ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Toyota Prius+ 2012

toyota-prius-2012-236240

Η Toyota ποτέ δεν έκρυψε την… υβριδική της κατεύθυνση, καθόσον επιθυμεί έως το 2020 όλη η γκάμα της να ενσωματώνει την τεχνολογία, στην οποία δικαίως θεωρείται πρωτοπόρος έχοντας συμβάλει τα μέγιστα στην εξέλιξη της!

Έπειτα λοιπόν από την παρουσίαση του υβριδικού Yaris και λίγο πριν του Prius Plug-in (τον Σεπτέμβριο), οι Ιάπωνες παρουσιάζουν το Prius+. Δηλαδή την επταθέσια και πιο hi tec εκδοχή του ομώνυμου μοντέλου, για το οποίο πριν περάσουμε στα προϊόντικά του χαρακτηριστικά, καλό είναι να αναφέρουμε κάποιες ειδήσεις που αλιεύσαμε κατά την αποστολή μας στην καυτή (κυριολεκτικώς και μεταφορικώς) Μπρατισλάβα…

Καταρχάς, το Prius+ στην Ιαπωνία λέγεται Prius «α»! Ναι, οι Ιάπωνες επέλεξαν το πρώτο γράμμα του ελληνικού αλβάβητου, που εκεί σημαίνει για «επιπρόσθετα». Κατασκευάζεται στην Ιαπωνία, με ένα ρυθμό 6.000 μονάδων ετησίως, όσες και η δυνατότητα κατασκευής των νέων μπαταριών για τις οποίες θα διαβάσετε πιο κάτω. Ένα ακόμη υβριδικό μοντέλο που περιμένουμε από την Toyota είναι στην μικρή κατηγορία (Α), το οποίο θα φέρει δικύλινδρο βενζινοκινητήρα και το γνωστό σύστημα HSD, ενώ αναμένεται και υβριδική έκδοση του RAV4, μάλλον για την αμερικάνικη αγορά.

Plus σε όλα του!

Όταν καθίσεις στην θέση του οδηγού, θα διαπιστώσεις το υπερμέγεθες υποβραχιόνιο, το οποίο φιλοξενεί τη νέα μπαταρία ιόντων λιθίου 202V (56 κυψέλες). Πρόκειται για ένα υψηλής τεχνολογίας δημιούργημα, που εξασφαλίζει βάρος 8 κιλών, αλλά και χώρο, λόγω μικρότερων διαστάσεων εξ ου και η τοποθέτησή της στη συγκεκριμένη θέση, ώστε να απελευθερωθεί χώρος για τα δύο πίσω καθίσματα.

Πέραν της πιο προηγμένης τεχνολογίας, η νέα μπαταρία δεν μεταβάλει καθόλου το υβριδικό σύστημα της Toyota, το οποίο όπως και στο 5θέσιο Prius προσφέρει τρία προγράμματα λειτουργίας: ηλεκτροκίνηση, συμβατική κίνηση ή συνδυασμός ισχύος.

Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος (βενζινοκινητήρα 1.8 lt και ηλεκτροκινητήρα) ανέρχεται στους 136 ίππους και κρίνεται ικανή για να κινήσει το όχημα αξιοπρεπώς. Τελική 165 km/h, επιτάχυνση σε 11,3 sec., διόλου άσχημα για ένα οικολογικό όχημα βάρους 1500 kg. Φυσικά, η διαφορά έχει να κάνει με την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2, όπυ του Prius+ επιτυγχάνει 4,1 lt/100 km και μόλις 96 gr/km, όντας το πιο οικολογικό όχημα αυτής της κατηγορίας!

Οι πολύ καλές αυτές περιβαλλοντικές αποδόσεις είναι αποτέλεσμα και της κλιμάκωσης CVT κιβωτίου, το οποίο παράλληλα προσφέρει σχεδόν αθόρυβη λειτουργία υπό νορμάλ συνθήκες οδήγησης. Κλείνοντας να αναφέρουμε και τα βελτιωμένα οδικά χαρακτηριστικά του Prius+ χάρη στις νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης (γεωμετρία, σκληρότητα), αλλά και στο νέο ένα σύστημα Pitch and Bounce που μεταβάλλει την παραγόμενη ροπή του ηλεκτροκινητήρα ώστε με αυτόν τον τρόπο να περιορίζεται η υπερβολική βύθιση ή η ανύψωση του μπροστινού τμήματος.

Το Prius+ προσφέρει τρία mode λειτουργίας. Το PWR (Power) όπου κινητήρας ανταποκρίνεται κατά 25 % πιο γρήγορα στην πίεση του πεντάλ του γκαζιού, το ECO, με πιο αργή ανταπόκριση της πεταλούδας του γκαζιού και έλεγχος του κλιματισμού ανάλογα με την ενεργειακή κατάσταση του οχήματος (όφελος 10 %-15 % στην οικονομία καυσίμου και τέλος, το EV όπου το αυτοκίνητο κινείται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια για ταχύτητες έως 50 km/h, ανάλογα με τη φόρτιση της μπαταρίας.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου