίπεδα, καλύπτει τους τριγμούς του εσωτερικού κολακεύοντας τα μέτρια ποιοτικά στάνταρ του Roadster.

Από την άλλη, η ακαμψία του πλαισίου -παρά την απουσία σταθερής οροφής- θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ικανοποιητική, υποστηρίζοντας το δυναμικό προφίλ ενός αυτοκινήτου που εξοπλίζεται με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,6 λίτρων.

Ο τελευταίος προέρχεται από το ήδη υπάρχον οπλοστάσιο της βρετανικής φίρμας, συνδυάζοντας την τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού καυσίμου με έναν υπερσυμπιεστή καυσαερίων μεταβλητής γεωμετρίας και τον επίσης μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων.

Το αποτέλεσμα του παραπάνω συνδυασμού -184 ίπποι και 240 Nm ροπής- επιβεβαιώνει τις προβλέψεις σου, υπενθυμίζοντας παράλληλα το λόγο για τον οποίο το MINI με τα διακριτικά Cooper S διατηρεί μία ξεχωριστή θέση στην καρδιά σου.

Φυσικά δεν είναι μόνο οι επιδόσεις που θα σπεύσουν να υποστηρίξουν την επιλογή σου, αλλά πρωτίστως η βεβαιότητα ότι έχεις στα χέρια σου ένα από τα απολαυστικότερα soft top cabrio της ελληνικής αγοράς.

Το άμεσο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης, τα αποτελεσματικά φρένα, ο εξαιρετικός σε αίσθηση επιλογέας, η καλορυθμισμένη ανάρτηση και η δυνατότητα να απαλλαγείς με το πάτημα ενός διακόπτη από τα "ηλεκτρονικά", εξακολουθούν να τροφοδοτούν τον… μύθο ενός ακόμη ΜΙΝΙ.

To μέτρο στο γκάζι, λοιπόν, παραμένει ο αποτελεσματικότερος τρόπος για να αποφύγεις την υποστροφή, σε αντίθεση με την σπανιότερη αποσταθεροποίηση του πίσω άξονα, η οποία θα έρθει μόνο αν το επιδιώξεις.

Ανεξάρτητα, πάντως, από το αν πιέσεις για το καλύτερο-ταχύτερο ή αρκεστείς στον "φρέσκο" αέρα που εξασφαλίζει η απουσία σταθερής οροφής, το Roadster έχει τον τρόπο να επιβληθεί τόσο της cabrio εκδοχής του MINI Hatchback όσο και του ολιγάριθμου ανταγωνισμού του.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου