ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Suzuki GSR 750!

suzuki-gsr-750-214386

Eπιστροφή της Suzuki στην κατηγορία των 750 κ.εκ. με μια μοτοσυκλέτα που αντλεί δοκιμασμένες τεχνικές λύσεις και καταφεύγει σε “εξτρεμιστικές” σχεδιαστικές τάσεις. Ο απόλυτος συνδυασμός;

Όσο το σκέφτομαι είναι κρίμα κι άδικο που μια κατηγορία με λαμπρές παρουσίες και σημαντική ιστορία είχε αρχίσει και ξεφτούσε. Για τα “εφτάμισυ” μιλάω, που από τα τέλη της δεκαετίας του ’70 και μέχρι πριν λίγα χρόνια μεσουρανούσαν σε πωλήσεις, αρχής γενομένης με το θρυλικό CB 750 και συνέχειας δοθείσης με τα Suzuki GS/GSX 750 και Kawasaki Z 750.

Μπορεί στο πέρασμα του χρόνου να έχασαν λίγη από την αίγλη τους λόγω της ύπαρξης των “χιλιαριών”, όμως ποτέ δεν έπαψαν να αποτελούν σημείο αναφοράς και αντικείμενο συζητήσεων στα μοτοσυκλετιστικά στέκια και δρώμενα.

Όπως επίσης και μια μοναδική βάση πειραματισμών (λέγε με customizing), χάρη στην οποία είδαμε -και εξακολουθούμε να βλέπουμε- πανέμορφες και παντοδύναμες κατασκευές με έντονο χαρακτήρα και στυλ.

Κι αν κάποτε ο κόσμος δυσανασχετούσε από τον θόρυβο που ανέδυαν οι “κομένες” 4 σε 1 εξατμίσεις, σήμερα δεν ισχύει το ίδιο. Οι περιορισμοί που έθεσαν οι νομοθέτες τα τελευταία 15 χρόνια υποχρέωσαν τους κατασκευαστές συστημάτων εξάτμισης να δουλέψουν πάνω στον παράγοντα ησυχία και να προσφέρουν αθόρυβη λειτουργία μεν, πανίσχυρη απόδοση δε!

Πραγματικό στολίδι

Το GSR 750 κυριολεκτικά δεν παίζεται από έμφάνιση, που δείχνει ικανή να περάσει στο ντούκου τις όποιες γκρίνιες για τα συντηρητικής μορφής περιφερειακά της μοτοσυκλέτας. Ίσως το πιο εντυπωσιακό ιαπωνικό streetfighter και μάλιστα από μια εταιρία που μας είχε συνηθίσει –μέχρι σήμερα- σε πλέον μετριοπαθείς σχεδιασμούς.

Τα αιχμηρά πλαστικά, ο “πίσω και σας έφαγα” προβολέας που θυμίζει πρωταγωνιστή ταινίας Transformer, η λεπτή ουρά και η όλη επιθετική σχεδίαση σε ρεζερβουάρ και θέση οδήγησης κάνουν τον κόσμο να γυρίζει το βλέμα πάνω του με θαυμασμό (ως επί το πλείστον).

Προσωπικά δεν βρήκα κάποιον που να κάνει κάποιο αρνητικό σχόλιο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα υπάρχουν και μερικοί παραπονούμενοι για την “ακραία” εμφάνιση. Τους καταλαβαίνω, αλλά από τη στιγμή που υπάρχει και το Bandit 650 …δεν τους δικαιολογώ!

Για την αισθητική του νέου τους μοντέλου, οι σχεδιαστές της ιαπωνικής εταιρείας άντλησαν την έμπνευσή τους κυρίως από ταινίες επιστημονικής φαντασίας και cartoon. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο ότι σαν κεντρική ιδέα χρησιμοποιήθηκε ο χαρακτηρισμός Cool Villain (Dark Hero), που μεταφράζεται σε… Cool Κακοποιό και Σκοτεινό Ήρωα αντίστοιχα!

Γκάζι με το παραπάνω

Ο κινητήρας του προέρχεται από το παντοδύναμο και λαχταριστό (σε όσους “ξέρουν”) supersport GSX-R 750 τελευταίας γενιάς, πλην όμως με σημαντικές τροποποιήσεις προκειμένου να αποκτήσει πιο φιλικό χαρακτήρα στον τρόπο που αποδίδονται τα 106 άλογά του. Πρωτοτυπία στην κατηγορία η ύπαρξη του ”Pulse Air”, κάτι εφάμιλλου δηλαδή με το γνωστό μας “Ram Air” και της δυναμικής που αναπτύσεται μέσω της εισαγωγής του αέρα στο σύστημα τροφοδοσίας υπό πίεση.

Το τετρακύλινδρο σύνολο έχει διάταξη σε σειρά, κόμπακτ διαστάσεις με εξαιρετικά μικρό πλάτος, κάτι απόλυτα χρήσιμο για εργονομικούς και όχι μόνο λόγους, ενώ η χαρτογράφησή του αποσκοπεί στην άνευ εξάρσεων λειτουργία, παράγοντας που θα εκτιμηθεί δεόντως στην απλή καθημερινή μετακίνηση στο κλεινόν άστυ.

Η απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές εκπλήσει με τη φιλικότητά της, ενώ πιο ψηλά ερεθίζει ακόμα και ευνούχους. Οι αλλαγές που έχει δεχθεί σε σχέση με αυτόν του GSX-R ουκ ολίγες, με κυρίαρχες αυτές των νέων εκκεντροφόρων (ηπιότερου προφίλ) και των μπουζί ιριδίου για ταχύτερη ανάφλεξη του μείγματος, άρα και καλύτερη απόκριση στο γκάζι. Και τι γκάζι! Για γυμνή μοτοσυκλέτα τόσο που μάλλον δεν θα το χρειάζεστε συχνά. Η αντίσταση του αέρα, βλέπετε, υπερισχύει της επιθυμίας….

Τιμή χωρίς συμβιβασμούς

Οι όποιες περικοπές σε βασικά συστατικά στοιχεία (ατσάλινο και ουχί αλουμινένιο πλαίσιο και ψαλίδι) αποσκοπούν στο να κρατηθεί η τιμή αγοράς σε χαμηλά επίπεδα. Δεν είναι ότι δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους, απεναντίας, απλά δεν κάθονται εύκολα στο μάτι, ειδικά σε αυτό των μυημένων και απαιτητικών “μαχητών των πόλεων”. Με 8.995 ευρώ όμως, εύκολα σου περισσεύουν κάποια ψιλά για βελτιώσεις εντυπώσεων (και δύσκολα ουσίας)!

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

•Μοντέλο: Suzuki GSR 750

•Κινητήρας: Υγρόψυκτος, τετράχρονος, τετρακύλινδρος σε σειρά, 2 ΕΕΚ, 16βάλβιδος, ηλεκτρονικός ψεκασμός

•Κυβικά: 749•Ίπποι: 106 στις 10.000 σ.α.λ.

•Κιβώτιο ταχυτήτων: 6 σχέσεων

•Βάρος: 210 Kg πλήρης υγρών•Ύψος σέλας: 815 mm

•Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 17,5 lt

•Τιμή: 8.995 €

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου