Toyota GT86: H μεγάλη επιστροφή

Τελευταία ενημέρωση: 2012-06-02, 12:30:52
Toyota GT86: H μεγάλη επιστροφή
Αν και δεν ανήκει σε εκείνη την κατηγορία αυτοκινήτων που διακρίνονται για την εκρηκτικότητά τους, το GT86 επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα  

Θα μπορούσε να θεωρηθεί ως αντικαταστάτης της Celica, ωστόσο, θα πρέπει να γυρίσεις τουλάχιστον δύο δεκαετίες πίσω ώστε να συναντήσεις το τελευταίο πισωκίνητο δείγμα αυτού του… αρχέγονου είδους.

Από την άλλη, το "86" παραπέμπει -εμμέσως πλην σαφώς- σ’ εκείνη την Corolla που την εποχή της disco "έγραψε" -ως πισωκίνητο coupe ή liftback- τη δική της χρυσή σελίδα στην ιστορία της Toyota.

Αναζητώντας αντίστοιχες προτάσεις στο μακρινό παρελθόν της ιαπωνικής φίρμας, τα μόλις 337 αντίτυπα του υπερπολύτιμου 2000GT και τα 790 κ.εκ. του δικύλινδρου boxer που εν έτει 1962 τοποθετήθηκε στα "σπλάχνα" του Sports 800, αποτελούν μία πρώτης τάξεως ευκαιρία ώστε να ακονίσεις τη μνήμη σου.

Ή έστω να εμπλουτίσεις τις γνώσεις σου, συνειδητοποιώντας ότι το πολλά υποσχόμενο GT86 δεν είναι τίποτα περισσότερο αλλά και τίποτα λιγότερο από τη συνέχεια μίας απόλυτα εναρμονισμένης, στη φιλοσοφία των Ιαπώνων, παράδοσης.

Αν και η υπερβολή είναι μία έννοια απολύτως σχετική, το τετραθέσιο coupe των 4,24 μέτρων κρατά ασφαλείς αποστάσεις από οποιαδήποτε μορφή επιδειξιομανίας που κατατρέχει τις, σχεδιαστικές και μη, συνήθειες των Ευρωπαίων.

Ως αυθεντικό sportscar θα τραβήξει το βλέμμα σου, χωρίς ωστόσο να το σπαταλήσει σε μικρές και πρωτίστως ανούσιες λεπτομέρειες. Όλα δείχνουν να εξυπηρετούν έναν πολύ συγκεκριμένο και ταυτόχρονα ειδικό σκοπό.

Από τις ζάντες των 17 ιντσών με τα… ταπεινά Michelin Primacy -αντίστοιχα ελαστικά με το Prius- μέχρι τα ευδιάκριτα αεροδυναμικά βοηθήματα του πίσω τμήματος (βλέπε διαχύτη-αεροτομή).

Ανάλογη είναι η εικόνα και στο εσωτερικό. Ο λιτός διάκοσμος δίνει τον πρώτο λόγο στα τύπου bucket καθίσματα και στο δερμάτινο τιμόνι, ενώ παράλληλα επιτρέπει στον οδηγό να διατηρήσει την προσοχή του στις ενδείξεις του πίνακα οργάνων ή ακόμη καλύτερα… στο δρόμο.

Τα λιγοστά λάθη εργονομίας και οι αναμενόμενοι χωροταξικοί συμβιβασμοί που προκύπτουν από τον βοηθητικό ρόλο των πίσω καθισμάτων πολύ γρήγορα περνούν σε δεύτερη μοίρα.

Το αριστοτεχνικό ζύγισμα του πλαισίου, ο πρόθυμος -παρότι ατμοσφαιρικός- κινητήρας boxer των 2,0 λίτρων, το εξαιρετικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, το άμεσο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης και τα καλορυθμισμένα "ηλεκτρονικά" κερδίζουν από την πρώτη στιγμή την εμπιστοσύνη σου.

Το περιορισμένο, ούτως ή άλλως, βάρος των 1.239 κιλών κατανέμεται ιδανικά. Σχεδόν ισόποσα μεταξύ του μπροστινού και πίσω άξονα και χαμηλότερα απ’ ότι συνηθίζεται, χάρη στο επίπεδο μοτέρ.

Το τελευταίο αποδίδει 200 ίππους και 205 Nm χωρίς να παρουσιάζει κάποια ιδιαίτερη τεχνολογική καινοτομία, πέρα από το γεγονός ότι η τροφοδοσία καυσίμου πραγματοποιείται με δύο τρόπους. Τον παραδοσιακό, με την έγχυση του καυσίμου στην πολλαπλή εισαγωγής και τον ψεκασμό της βενζίνης απευθείας στους θαλάμους καύσης.

Αν είσαι μαθημένος στο ξέσπασμα ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα και στο περίσσευμα ροπής που συνήθως εξασφαλίζει σχεδόν από το ρελαντί, τότε τα πρώτα μέτρα στο αριστερό κάθισμα του GT86 είναι μάλλον αμήχανα.

Από τη στιγμή, βέβαια, που θα εξοικειωθείς με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του ατμοσφαιρικού boxer των δύο λίτρων, φροντίζοντας παράλληλα ώστε η βελόνα του στροφόμετρου να μην βρεθεί κάτω από τις 3.000 σ.α.λ., αντιλαμβάνεσαι το λόγο για τον οποίο οι Ιάπωνες προχώρησαν στη συγκεκριμένη επιλογή.

Η γραμμικότητα που χαρακτηρίζει την απόδοσή του συμβάλλει καθοριστικά στην προοδευτικότητα των αντιδράσεων του πλαισίου. Εξαιρετικά άνετο σε χαλαρούς ρυθμούς και ιδιαίτερα απολαυστικό με το γκάζι στο πάτωμα, το GT86 δεν αφήνει περιθώρια κριτικής.

Ακόμη και η απενεργοποίηση των "ηλεκτρονικών" δεν δείχνει ικανή να απειλήσει την εικόνα ενός απολύτως ισορροπημένου συνόλου. Η υπερστροφή θα έρθει μόνο όταν το επιδιώξεις και θα αντιμετωπιστεί με την πολύτιμη βοήθεια του μηχανικού -τύπου Torsen- διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.

Χωρίς τυμπανοκρουσίες και χωρίς ίχνος υπερβολής, η Toyota προσθέτει στην γκάμα της ένα μοναδικό, σε χαρακτηριστικά, coupe. To GT86 θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου στην τιμή των 35.000 ευρώ (κατά προσέγγιση).

To Τοyota GT86 με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ:  4,240/ 1,775/ 1,285

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,570

Κινητήρας (κ.εκ.): 1.998

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 200/7.000

Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 205/6.600

Βάρος (κιλά): 1.239

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 7,8

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 181

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 7,6

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 226

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
1
+
4
=