ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Moto Guzzi California 90: “Ορόσημο” της ιστορίας

moto-guzzi-california-90-ορόσημο-της-ιστορίας-278068

Εννέα δεκαετίες ζωής της Moto Guzzi και τέσσερις δεκαετίες της California γιορτάζει η φίρμα του Mandello del Lario με την κατασκευή της συλλεκτικής California 90. Είναι μια επετειακή έκδοση, ντυμένη με εξαρτήματα ειδικά σχεδιασμένα για εκείνη, που πρόκειται να κατασκευαστεί σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων.

Όλα αυτά τα χρόνια, άλλωστε, πάνω από πενήντα χιλιάδες μονάδες της California έχουν περάσει τις πύλες του Mandello del Lario! Όλα ξεκίνησαν το 1971, με την πρώτη V7 California που βασιζόταν στα τεχνικά χαρακτηριστικά της V7 Special.

Οι διαφορές ήταν η πολύ μεγαλύτερη και πιο άνετη σέλα, το μεγάλο φέρινγκ και οι πλαϊνές βαλίτσες, που ήταν όλα στο βασικό εξοπλισμό με στόχο να επιτρέπουν στον αναβάτη να απολαμβάνει το ταξίδι.

Στην πορεία των ετών -και αφού η California έκανε «καριέρα» και στο L.A.P.D. (Los Angeles Police Department)- αυτή η μυθική μοτοσικλέτα εξελίχθηκε – χωρίς να παραβαίνει την αρχική της φιλοσοφία. Η Moto Guzzi λάνσαρε πολυάριθμες εκδόσεις σε κυβισμό από 750 σε 850 κ.εκ. με τα μοντέλα T (1973) και T3 (1975), φημισμένα για το σύστημα συνδυασμένης πέδησης.

Ο "χιλιάρης" κινητήρας (948 κ.εκ.) έκανε την εμφάνισή του το 1981 στην California I, ενώ το κοινό θα έπρεπε να περιμένει μέχρι το 1994 για την σύγχρονη έκδοση California 1100i (1064 κ.εκ.).

Τώρα, η ιστορία εμπλουτίζεται από μια καινούρια δίχρωμη California 90, που συνδυάζει το μεταλλικό πορτοκαλί "California" με το άσπρο "Diamante". Το πορτοκαλί διατρέχει το σώμα της μοτοσικλέτας, ενώ το άσπρο διακοσμεί το πάνω μέρος τονίζοντας το ντεπόζιτο, το πάνω μέρος του λασπωτήρα τροχού και τις πλαϊνές βαλίτσες.

Το ξεχωριστό, ρετρό, ευμέγεθες λογότυπο της Moto Guzzi στο ντεπόζιτο παραπέμπει στο γραφικό χαρακτήρα που χρησιμοποιούσε η ιταλική εταιρεία τη δεκαετία του 1930 – όταν ο «black devil» Omobono Tenni της χάριζε συνολικά 47 νίκες σε διάφορες μορφές αγώνων μοτοσικλετών.

Στην ίδια εποχή παραπέμπει και το σχέδιο της δερμάτινης χειροποίητης σέλας, αλλά και η διακριτική ταμπέλα με τον αύξοντα αριθμό της τελευταίας συλλεκτικής έκδοσης California 1100.

Το επετειακό "Anniversario" υπάρχει επίσης στους ακτινωτούς τροχούς, στα ατσάλινα πλαϊνά και στα φώτα ομίχλης – στοιχεία που έχει κληροδοτήσει η έκδοση Vintage μαζί με το φέρινγκ, την ατσάλινη σχάρα στήριξης, το τιμόνι και τις σκληρές πλαϊνές βαλίτσες (με βελούδινο εσωτερικό).

Η Moto Guzzi California 90 χρησιμοποιεί το γνωστό δικύλινδρο κινητήρα, που αποδίδει 74 ίππους και ροπή 94 Nm. Αυτός ο κινητήρας εντυπωσιάζει για την απόκρισή του και τη ροπή του στις χαμηλές στροφές, χάρη στους δύο αισθητήρες λάμδα.

Αντίστοιχα, το σωληνωτό πλαίσιο της California 90 έρχεται αυτούσιο από την έκδοση Vintage και η γεωμετρία παραμένει αμετάβλητη. Η γωνία κάστερ βρίσκεται στις 29ο και οι αναρτήσεις είναι πλήρως ρυθμιζόμενες (σε απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς και σε προφόρτιση του ελατηρίου).

Για την πέδηση, τα φρένα της Brembo -που έχουν τώρα νέους, ελαφρύτερους δίσκους 320 χιλ. εμπρός και καλύτερα χαρακτηριστικά απαγωγής της θερμότητας- συμπληρώνει το αυθεντικό σύστημα συνδυασμένης πέδησης της Moto Guzzi.

MOTO GUZZI CALIFORNIA 90Κινητήρας: Τετράχρονος, αερόψυκτος, V-twin 90°, 2βαλβίδες στον κύλινδροΧωρητικότητα: 1,064 κ.εκ.Ισχύς: 73.4 ίπποι / 6.400 σ.α.λ.Ροπή: 94 Nm / 5.000 σ.α.λ.Ανάρτηση εμπρός: Τηλεσκοπικό υδραυλικό πιρούνι Marzocchi διαμέτρου 45 χιλ., ρυθμιζόμενο σε συμπίεση και επαναφοράΑνάρτηση πίσω: Αιωρούμενος βραχίονας ελαφρού κράματος με δύο αμορτισέρ ρυθμιζόμενης επαναφοράςΦρένα εμπρός: Δύο πλευστοί δίσκοι από ανοξείδωτο ατσάλι 320 χιλ., με ακτινικές δαγκάνες Brembo 4 αντικριστών εμβόλωνΦρένα πίσω: Δίσκος από ανοξείδωτο ατσάλι, 282 χιλ., πλευστή δαγκάνα Brembo 2 παράλληλων εμβόλων. Συνδυασμένο Moto Guzzi braking system.Ελαστικά: 110/90 VB 18” (μπροστά) – 140/70 VB 17” (πίσω)Μήκος: 2.380 χιλ.Πλάτος: 815 χιλ.Ύψος: 1.150 χιλ.Ύψος σέλας: 780 χιλ.Βάρος (κενό): 251 κιλάΧωρητικότητα ρεζερβουάρ: 19 λίτρα (ρεζέρβα 4 λίτρα)

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου